Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: با توجه به وجود تحریم‌ها و شرایط اقتصادی امکان خرید ناوگان عمومی وجود ندارد و در حال حاضر با قراردادی که با سازمان همیاری بسته شده است در حال نوسازی اتوبوس‌های فرسوده هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، آلودگی هوا آثار زیان‌باری بر سلامت جسمی افراد دارد، به طوری که انسان در صورت قرارگیری مداوم در شرایط محیطی آلوده، احتمال ابتلای به انواع سرطان و بیماری‌های قلبی و تنفسی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجم بالای تردد خودروها به ویژه خودروهای فرسوده در کلانشهرها نیز بر آلودگی هوا اضافه می‌کند، به طوری که خودروها با تولید آلاینده‌های خطرناکی مانند سرب، سلامت جامعه را در معرض تهدید جدی قرار می دهند.

 امروزه هم حمل و نقل عمومی یکی از نیازهای اصلی و حیاتی هر شهر به حساب می‌آید و قطعا وضعیت تردد در شهری که سیستم حمل و نقل عمومی مناسبی نداشته باشد، با مشکل مواجه است.

ورود 250 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان عمومی تهران تا 5 ماه آیندهامام جمعه تبریز: کاهش آلودگی هوا نیازمند توسعه و تجهیز ناوگان عمومی است

آن طور که مردم ارومیه عنوان می‌کنند، بیشتر اتوبوس‌های فرسوده و فاقد سیستم سرمایشی و گرمایشی هستند و استفاده از این اتوبوس ها برای مسافران آزاد دهنده و خسته کننده است.

مردم انتظار ارائه خدمات بهتری در کلانشهر ارومیه را دارند

«لیلا موسوی» یک از شهروندان ارومیه‌ای گفت: در حال حاضر هوا گرم بوده و در این فصل گرما، خراب‌بودن یا استفاده نکردن از کولر در برخی اتوبوس‌ها باعث آزار مسافران شده و مردم انتظار دارند خدمات بهتری در کلانشهر ارومیه ارائه شود.

این شهروند ارومیه‌ای گفت: برای راننده از لحظه حرکت از پایانه تا رسیدن به مقصد، تفاوت چندان نداشته و هر کسی در هر نقطه‌ای از خیابان دست بلند کند، اتوبوس توقف کرده و سوار می کند، اما اگر کسی خارج از ایستگاه، درخواست توقف برای پیاده شدن داشته باشد، اجازه پیاده شدن ندارد.

شهروند دیگری هم می‌گوید: فرهنگ‌سازی می‌تواند نقش بسیار مهمی در تشویق شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی از جمله تاکسی و اتوبوس داشته باشد که این مهم سبب کاهش آلودگی هوا و معضل ترافیک در کلان‌شهرها می شود اما متاسفانه خود اتوبوس‌های فرسوده خود عامل اصلی آلودگی هوا هستند که در سال‌های اخیر تعداد این اتوبوس‌ها رو به افزایش است.

70 درصد اتوبوس‌ها بالای 10 سال عمر دارند

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه در حال حاضر 293 اتوبوس شرکت واحد توسط بخش خصوصی و 49 اتوبوس ملکی در ارومیه به ارائه خدمات مشغول هستند، بیان کرد: میانگین عمر متوسط اتوبوس‌های 10 سال است که 70 درصد اتوبوس‌ها بالای 10 سال عمر دارند اما با توجه به مصوبه هیات مدیره، اتوبوس‌های بالای 10 سال عمر، بهسازی می شوند که همین خود عمر این ناوگان را پایین آورده است.

مهدی مژده‌هی‌فر عنوان کرد: با توجه به وجود تحریم‌ها و شرایط اقتصادی امکان خرید ناوگان عمومی وجود ندارد و در حال حاضر  با قراردادی که با سازمان همیاری بسته شده است در حال نوسازی اتوبوس‌های فرسوده هستیم.

وی خاطر نشان کرد: اتوبوس‌ها جهت ارزیابی زیست محیطی از لحاظ ایجاد آلاینده‌های جوی و یا مشکلات فنی طی بازه زمانی سه تا 6 ماه با همکاری عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی، کارشناسان اداره محیط زیست و کارشناسان سازمان مدیریت و حمل و نقل  بار مسافری شهرداری ارومیه بررسی می‌شوند و در صورت هر گونه مشکل به واحد حرکت جهت بازسازی و نوسازی ارجاع داده می‌شوند.

امکان بازسازی تمامی ناوگان عمومی وجود ندارد

 معاون نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به نظارت مسمتر بر ناوگان عمومی اظهار داشت: کارگروهی برای بررسی آلودگی هوا وجود دارد که پایش و نظارت ناوگان حمل و نقل عمومی  به طور مستمر مورد بررسی قرار می‌گیرد و توصیه‌های لازم برای بازسازی ناوگان عمومی به خصوص در مرکز استان ارائه داده که مسوولان ذیربط با توجه به شرایط اقتصادی امکان بازسازی تمامی ناوگان عمومی را ندارند.

محمد موسوی با اشاره به اینکه اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی بر وضعیت خودروهای سبک و سنگین نظارت می‌کند، بیان کرد: 90 درصد از 342 دستگاه اتوبوس ناوگان عمومی استان و 70 درصد از تاکسی سطح آذربایجان‌غربی فرسوده است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان‌غربی بیان کرد: از 342 اتوبوسی که در سطح شهر فعالیت می‌کنند 293 دستگاه آن متعلق به بخش خصوصی و 49 دستگاه متعلق به شهرداری بوده که میانگین عمر متوسط برای اتوبوس‌های شخصی 15 درصد و برای اتوبوس‌های شهرداری 13.9 است و حدود 90 دستگاه اتوبوس سطح شهری بازسازی و بهسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود دو هزار ناوگان تاکسی در سطح شهر بهسازی شده است، تصریح کرد: همچنین تعداد پنج هزار و دو دستگاه تاکسی در سطح شهر فعالیت می‌کند که از این تعداد سه‌ هزار و 155 دستگاه تاکسی گردشی، 876 دستگاه تاکسی تلفنی و 971 دستگاه خطی بوده که طول عمر متوسط ناوگان تاکسی 11/5 سال است.

موسوی خاطرنشان کرد: البته تاثیر ساخت و ساز زیاد و بلندمرتبه سازی در استان و گسترده شدن این موضوع بر افزایش آلودگی هوا بر کسی پوشیده نیست که این مسئله هم مورد تاکید کارشناسان قرار گرفته است.

انتهای پیام/7548/ ت

R7548/P/S6,48/CT7 بیشتر بخوانید... فرصت ۲ هفته‌ای دولت به وزارت صنعت برای ارائه طرح نوسازی ناوگان عمومی طرح توسعه و نوسازی ناوگان عمومی مسافری ابلاغ شد پرداخت وام ۸۰ تا ۳۰۰ میلیونی نوسازی ناوگان عمومی با تخفیف ۱۰درصدی سود بانکی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتوبوس های فرسوده آذربایجان غربی حمل و نقل عمومی ناوگان عمومی حال حاضر آلودگی هوا اتوبوس ها محیط زیست سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۶۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی علیزاده افزود:نزدیک به دو هزار دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در شهر تهران در خطوط مختلف مشغول به فعالیت هستند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت :مردم می‌توانند مشکلات این اتوبوس‌ها را با سامانه ۱۳۷ مطرح کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • فعالیت بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در تهران
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • آمادگی برای خرید اتوبوس‌های برقی در بجنورد
  • تعدادی از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ‌ها مانده است
  • نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک سنندج
  • واردات ۲ هزار اتوبوس برقی برای تهران در دست اقدام است
  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
  • کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک در سنندج