Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هفتمین روز تیر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

27 تیر 1290، سپهدار در کادر وزیران تغییراتی داد؛ وزیران تازه به این شرح است: وثوق ‌الدوله وزیر داخله، محتشم ‌السلطنه وزیر خارجه، صمصام ‌السلطنه وزیر جنگ، معاون‌ الدوله وزیر مالیه، قوام ‌السلطنه وزیر عدلیه، حلیم‌ الملک وزیر اوقاف و علوم.

27 تیر 1321، به دلیل کمیابی وسایل نقلیه دولت دستور داد تا سازمان‌ های اداری و بازرگانی از وسایل غیرموتوری مانند گاری، دوچرخه، شتر، اسب و الاغ استفاده کنند؛ ضمن اینکه دولت همزمان مذاکراتی را برای وارد کردن سه هزار نفر شتر از هندوستان آغاز کرد.

27 تیر 1329، ابراهیم زند به مدیرکلی بانک ملی ایران انتخاب شد.

27 تیر 1333، بانک صادرات و واردات آمریکا با پرداخت پنجاه میلیون دلار وام به ایران موافقت کرد. همچنین در این روز، در پایان هجدهمین جلسه کنفرانس نفت اعلام شد که درباره چهار مورد 1- تاسیسات نفت 2- مدت قرارداد 3- میزان استخراج و 4- قیمت توافق کامل بین ایران و کنسرسیوم حاصل شده است.

27 تیر 1336، 28 متخصص ایرانی سیمان از اروپا به ایران وارد شدند که طی آن گفته شد: این 28 متخصص که در آلمان و انگلیس تحصیل کرده ‌اند برای اداره کارخانه‌ های سیمان منجیل و رودبار به ایران باز می ‌گردند و از این عده هم‌ اکنون 14 نفر در آلمان و 14 نفر دیگر در انگلستان به ‌سر می‌ برند و در مراجعت به کشور در عملیات نصب و بهره‌ برداری کارخانه سیمان 600 تنی مشغول به‌کار خواهند شد.

27 تیر 1344، با تصویب مجلس شورای ملی سرمایه ایران در بانک توسعه و ترمیم بین ‌المللی افزایش یافت.

27 تیر 1349، گورستان بهشت زهرا (س) افتتاح شد.

27 تیر 1352، ایران برای ساختن سد 30 میلیون تومان به تونس وام داد.

27 تیر 1369، طرح ادغام نيروهاي انتظامي كشور شامل قواي شهرباني، ژاندارمري، كميته هاي انقلاب، پليس قضايي، حراست وزارتخانه ها و ... به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد.

27 تیر 1380، بيمارستان ميلاد امروز در مراسمي با حضور آقاي سيدمحمد خاتمي رئيس جمهور افتتاح شد.

27 تیر 1389، نمایندگان مجلس در یک جلسه پر حاشیه از توضیحات وزیر بازرگانی درباره واردات بی‌رویه قانع نشدند و به مهدی غضنفری کارت زرد دادند. غضنفری به جلسه علنی مجلس رفته بود تا به سوال نمایندگان مجلس درباره آنچه که تحت عنوان «دلیل واردات بی‌رویه به کشور» و «ارائه آمارهای نادرست» در مورد میزان واردات و صادرات کشور از او پرسیده شد، پاسخ بدهد.

27 تیر 1395، شورای حقوق و دستمزد سقف پرداختی حقوق به دولتمردان را تعیین کرد. با رسانه ‌ای شدن پرداخت حقوق و پاداش ‌های نجومی و نامتعارف به ‌برخی از مدیران دولتی، شورای حقوق و دستمزد طی مصوبه ‌ای، وزرا را مجاز به دریافت حقوق‌ های تک ‌رقمی کرد.

27 تیر 1396، مجلسی ‌ها با ۱۴۲ رای موافق، مجوز تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ‌ها را صادر کردند.

27 تیر 1397، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور رسما، تغییر در تیم اقتصادی دولت را تایید کرد.

27 تیر 1398، طی خبری اعلام شد در نیمه اول امسال فروش دومین گروه خودروسازی بزرگ اروپا، پی‌اس‌ای (پژو- سیتروئن)، با کاهش فروش در چین، آمریکای جنوبی و خاورمیانه، ۱۳ درصد سقوط کرد.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

منبع: تابناک

کلیدواژه: سوال از رئیس جمهور رضا عسگری طرح مالیات بر خانه های خالی جنگ قره باغ قطعنامه 598 اقتصاد ایران تاریخ اقتصاد پژو هدفمندی یارانه ها سوال از رئیس جمهور رضا عسگری طرح مالیات بر خانه های خالی جنگ قره باغ قطعنامه 598 ایران و جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی به قم می‌رود

جلسه بررسی و جمع بندی طرح های پیشنهادی دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم پیش از ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

در این جلسه که معاون اجرایی رییس جمهور، استاندار قم، وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، معاون عملیات فراجا و معاونین سایر دستگاه های مرتبط نیز حضور داشتند، توافقات و تعهدات دستگاه ها برای اجرای طرح های اولویت دار استان قم مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.
تخصیص اعتبار برای احداث، تکمیل و بهسازی راه ها و محورهای مواصلاتی و رفع نقاط حادثه خیز استان قم، تکمیل و اجرای طرح های ملی و استانی آموزشی قم، بیابان زدایی و توسعه روش های نوین آبیاری، تکمیل کتابخانه مرکزی و طرح های فرهنگی و هنری استان، تکمیل تجهیز مجتمع های توانبخشی و پزشکی ایثارگران و خانواده های شهدا و تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی از جمله مصوبات این جلسه بود.
گفتنی است دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • عدم الزام مشاغلی که فروش کمتر از ۳۰ میلیاردتومان بوده به ارایه دفاتر و ترازنامه
  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم انجام می شود
  • رئیسی به قم می‌رود
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی