Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@04:23:16 GMT

پیشرفت‌های ایران در تولید واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۶۸۳۷

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از پیشرفت‌های چند تیم تحقیقاتی ایرانی در تولید واکسن بیماری کرونا خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای سعید نمکی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، گفت: در زمینه تولید واکسن کووید ۱۹ گروه‌های تحقیقاتی متعددی در کشور فعال هستند که دو سه تیم تحقیقاتی پیشرفت‌های خوبی را حاصل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: خوشبختانه در مدل‌های حیوانی جواب‌های بسیار خوبی گرفتیم و امیدواریم به زودی بتوانیم واکسن تولیدی محققان ایرانی را روی انسان هم امتحان کنیم.

آقای نمکی گفت: ما پا به پای ۵ کشور بزرگی که دارند روی کووید ۱۹ کار می‌کنند پیش می‌رویم و گامی هم از آن‌ها عقب نیستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک خبر‌های خوشی را در این زمینه به مردم کشورمان اعلام کند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از فعالیت ۵۷ گروه تحقیقاتی برای تولید داروی بیماری کرونا خبر داد و گفت: این گروه از دانشمندان ایرانی روی دستورالعمل‌های دارویی بسیاری کار می‌کنند که نتایج آن در یک کمیته علمی بررسی می‌شود. br/ وی افزود: در این کمیته علمی حدود ۵۰ نفر از برجسته‌ترین دانشمندان کشور درباره تولید دارو‌های جدید بحث و گفتگو می‌کنند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با ابراز امیدواری از اینکه در آینده نزدیک دانشمندان ایرانی بتوانند نتایج بررسی تحقیقات خودشان را اعلام کنند گفت: در تحقیقات جهانی و بین المللی هم ایران بعنوان یکی از کشور‌های بسیار فعال حضور دارد و با تعداد بسیار بالایی از موارد و نتایج تحقیقاتی مشارکت می‌کند.

آقای نمکی افزود: ان شاالله بتوانیم نتایج این تحقیقات را بزودی اعلام کنیم و دستورالعمل داروی جدیدی را تنظیم کنیم. برچسب ها: وزیر بهداشت ، دکتر نمکی ، کرونا ، واکسن ، موفقیت ، ایران

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر بهداشت دکتر نمکی کرونا واکسن موفقیت ایران وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۶۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایرج فاضل، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در افتتاحیه چهل و پنجمین کنگره جامعه جراحان ایران گفت: طرح اجباری پزشکان به دلیل شرایط جنگ اجرایی شد و دلیلی برای ادامه دادن آن وجود ندارد.

وی افزود: فلسفه جامعه جراحان همفکری انجمن‌های مختلف و افزایش سطح علمی جراحان کشور است.

سیاوش صحت نایب رئیس کنگره جامعه جراحان ایران، نیز گفت: سهم سلامت از تولید ناخالص ملی بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. عده‌ای در پی شکستن جایگاه رفیع جامعه پزشکی کشور هستند.

علی جعفریان دبیر علمی کنگره نیز افزود: حضور کمرنگ همکاران جوان در کنگره نسبت به دوره‌های قبل زنگ خطر هشداری برای مسئولان است.

تازه‌های جراحی در رشته‌های مختلف، جراحی عروق، پیوند اعضا، درمان‌های نوین جراحی در ایران و جهان امسال در چهل و پنجمین کنگره جامعه جراحان ایران ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ مصادف با چهلمین سالگرد تأسیس جامعه جراحان ایران؛ با حضور جراحان تخصص‌ها و شاخه‌های مختلف مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود