Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@10:39:06 GMT

بوستان های شهری، دهکده ورزش می شوند

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۶۸۵۲

بوستان های شهری، دهکده ورزش می شوند

خبرگزاری آریا - شهر: پارک آبی آزادگان و بوستان های ولایت، کوهسار و سرخه حصار چهار نقطه در مناطق مختلف تهران هستند که برای ایجاد دهکده های ورزش در نظر گرفته شده اند. با انجام مطالعات و برطرف شدن مسائل مربوط به زمین و بحث معارض تا پایان امسال، ساخت حداقل یکی از این دهکده ها که مکانی برای حضور خانواده ها است، اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیر محسنی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در گفتگو با شهر، گفت: در چهار نقطه شمال غرب، جنوب غرب، جنوب شرق و شمال شرق تهران، چهار دهکده ورزش ایجاد می شود. این دهکده ها در بوستان ولایت، پارک آبی آزادگان و بوستان های کوهسار و سرخه حصار ساخته خواهد شد.
او افزود: کار مطالعات فنی و مهندسی و اجرایی هر چهار دهکده همزمان در حال انجام است و امید آن می رود که تا پایان امسال حداقل مطالعات یک مورد از این موارد چهارگانه زودتر انجام شود تا با برطرف شدن بحث زمین و معارض و بررسی طرح تفصیلی، اجرایی شود.
او با بیان اینکه یکی از اهداف ایجاد دهکده ورزش استحکام روابط بین اعضای خانواده است، گفت: شهر ورزش قدیم در بوستان ولایت که حدود پنج سال است که تعطیل شده، یکی از نقاطی است که قرار است برای ایجاد این دهکده ها زیر بار برود. 37 هکتار فضا در این مجموعه وجود دارد که پروژه آن در طراحی های اولیه قرار دارد.
محسنی ادامه داد: کار مشاور به مرحله 80 درصد رسیده و تا چند وقت آینده همزمان با آماده شدن نقشه های اجرایی، مجموعه زیر بار برود. البته کمترین بارگذاری و در قریب به پنج درصد مدنظراست و هدف اصلی توجه به ارتباط خانواده در یک فضای صد در صد طبیعی و ورزشی و خانوادگی است.
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران عنوان کرد: پارک آبی آزادگان یکی دیگر از این چهار نقطه است که در حال حاضر این سازمان به دنبال اجرای طرح دهکده ورزش در آن است که قرار است با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب قراردادهای BOLT* اجرا شود.
به گفته محسنی، بهره برداری و مدیریت پارک آبی آزادگان به صورت کامل به سازمان ورزش واگذار شده است. این واگذاری اواخر سال گذشته با همکاری شهرداری منطقه 15، سازمان سرمایه گذاری و سازمان ورزش انجام شد.
او بابیان اینکه بر اساس نظر مشاور طرح در جلسات کارشناسی این پروژه در ظرف 6 ماه قابلیت بهره برداری دارد، افزود: دهکده ورزش فضایی است تفریحی ورزشی و کاملا خانوادگی که خانواده ها می توانند در آنجا چادر بزنند و چند ساعت و حتی یک روز کامل بدون هیچ وسیله ای به فعالیت های ورزشی و تفریحی بپردازند. انواع و اقسام امکانات ورزشی مانند جامپینگ، ورزشهای خانوادگی، رستوران، اقامتگاه، مسیر دوچرخه، پیاده روی و تندرستی، استخر آقایان و بانوان و فضاهای جنگلی نیز در آن دیده شده است.
محسنی در خاتمه یادآور شد: در دهکده های ورزش، امکان همراه بردن موبایل و هر وسیله ای که افراد را به فضای مجازی وصل کند، وجود ندارد و بیشتر ارتباط بین افراد خانواده که در هیاهوی زندگی شهری مغفول مانده، مدنظر است. در این دهکده ها، امکانات اولیه اما کافی با استفاده از ظرفیت های انسان و بازی های مختلف طراحی شده تا در این فضا و تجربه جدید، شناخت خانواده از هم بیشتر شود.
*قرارداد BOLT (ساخت، بهره برداری، اجاره و انتقال مالکیت) : شریک بخش خصوصی، طراحی، تامین مالی و ساخت یک پروژه زیرساختی را در یک زمین استیجاری بخش عمومی بر عهده می گیرد. شریک بخش خصوصی از تاسیسات ساخته شده برای مدت معینی تا پایان مدت اجاره زمین بهره برداری می کند. وقتی مدت اجاره نامه تمام می شود، دارایی ها به شریک بخش عمومی بازگردانده می شود.
خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پارک آبی آزادگان دهکده ها بهره برداری سازمان ورزش دهکده ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۶۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به ساخت دهکده لجستیکی مرزی در منطقه گفت: این دهکده با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی حوزه حمل و نقل از کشورهای چین، روسیه، افغانستان، امارات و ترکمنستان ایجاد شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد به نقل از آستان‌نیوز‌، احسان جلایر در بازدید اصحاب رسانه از نمایشگاه «میراث آینده» که به منظور معرفی اقدامات، ظرفیت‌ها و چشم‌انداز منطقه ویژه اقتصادی سرخس برپا شده است، درباره شکل‌گیری این منطقه اظهار کرد: ایده شکل‌گیری منطقه ویژه اقتصادی سرخس از سال 1372 بیان شد و همزمان با افتتاح راه‌آهن مشهد- سرخس- تجن در اردیبهشت 1375 با حضور سران و نمایندگان عالی رتبه بیش‌از 70 کشور راه‌اندازی شد.

تنوع ارائه خدمات در حوزه لجستیک ریلی و جاده‌ای

او با اشاره به نقاط قوت این منطقه خاطرنشان کرد: تنوع ارائه خدمات در حوزه لجستیک ریلی و جاده‌ای، وابستگی به آستان قدس رضوی و داشتن نیروهای متدین و پایبند به ارزش‌های اسلامی، قابلیت ارائه خدمات لجستیکی و تولیدی به صورت شبانه‌روزی، اتصال به نقطه سفر مرزی از لحاظ جاده‌ای و ریلی و نزدیک بودن به کشورهای حوزه CIS برخی از این موارد به شمار می‌رود.

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، یکی از اقدامات مهم این منطقه را بهره‌برداری از فاز نخست پارک گوگردی گنبدلی عنوان کرد و افزود: ساخت این پارک از سال 1396 در زمینی به مساحت 9 هکتار آغاز شد و با 910 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و بیش از 60 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی به بهره‌برداری رسید.

توسعه ظرفیت‌ها در حوزه حمل‌ونقل ریلی

او انعقاد تفاهم‌نامه با MFA؛ شرکت بزرگ حمل‌ونقلی در ترکیه را از دیگر اقدامات مهم منطقه ویژه اقتصادی سرخس دانست و گفت: این شرکت یکی از 4 شرکت دارای مجوز ترانزیت از مسیر ایران است.

جلایر ادامه داد: شرکت MFA از سال 1400 تاکنون، همکاری‌های مشترکی در حمل کالاهای ترانزیتی از آسیای میانه و روسیه به ترکیه و اروپا، تامین واگن‌های مورد نیاز و ایجاد مزیت رقابتی حمل از مسیر سرخس در کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب داشته است.

او یادآور شد: سال 1400 نیز تفاهم‌نامه‌ای با مرکز تجاری ایرانیان در روسیه به منظور استفاده از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حمل‌ونقل و ترانزیت کالا، تامین نیازهای کالایی روسیه از تولیدات استان و توسعه روابط حمل‌ونقلی با اولویت ترانزیت با این منطقه منعقد شد.

ایجاد سایت تخصصی ترانشیپ گاز مایع

جلایر درباره سایت تخصصی ترانشیپ گاز مایعِ منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز تصریح کرد: این سایت با حجم سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد ریال و با تزانزیت سالیانه 600 هزار تن در حال ساخت است که پس از اجرا موجب ایجاد درآمد مستقیم 60 میلیون دلاری و غیرمستقیم 175 میلیون دلاری و نیز درآمد سالانه یک و نیم میلیون دلاری برای منطقه ویژه اقتصادی سرخس خواهد شد.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های سایت تخصصی ترانشیپ می‌توان ایجاد زنجیره ارزش ترانزیت مشتقات نفتی از ترکمنستان به میرجاوه و بندر عباس را نام برد.

ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به ساخت دهکده لجستیکی مرزی در منطقه اظهار کرد: این دهکده با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی حوزه حمل و نقل از کشورهای چین، روسیه، افغانستان، امارات و ترکمنستان ایجاد شده است.

او ادامه داد: مرکز لجستیک بین‌المللی منطقه سرخس با محوریت ایجاد سایت کانتینری در زمینی به وسعت 35 هکتار با ظرفیت تخلیه، بارانداز و بارگیری 500 کانتینر در هر شبانه‌روز و 660 هزار TEU(واحد شمارش بار کانتینر) در سال احداث شده است.

جلایر، ایجاد سایت تخصصی کانتینری با ظرفیت 10 سالانه میلیون تن، ایجاد مرکز بین‌المللی تهاتر کالا، ایجاد شهرک‌های صنعتی و تسریع و تسهیل در راه‌اندازی کریدور شرق به غرب را از دیگر ویژگی‌های مرکز لجستیک بین‌المللی منطقه سرخس عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «شروود» یک سریال جنایی در شبکه چهار
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم