Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در نخستین جلسه کارگروه کاداستر اراضی کشاورزی استان کردستان که در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۱۰ پلاک از اراضی کشاورزی استان در مرحله صدور سند مالکیت قرار دارند.

او با بیان اینکه مساحت کل اراضی کشاورزی کردستان یک میلیون و ۲۸۵ هزار هکتار است،افزود: تا اکنون برای اجرای طرح کاداستر (حدنگاری) قرارداد ۲۵ درصد از این اراضی با مهندسین مشاور منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: در اختیار داشتن اطلاعات و داده‌های صحیح و جامع از بخش کشاورزی استان به خصوص میزان اراضی کشاورزی، موقعیت اراضی و مشخصات بهره برداران می‌تواند منجر به برنامه‌ریزی صحیح و تدوین الگوی کشت مناسب و تحلیل آتی بازار در کشور و به تبع در استان شود.

سپری با بیان این که رفع تداخل اراضی کشاورزی پیش نیاز اجرای طرح کاداستر کشاورزی است، بیان کرد: خوشبختانه این مهم با همراهی و همکاری دستگاه‌های متولی در استان به خوبی دنبال شده و امیدواریم در آینده نزدیک در راستای اجرای طرح کاداستر و رفع تداخل اراضی استان به نقطه مطلوب برسیم.

او  مهمترین هدف از  اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی را پایش، تعیین کاربری و سند دار کردن اراضی کشاورزی عنوان کردو گفت: این مهم در نهایت به سند دار کردن اراضی کشاورزی با رعایت تمامی الزامات خواهد انجامید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: اجرای این طرح در راستای قانون جامع حد نگار (کاداستر) کشور مصوب ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ مجلس شورای اسلامی است که کلیه دستگاه‌های دولتی را مکلف کرده تمام مستندات و اطلاعات توصیفی املاک متعلق به خود یا تحت اداره خود ازجمله مشخصات ثبتی، کاربری، نام بهره بردار و نقشه‌های مختصات جغرافیایی املاک را تهیه کرده و جهت صدور سند مالکیت حد نگار در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دهند.

سپری بیان کرد: در راستای اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی کارگروه‌هایی شهرستانی و استانی کار نظارت بر اجرای دقیق طرح کاداستر اراضی کشاورزی را بر عهده داشته و با اجرای این مهم، زمینه سند دار کردن اراضی کشاورزی و همچنین پایش کاربری اراضی، افزایش بهره‌وری و ایجاد پایگاه اطلاعات در سطح استان محقق می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: با اجرای طرح کاداستر اراضی مالکین و بهره برداران بخش کشاورزی، بسیاری از دستگاه‌های اجرایی و مجموعه جهاد کشاورزی منتفع خواهند شد.

سپری گفت: ثبت اطلاعات توصیفی و مکانی اراضی کشاورزی، تعیین تکلیف اراضی غیر ملی با حدود و صغور دقیق، جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و منابع ملی، ایجاد بستر مدیریت مزرعه، پیش بینی سطح زیرکشت و میزان تولید محصولات کشاورزی و تعیین تکلیف بهره برداران بخش کشاورزی و برنامه‌ریزی در خصوص ساماندهی ارائه خدمات به آن‌ها از مهمترین مزایای اجرای طرح کاداستر و رفع تداخل اراضی است.

او با اشاره به دستاورد‌های اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی برای سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: شناخت دقیق وضع موجود اراضی کشاورزی، امکان برنامه‌ریزی و تصمیم سازی صحیح، امکان تحلیل‌های پیچیده و دقیق و از همه مهم‌تر مدیریت صحیح منابع و بحران‌ها را برای مجموعه فراهم خواهد کرد.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاداستر اراضی جهادکشاورزی کردستان طرح کاداستر اراضی کشاورزی رئیس سازمان جهاد کشاورزی اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی کردستان کشاورزی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۷۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح مدیریت تلفیقی (ICM) در سه هزار هکتار شالیزار مازندران به منظور تولید برنج سالم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، فرید بیگی، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد گیاه پزشکی استان مازندران در ساری از اجرای روش مدیریت تلفیقی (ICM) در اراضی کشاورزی مازندران خبر داد و اظهار کرد: این روش با اهداف حاصل‌خیزی خاک، مدیریت آفات و بیماری‌ها، مدیریت آب، تناوب زراعی، کنترل علف‌های هرز و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی است.

وی افزود: برای تولید محصول سالم برنج به روش مدیریت تلفیقی (ICM)، مصرف بهینه کود، استفاده از تله‌نوری و مبارزه مکانیکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای این طرح در سه هزار هکتار اراضی شالیزاری استان به‌منظور تولید برنج سالم خبر داد و گفت: این برنامه سال گذشته در ۱۴۰ هکتار اراضی شالیزاری مازندران اجرا شد.

بیگی با اشاره به اینکه بیماری زنگ زرد از جمله بیماری‌های مهم مزارع گندم است، تصریح کرد: تاکنون با بیماری زنگ زرد در ۱۹ هزار هکتار مزارع گندم استان مبارزه شیمیایی شد.

وی با تاکید بر اهمیت مبارزه با آفت شپشک توت روی کیوی یادآور شد: به لزوم مبارزه با این آفت و دریافت گواهی ارتقای سلامت کیوی (کد QR) دستور کار قرار گرفت که وجود این آفت مانع صادرات کیوی به خارج از کشور می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی سال گذشته برای فعالیت آفت مگس مدیترانه‌ای و شکار آفت در سال قبل و ادامه این شرایط مطلوب در سال جاری، مبارزه با مگس میوه با اولویت کانون‌کوبی مورد تاکید است، عنوان کرد: سال گذشته مبارزه شیمیایی با مگس میوه در ۵۰ هزار هکتار و مبارزه غیرشیمیایی با این آفت نیز در ۱۰۱ هزار هکتار از باغ‌های استان انجام و ۱۳۷ هزار مگس به‌وسیله تله‌های فرمونی و جلب‌شونده در ایستگاه‌های پیش‌آگاهی استان شکار شد.

کد خبر 749095

دیگر خبرها

  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران