Web Analytics Made Easy - Statcounter

خودداری ارتش و مقام‌های آمریکا از ارایه اطلاعات دقیق درباره شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پایگاه‌های نظامی این کشور باعث خشم و اعتراض مردم ژاپن شده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو روزنامه ژاپن تودی روز جمعه نوشت تعداد سربازان و نیرو‌های نظامی آمریکایی که در پایگاه‌های نظامی این کشور در اوکیناوا به ویروس کرونا مبتلا شده اند بسرعت در حال افزایش است و این موضوع باعث نگرانی مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رسانه‌های این کشور از خشم و ناراحتی شدید مردم از پنهان کاری‌های آمریکا خبر داده و گزارش کرده اند ارتش آمریکا حاضر نشده است در این باره و اینکه چطور این سربازان به ویروس کرونا مبتلا شده اند شفاف سازی کند.

گزارش‌ها حاکی است شمار مبتلایان به کرونا در چند پایگاه نظامی آمریکا در اوکیناوا به ۱۳۶ نفر رسیده است که ۳۶ نفر آن‌ها تنها در خلال ۲۴ ساعت گذشته به این بیماری مبتلا شده اند.

فرمانداری اوکیناوا بشدت از این رفتار و عملکرد آمریکا انتقاد کرده و خواستار توقف برنامه‌ها و تحرکات نظامیان آمریکایی در این پایگاه‌ها شده و افزوده است که سربازان این پایگاه‌ها و دیگر نیرو‌های نظامی باید فورا تحت آزمایش کرونا قرار گیرند.

از سوی دیگر گزارش رسانه‌های ژاپنی حاکی است به رغم اصرار مردم و مقام‌های محلی، نیرو‌های آمریکایی حاضر به ارایه اطلاعات نیستند و از هرگونه توضیح در این باره خودداری کرده اند و باعث خشم مردم شده اند.

بیشترین شمار مبتلایان از پایگاه تفنگداران آمریکایی هانسن، پایگاه هوایی فوتنما و هچنین پایگاه هوایی کادنا و چند اردوگاه دیگر نظامیان این کشور در اوکیناوا هستند.

از سوی دیگر مقام‌های نهاد‌های بهداشتی ژاپن گزارش کردند بسرعت به دنبال ردیابی افرادی هستند که به هر شکلی با این سربازان و نیرو‌های نظامی آمریکایی در این پایگاه‌ها در ارتباط بوده اند.

«دنی تاماکی» فرماندار ضد آمریکایی اوکیناوا گفت بابت این رفتار و عملکرد ارتش آمریکا و ناتوانی آن‌ها در جلوگیری از شیوع ویروس در میان سربازان ناامید شده است.

وی که برای رایزنی با مقام‌های سفارت آمریکا و دولت ژاپن به توکیو سفر کرده است، گفت: بسیار ناراحت کننده است که تا امروز از میان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت اوکیناوا فقط ۱۴۸ نفر کرونا گرفته اند، اما ده‌ها سرباز امریکایی یکباره و با سرعتی عجیب کرونایی شده اند این موضوع واقعا شوکه کننده است.

او که بشدت خواستار کاهش شمار نظامیان آمریکایی در اوکیناوا است، گفت: این وضعیت نشان می‌دهد ارتش آمریکا پروتکل‌های بهداشتی و تدابیر کنترلی را به طور جدی اجرا نکرده است.

موضوع افزایش شمار سربازان آمریکایی مبتلا به کرونا در اوکیناوا به بحث و مناظره جدی در میان مقام‌ها و مسئولان وزارتخانه‌های دفاع و خارجه ژاپن نیز تبدیل شده است.

«کونو تارو» وزیر دفاع ژاپن گفت که ارتش آمریکا باید موضوع را بسیار جدی تلقی کرده و اجازه ندهد این ویروس از این پایگاه‌ها با جامعه اوکیناوا سرایت کند. این وضعیت قابلیت‌ها و آمادگی نظامی آمریکا را تحت تاثیر قرار می‌دهدو ما با نگرانی مساله را دنبال می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ویروس کرونا در پایگاه های نظامی آمریکا پایگاه ها نظامی آمریکا ارتش آمریکا مقام ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۷۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع محلی از شنیده شدن صدای چند انفجار داخل پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان نفتی «العمر» در استان دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این حمله منتشر نشده و هیچ گروهی مسؤولیت آن را به عهده نگرفته است.

گروه مقاومت اسلامی عراق پس از آغاز نبرد طوفان الاقصی بارها مواضع آمریکایی- صهیونیستی را در منطقه در راستای رویکرد خود برای مقابله با اشغالگری و توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

کد خبر 6095991

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن