Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دکتر اباذر پارسی شامگاه پنجشنبه در برنامه تلویزیونی سلامت خونه شبکه خوزستان اظهار داشت: مبتلایان دارای علائم گوارشی دیرتر ازافراد با علائم تنفسی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند چون احتمال می‌دهند که مسمومیت با عفونت یا ویروسی دیگر باشد.

وی افزود: دیرمراجعه کردن آنها باعث افزایش سرایت بیماری و عوارض بیشتر می‌شود، از علامت‌های شایع بیماران با علائم گوارشی اسهال است و کاهش اشتها، دردهای شکمی و استفراغ را نیز به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز گفت: اسهال در بیماری کرونا با تب همراه است اما در مسمومیت‌های ساده تب بروز نمی‌کند و معمولا در ۴۸ ساعت رفع می‌شود.

گزارش‌هایی مبنی بر تاثیر کرونا بر پانکراس و کبد

وی در خصوص تاثیر کرونا بر روی دیگر ارگان‌های بدن بیان کرد: گزارش‌های موردی در کشورخصوص تاثیر این بیماری بر روی پانکراس گزارش شده است و می تواند درگیری کبدی با بروز هپاتیت  را ایجاد کند و همچنین از عوارض مصرف برخی داروها برای درمان بیماری ایجاد مشکلات کبدی است.

پارسی توضیح داد: بیماری کرونا خاصیت انعقاد پذیری خون را افزایش می‌دهد در نتیجه از عوامل  انعقاد خون در رگ‌ها است.

بیماران سیروز کبدی بیشتر مراقب باشند

 فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان اضافه کرد: افراد دارای بیماری‌های زمینه ای گوارشی شامل سیروز کبدی و التهابات روده ای باید بیشتر مراقب باشند چون در بیماری سیروز کبدی ابتلا به کرونا به تشدید علائم و ایجاد خطر منجر می‌شود.

وی گفت: در افراد مبتلا به کرونا با علائم گوارشی، ویروس کرونا ۷۰  تا ۷۳ درصد درمدفوع بوده اما در افراد با علائم ریوی این درصد کمتر است که می تواند منتقل کننده باشد و سیفون کشیدن نیز می تواند باعث انتشار ویروس شود.

پارسی توصیه کرد: افراد قرنطینه خانگی سرویس بهداشتی خود را تا حد امکان جدا کنند در غیر این صورت دستشویی ضد عفونی شود تا ویروس از بین برود.

یک متخصص تغذیه نیز  دراین برنامه تلویزیونی گفت:  سبک زندگی بر سیستم ایمنی اثر گذار است و هر توصیه غذایی صرفا برای تقویت این سسیتم است و هیچ ماده غذایی اختصاصی وجود ندارد که سیستم ایمنی را به صورت معجزه آسا تغییر دهد.

دکتر مجید محمد شاهی بیان کرد: کم خوابی، چاقی  و رژیم‌های سختگیرانه می تواند سیستم ایمنی را تضعیف کند.

تاثیرلبنیات بر سیستم ایمنی

وی افزود: توصیه اشتباه و بدون سند و مدرک در برخی موارد مطرح می‌شود که لبنیات نخورید در حالی که این مواد غذایی تاثیر خوبی برروی سیستم ایمنی دارد و بهتراست از انواع تخمیری استفاده شود.

محمد شاهی گفت: اگر الگوی غذایی متنوع و مناسبی از انواع ویتامین ها و سبزیجات ومیوه ها دریافت کنیم به هیچ عنوان نیاز به استفاده از مکمل خاصی نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز بیان کرد: ویتامین E در جوانه ماش، عدس و انواع روغن‌های گیاهی، ویتامین A در هویج، آهن در سبزیجات برگ سبز و روی در گوشت به ویژه ماهی، حبوبات و زرده تخم مرغ  موجود و در تقویت سیستم ایمنی موثر است.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان پیشتر درگیری استان با پدیده گرد و خاک طی سال‌های متوالی و در نتیجه فراوانی بیشتر مشکلات ریوی دربین مردم نسبت به استان‌های دیگر ، نرخ ۲ برابر متوسط کشوری آسم در استان ،قرار گرفتن  در ردیف مناطق ناامن غذایی کشور و فراوانی بیماری‌های فشار خون، دیابت، چاقی، کم تحرکی، مصرف بالای نمک و فست فود  را علل  طولانی شدن پیک بیماری کرونا در این استان دانست .

به گفته سید محمد علوی ۱۸شهرخوزستان از نظر انتشار و ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز ونارنجی قرار دارندکه از این تعداد ۱۵ شهر قرمز و سه شهرنارنجی هستند.

وی افزود: خوزستان همچنان در وضعیت قرمز است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اهواز پروندهٔ خبری کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اهواز ویروس کرونا اهواز علائم گوارشی سیستم ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو

دریافت 12 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ خفاش، روباه، گربه و سگ می‌توانند منتقل کننده هاری باشند. هاری تنها بر اثر گاز گرفتی منتقل می‌شود که با ریختن بزاق حیوان روی زخم هم امکان ابتلا وجود دارد. اگر حیوان خانگی دارید، اگر سگ نگهبان دارید، اگر به راحتی سگ و گربه ولگرد را نوازش می‌کنید، اگر در اطراف محل زندگیتان پر از سگ‌های ولگرد شده یا شب‌ها روباه‌ می‌بینید، حواستان به هاری باشد. این ویدئو درباره علائم سگ هار می‌گوید.

کد خبر 847505 برچسب‌ها بهداشت عمومی خبر مهم سگ بدون صاحب

دیگر خبرها

  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است