Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی همچون «با شیوع کرونا دانشگاه آزاد یک هزار میلیارد تومان ضرر کرد»، «اعلام نتایج کنکور ارشد و دکتری به تعویق می‌افتد»، «ابلاغ مقررات جدید آموزشی برای ترم آینده»، «تمهیدات بهداشتی سازمان سنجش برای برگزاری آزمون‌های سراسری ۹۹»، «زمان برگزاری کنکور دکتری و کارشناسی ارشد اعلام شد» و «همه کنکورها تابستان برگزار می‌شوند» همراه بود که در ادامه می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شیوع کرونا دانشگاه آزاد یک هزار میلیارد تومان ضرر کرد

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد آماده برگزاری ترم به صورت حضوری بود. دانشگاه آزاد روی بودجه دولتی حرکت نمی‌کند که بتواند شهریه را کم کند. برای ارائه آموزش مجازی تغییر سیستم دادیم و دوره‌های آموزشی برای اساتید برگزار کردیم.

تمدید ثبت‌نام وام ۲۰ میلیارد ریالی ودیعه مسکن متاهل‌ها

رضایی از تمدید ثبت‌نام برای دریافت وام ۲۰ میلیارد ریالی ودیعه مسکن دانشجویان متاهل دانشگاه تربیت مدرس خبر داد.

دانشگاه آزاد تمهیدات لازم جهت برگزاری امتحانات مجدد را فراهم می‌کند

جواد علمایی، معاون علوم مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد درباره تمهیدات این دانشگاه برای دانشجویانی که نتوانسته اند در آزمون مجازی شرکت کنند، گفت: برای این دسته از دانشجویان تصمیم بر این است که بعد از اتمام امتحانات، طی بررسی‌هایی که انجام خواهیم داد ابتدا موارد ارسالی از واحد‌های دانشگاهی دسته بندی خواهد شد و متناسب با موضوعات تصمیم گیری خواهیم کرد.

تمهیدات بهداشتی سازمان سنجش برای برگزاری آزمون‌های سراسری ۹۹

باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تبعات آن برای کشور دستورالعمل‌های بهداشتی با هماهنگی وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مجری آزمون‌های سراسری ابلاغ شد.

ضریب هوشی بانوی جبر ایران چقدر بود؟

۲۳ تیر ماه سال ۱۳۹۶ یک خبر همگان را در بهتی عمیق فرو برد «مریم میرزاخانی نابغه ریاضیدان ایرانی درگذشت». میرزاخانی اولین زن و اولین ایرانی است که به خاطر کار بر «دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضا‌های پیمانه‌ای آنها» برنده جایزه فیلدز که بالاترین جایزه ریاضیات است شد. این بانوی نابغه ایرانی و فعالیت هایش در جبر و ریاضی و همچنین موفقیت هایش باعث شد که برای بسیاری از مردم این سوال شکل بگیرد که ضریب هوشی مریم میرزاخانی چقدر بود و او چگونه نتوانست به عنوان بانوی جبر ایران بر قله‌های رفیع علمی کشور بایستد.

همه کنکورها تابستان برگزار می‌شوند/ اعلام زمان کنکور دکتری و ارشد امروز از سوی وزیر بهداشت

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران و حاشیه جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاهی گفت: زمان برگزاری کنکور دکتری و ارشد امروز از سوی دکتر نمکی اعلام می‌شود.

او ادامه داد: در مورد کنکور سراسری هنوز چیزی اعلام نشده ولی چون برگزاری کنکور دکتری و ارشد یک هفته فاصله دارد اگر زمان برگزاری کنکور دکتری تغییر کند به همان میزان زمان کنکور کارشناسی ارشد تغییر خواهد کرد.

زمان برگزاری کنکور دکتری و کارشناسی ارشد اعلام شد

فاطمه زرین‌آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاریخ جدید برگزاری کنکور دکتری و کارشناسی ارشد را اعلام کرد.

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه بیان کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، زمان برگزاری کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در تاریخ ۹ مرداد ماه و زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در تاریخ پنجشنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ مرداد ماه تعیین شد.

کنکور سراسری در ۱۴ کشور خارجی برگزار می‌شود

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره آخرین وضعیت برگزاری کنکور سراسری در کشور‌های خارجی با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های تردد اظهار کرد: کنکور را کشور‌هایی همچون ترکیه و چین برگزار کرده‌اند و دو کشور ژاپن و کره هم برنامه برگزاری کنکور دارند.

رئیس سازمان سنجش گفت: کنکور سراسری در ۱۴ کشور خارجی در موعد مقرر برگزار می‌شود و تفاوتی در برگزاری این آزمون در داخل و خارج از کشور وجود ندارد.

ابلاغ مقررات جدید آموزشی برای ترم آینده

معاونت آموزشی وزارت علوم برنامه آموزشی فصل تابستان ۱۳۹۹ و نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور ابلاغ کرد.

برگزاری ۱۷ میلیون آزمون در مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست خبری اختتامیه آموزش‌های مجازی دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها در ایام تعطیلات اضطراری مراکز آموزش عالی با موضوع اعلام برنامه‌ها و دستاورد‌های این مرکز اظهار کرد:در ترم جدید کاربرانی که به این سامانه اضافه شدند ۵۳۶ هزار و ۸۹۲ نفر بودند و دانشجویانی در دوره‌های قبل نیز در این سامانه بودند یک میلیون ۱۲۹ هزار و ۴۸۱ نفر بودند که ثبت نام دوره انجام دادند. مجموعا یک میلیون و ۷۷۰ هزار دانشجو در مرکز آموزش مجازی معارف دانشگاهیان ثبت نام کردند. بیش از ۲۳ میلیون مراجعه به سامانه مرکز آموزش مجازی داشتیم و ۱۷ میلیون آزمون برگزار شد. بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون بازدید از صفحات سامانه آموزش مجازی صورت گرفته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تصریح کرد: این مرکز ۱۰ درصد آموزش کشور را پوشش داد.

آخرین وضعیت برگزاری آزمون‌های سراسری

ویروس کرونا چند ماهی است که تمام جهان را فلج کرده و با جان هزاران انسان بازی کرده است؛ به طوری که بر آموزش‌های دانشگاه‌ها و وزارت علوم اثر گذاشته و روش‌های تدریس را از حضوری به مجازی تغییر داده است.

بار دیگر این بیماری با شدت گرفتن خود کنکوری‌ها را سرگردان کرد و حدود چند ماهی است که کنکور به تعویق می‌افتد. در آخرین مورد، زمان چندانی تا برگزاری کنکور ارشد و دکتری باقی نمانده بود که شرایط کشور ایجاب کرد مجدداً این آزمون لغو و به زمان مناسب‌تری موکول شود.

آغاز ثبت نام دوره‌های کاردانی فنی و حرفه‌ای بر اساس سوابق تحصیلی از ۱۰ شهریورماه

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از شروع ثبت نام دوره‌های کاردانی فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی آزاد بر اساس سوابق تحصیلی از تاریخ ۱۰ شهریور ماه خبر داد.

نحوه استخدام اعضای هیئت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره رصد اشتغال زایی فارغ التحصیلان این دانشگاه در چند سال اخیر، اظهار کرد: طبق آمار و اطلاعاتی که به دست آورده ایم ورودی‌های سال ۹۳ یا ۹۴ بعد از فارغ التحصیلی جذب بازار کار شده اند.

او افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای حدود ۶۴ درصد از دانشجویان خود را در رشته‌های گوناگون وارد بازار کار در بخش خصوصی، خود اشتغالی و کارآفرینی می‌کند.

اعلام نتایج کنکور ارشد و دکتری به تعویق می‌افتد

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان اعلام نتایج کنکور ارشد و دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ گفت: نتایج کنکور ارشد و دکتری با توجه به عوض شدن زمان برگزاری به تعویق می‌افتد.

او افزود: نتایج آزمون هم به همان میزان تاخیر به تعویق می‌افتد، اما این تاخیر به ۱۰ روز نخواهد رسید.

مهلت ثبت‌نام در سامانه انتخاب محل آزمون دکتری تخصصی تمدید شد

مهلت ثبت‌نام در سامانه انتخاب محل آزمون جامع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد و دانشجویان می توانند با مراجعه به سامانه azmoon۹۹iau.ac.ir نزدیک‌ترین واحد به محل زندگی خود را به عنوان محل آزمون جامع انتخاب کنند.

دستورالعمل افزایش حقوق و مزایای سال ۹۹ دانشگاه آزاد ابلاغ شد

مجید مشکینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد «دستورالعمل افزایش حقوق و مزایای سال ۹۹ اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی دانشگاه آزاد» را به رؤسای استان ها، واحد‌ها و مراکز آموزشی، معاونان توسعه مدیریت و منابع و خزانه‌داران استان‌ها و واحد‌های دانشگاه آزاد ابلاغ کرد.

همزمان با تعطیلی ادارات دولتی، دانشگاه‌ها هم تعطیل خواهند شد

علی خاکی‌صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره تعطیلی کلاس های عملی دانشگاه ها با توجه به شیوع کرونا اظهار کرد: وزارت علوم هیچ تصمیم واحدی برای برگزاری یا عدم تشکیل کلاس‌های عملی در دانشگاه‌ها نگرفته است و این موضوع به عهده خود دانشگاه‌ها است تا با صلاح خود به انجام آن اقدام کنند.

او افزود: دانشگاه‌ها با سنجیدن شرایط می‌توانند اقدام به برگزاری یا عدم برگزاری کلاس‌های عملی کنند و در صورت تشکیل زمان آن را هم خودشان تعیین خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم کنکور سراسری سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور دکتری نتایج کنکور ارشد و دکتری سازمان سنجش آموزش کشور برگزاری کنکور دکتری آزمون های سراسری تعویق می افتد کارشناسی ارشد برگزاری آزمون کنکور سراسری فنی و حرفه ای دانشگاه آزاد آموزش مجازی شیوع کرونا دانشگاه ها وزارت علوم ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۷۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تداوم آزمون استخدامی معلم، گفت: اولویت جذب با معلمانی است که در قالب پیش دبستانی، حق التدریسی، نهضت‌ها، غیرانتفاعی و سرباز معلم‌ها فعال هستند، یا کسانی که سابقه زیادی در تدریس دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مازندران، رضا حاجی پور صبح امروز در حاشیه همایش بزرگداشت تجلیل از معلمان شهرستان آمل با بیان اینکه در سال گذشته حدود 70 هزار فرهنگی در قالب ماده 28 در آزمون‌های متعددی شرکت کردند، گفت: این آزمون براساس کسری جذب آموزش و پرورش انجام شد و امسال هم هم همین روال ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌صد هزار نفر  کمبود معلم داریم، افزود: با وجود برگزاری آزمون در جهت جذب همچنان در مقاطع مختلف در سطح کشور با کمبود معلم مواجه هستیم.

نماینده مردم آمل با تاکید بر اینکه در قالب ماده 28 این آزمون‌ها برگزار می‌شود و اولویت هم به معلمانی است که در قالب پیش دبستانی، حق التدریسی، نهضت‌ها، غیرانتفاعی و  سرباز معلم‌ها و کسانی که  سابقه زیادی در تدریس دارند، است، بیان کرد: در واقع این جذب بر مبنای سوابقی معلمان است.

حاجی‌پور با اشاره به رتبه‌بندی معلمان عنوان کرد: قانونی که در مجلس مصوب شده در مجلس شورای اسلامی در شیوه‌نامه و در چگونگی اجرا مقداری نقصان وجود داشته، که ما به‌عنوان نماینده مردم در قالب مطالبه‌گری به این رتبه‌بندی اعتراض داریم و به  احکامی که صادر شده اعتراض شد؛ بنابراین باید تجدیدنظر شود.

وی نواقص طرح رتبه‌بندی را مطرح و خاطرنشان کرد: کسانی که به عنوان کارمند اداری در واحدهای مختلف فعال هستند در قالب رتبه‌بندی قرار نمی‌گیرند؛ انتظار داریم که این اتفاق بیفتد و همه در قالب رتبه‌بندی قرار بگیرند و به حقوق خود برسند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند