Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:11:10 GMT

دستورکار کمیسیون‌های مختلف مجلس در هفته آینده

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۷۸۸۵

دستورکار کمیسیون‌های مختلف مجلس در هفته آینده

به گزارش خانه ملت، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته پیش رو تشکیل جلسه خواهد داد.

انتخاب نمایندگان ناظر برای عضویت و شرکت در مجامع، هیأت‌ها و شوراها و بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان (اعاده شده از شورای نگهبان) و پیش‌نویس طرح پیام‌رسان‌های اجتماعی روز ( یکشنبه، ۲۹ تیرماه) بررسی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بحث و بررسی پیرامون شرح وظایف کمیته تبلیغات اسلامی، ارشاد و میراث فرهنگی در دستور کار روز یکشنبه این کمیته و بررسی کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده در دستور کار کمیته زنان، خانواده، جوانان و تربیت بدنی قرار دارد.

اعضای کمیته برنامه، بودجه و اصلاح ساختار به بحث و بررسی پیرامون ساختار سازمان های فرهنگی کشور و تداخل بین آنها و کمیته فرهنگ، هنر، رسانه و فضای مجازی به بررسی نحوه طراحی نقشه راه کمیسیون در حوزه فضای مجازی در روز دوشنبه خواهند پرداخت.

بررسی اخبار فرهنگی، ادامه بحث و بررسی پیرامون فضای مجازی کشور و استماع گزارش وزرای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین ورزش و جوانان در دستور کار روز سه شنبه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

تعیین هیات رییسه کمیسیون اصل۹۰

اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در نوبت‌های صبح و عصر روزهای یکشنبه و سه شنبه ۲۹ و ۳۱ تیرماه نشست‌هایی برای تعیین اولویت‌های کمیسیون دارند. ترکیب هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ نیز با رای اعضای آن مشخص می شود.

بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون آیین‌نامه

کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نیز روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده، طرح شفافیت آرای نمایندگان را بررسی می‌کند.

انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در شورای اداری مجلس، بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان با حضور طراحان و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، مرکز تحقیقات اسلامی و سایر مدعوین در دستورکار روز سه شنبه کمیسیون قرار دارد.

همچنین طرح اصلاح قانون آئین نامه داخلی مجلس  شورای اسلامی (اعاده شده از شورای نگهبان) با حضور کارشناسان در روز چهارشنبه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس در کمیسیون آموزش

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این هفته قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را در دستور کار هفتگی خود دارند.

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس هفته پیش رو در روزهای یکشنبه و سه شنبه (۲۹ و ۳۱ تیرماه) نشست تخصصی خواهند داشت.

بر اساس این گزارش در روز یکشنبه، رسیدگی به طرح حمایت از تأسیس و تقویت مؤسسات و مراکز آموزش عالی غیر دولتی اعاده شده از شورای نگهبان در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

همچنین رسیدگی به لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مؤسسه بین‌المللی تحلیل سامانه‌های کاربردی اعاده شده از شورای نگهبان دیگر دستور کار کمیسیون در روز یکشنبه است.

رسیدگی به طرح اصلاح ماده الحاقی مصوب ۱۳۹۷/۰۶/۱۳ به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش و اصلاحات الحاقات بعدی نیز آخرین دستور کار کمیسیون در روز یکشنبه است.

روز سه شنبه نیز حضور در ساختمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای جهت شرکت در کارگروه راهبردی و سیاستگذاری شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی در دستور کمیسیون آموزش قرار دارد.

حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل در کمیسیون امنیت ملی

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفته آینده میزبان رئیس سازمان پدافند غیرعامل و فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی جهت استماع گزارش عملکرد آنها خواهند بود.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طبق دستورکار اعلام شده در روز یکشنبه ۲۹ تیرماه مهمان رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خواهند بود که قرار است گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه کرده و به سوالات نمایندگان در این خصوص پاسخ دهد.

همچنین ادامه تدوین و تعیین اولویت ها و برنامه های یکساله کمیسیون و بررسی آیین نامه داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از دیگر دستورکارهای روز یکشنبه اعضا خواهد بود.

روز دوشنبه ۳۰ تیرماه اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به بازدید از مراکز هسته ای خواهند رفت.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نوبت صبح روز سه شنبه ۳۱ تیرماه بعد از بررسی و مرور آخرین اخبار و تحولات به استماع گزارش فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی می‌پردازند و سوالات خود را در خصوص فعالیت این نهاد مطرح می‌کنند.

کمیسیون امنیت ملی در نوبت عصر همان روز ضمن رسیدگی به ادامه تدوین و تعیین اولویت‌ها و برنامه‌های یکساله کمیسیون و بررسی آیین‌نامه داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، آخرین اخبار و تحولات روز ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را نیز مرور خواهد کرد.

حضور رئیس جمعیت هلال احمر در کمیسیون امور داخلی و شوراها

اعضای کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس این هفته میزبان رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس شورای عالی استان‌ها جهت استماع گزارش و برنامه‌های آنها هستند.

اعضای کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی طبق دستورکار اعلام شده در روز یکشنبه (۲۹تیرماه) در نشست عمومی خود طرح اصلاح مواد (۱) و (۱۰) قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی اعاده شده از شورای نگهبان را بررسی می‌کنند.

در ادامه، دستورکار هفتگی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، این کمیسیون روز یکشنبه طرح الحاق یک تبصره به قانون انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعاده شده از شورای نگهبان را نیز بررسی می کند.

همچنین، کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس میزبان رئیس جمعیت هلال احمر جهت ارائه گزارش فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان است.

روز سه شنبه، کمیسیون مزبور ضمن بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اعاده شده از شورای نگهبان با دعوت از رئیس شورای عالی استان‌ها، گزارش و برنامه‌های این شورا را استماع می کنند.

همچنین، چهارشنبه کارگروه ارتقا و کارآمدی جایگاه مجلس در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس راهکارهای ارتقا و کارآمدی مجلس را بررسی می‌کنند.

برچسب‌ها مجلس یازدهم فضای مجازی شفافیت آرای نمایندگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس یازدهم فضای مجازی شفافیت آرای نمایندگان مجلس یازدهم فضای مجازی شفافیت آرای نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اعاده شده از شورای نگهبان اعضای کمیسیون امنیت ملی شفافیت آرای نمایندگان داخلی کشور و شوراهای کمیسیون امورداخلی مجلس شورای اسلامی شوراهای مجلس کمیسیون آموزش روز یکشنبه استماع گزارش دستور کار کار کمیسیون روز سه شنبه نامه داخلی فضای مجازی آیین نامه طرح اصلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه

ادامه رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، جلسه علنی مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور 192 تن از نمایندگان آغاز شد که روح الله متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس، دستور کار وکلای ملت در این جلسه را به شرح ذیل قرائت کرد:

-ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال 1403 کل کشور بخش دوم جداول
-گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران اعاده شده از شورای نگهبان
-ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقا امنیت آنان در برابر سوء رفتار
-گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده (48) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(1)
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه جز (1) بند (الف) ماده (9) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400
-گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه‌های زبان، آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان،گردشگری و رسانه های جمعی.
-گزارش کمیسیون انرژی در مورد اجرای ناقص تکالیف قانونی مربوط به جمع آوری گازهای همراه تولید نفت و مشعل
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به استفاده از سوخت مازاد توسط نیروگاه‌ها
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد نقض و استنکاف در اجرای قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی./

در ادامه جلسه سید محسن دهنوی دیگر عضو هیئت رئیسه مجلس اسامی غایبان و متاخران این جلسه را به شرح ذیل قرائت کرد:

1-حسین بامیری
2-حسن شجاعی
3-محمد صفری
4-محمود عباس زاده
5-اردشیر مطهری
6-فاطمه مقصودی
7-عادل نجف‌زاده

عضو هیئت رئیسه در پایان عنوان کرد که روز گذشته نام آقای مبلغی در اسامی غایبان و متاخران قرائت شد که وی در جلسه حضور داشتند بنابراین اصلاح می‌شود.

بنابراین گزارش، نمایندگان از روز گذشته در 2 شیفت کاری وارد بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 شدند و و بهارستان‌نشینان در جلسه نوبت صبح دیروز، جدول شماره 5 مربوط  «درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی»،  جدول شماره 7 با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاستگذار در سال 1403» و جدول شماره 9 با عنوان  «برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال1403» به تصویب رسید.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود