Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@17:10:06 GMT

محتوای درسی آموزش آنلاین باید باکیفیت باشد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۷۸۹۲

شیوا قاسمی پور با تاکید بر  لزوم توجه به محتویات آموزشی ارائه شده در حوزه آموزش از راه دور به دانش آموزان و دانشجویان گفت: با توجه به اینکه موضوع آموزش آنلاین به دلیل شرایط امروز کشور بسیار با اهمیت است، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز به دو عرصه آموزش و پرورش و آموزش عالی توجه لازم را دارند.

وی افزود: معلمین عزیز می دانند در امر آموزش باید شاهد بازخورد باشیم، ولی متاسفانه در کلاس های آنلاین بازخوردی را نمی بینیم، چرا که تبادل آموزش در حوزه آموزش از راه دور دوطرفه نبوده و صرفا یک طرفه است، این آموزش آنلاین دارای مشکلاتی است که ما در کمیسیون آموزش به جدیت پیگیر آن هستیم چرا که وضعیت کنونی کرونا شاید بیش از این ها ادامه دار باشد و ما باید به بحث آموزش از راه دور توجه لازم را داشته باشیم، این موضوع از دغدغه های اصلی کمیسیون بوده و پیگیر مشکلات آموزش آنلاین هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی پور اظهار کرد: اعضای کمیسیون آموزش نمایندگان نقاط مختلف کشور هستند که اطلاعات و گزارش هایی را در این حوزه به کمیسیون ارائه می کنند، با امید به خدا به طور جدی به این موضوع ورود خواهیم کرد.

نماینده مردم مریوان در مجلس ادامه داد: در ادامه شرایط کنونی، وضعیت کرونا در استان ها تعیین کننده این است که کلاس ها کاملا به صورت آنلاین برگزار شوند یا نه. برای مثال شاید اینگونه باشد که در استان هایی با وضعیت قرمز کلاس ها کاملا آنلاین و در استان ها با وضعیت سفید و زرد کلاس ها به صورت نیمه حضوری و مجازی  و یا زوج و فرد برگزار شوند اما به هر حال نباید نگران بود چرا که اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به فکر این موضوع هستند و راه حل مناسب را ارائه خواهند کرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ارائه محتویات درسی با کیفیت در حوره آموزش مجازی اظهار کرد: در جلسه ای که با مسئولین مربوطه آموزش و پرورش در شهرستان داشتیم بر تولید محتوای با کیفیت تاکید داشتم یعنی باید به فکر باشند چرا که به دلیل شرایط به وجود آمده کیفیت در محتوای آموزش آنلاین حائز اهمیت است، برای مثال گروهی از معلمان بر روی محتوای با کیفیت کار کرده و این موضوع را به بحث و بررسی بگذارند تا محتوایی که ارائه می شود مطلوب باشد یا آموزش مجازی به گونه ای باشد که شاهد یک ارتباط دو طرفه بین دانش آموز و معلم و یا دانشجو و استاد باشیم.

قاسمی پور در پایان تاکید کرد: این موضوع دغدغه اصلی کمیسیون است، ما حتما در همین حوزه با مسئولین آموزش و پرورش جلساتی را برگزار خواهیم کرد و نتیجه آن را از طریق رسانه ها اعلام می کنیم.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: دانش آموزان و دانشجویان کمیسیون آموزش و تحقیقات آموزش و پرورش آموزش عالی مشکلات آموزش و تحقیقات مجلس مجلس شورای اسلامی آموزش مجازی دانش آموز معلم دانشجو رسانه آموزش مجازی آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مشکلات نماینده مردم کمیسیون آموزش آموزش آنلاین کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند

پیش‌کسوت فوتبال سپاهان گفت: کمیته داوران باید برای بازی سپاهان و پرسپولیس داوری را بگذراند که تجربه خوبی داشته باشد که بتواند بازی را کنترل کند، باید از داور باتجربه و باکیفیت استفاده شود.

سیدمهدی سیدصالحی پیش‌کسوت فوتبال سپاهان در گفت‌و‌گو با فارس در خصوص بازی سپاهان و پرسپولیس اظهار داشت: بازی‌های سپاهان و پرسپولیس همیشه حساس است، تیم‌ها بالای جدول هستند و مدعی قهرمانی هستند؛ سپاهان با بردن پرسپولیس فاصله خود را با این تیم کم می‌کند و می‌تواند خود را به صدر جدول نزدیک کند.

وی ادامه داد: پرسپولیس بعد از حضور اوسمار و اضافه شدن اورنوف، عبدالکریم حسن و عیسی آل‌کثیر شاداب‌تر بازی می‌کند و ضعف این تیم در خط حمله برطرف شد، هر دو تیم دنبال بازی مالکانه هستند و جنگ هافبک‌هاست، هر تیمی از موقعیت‌ها استفاده کند، تمرکز بیشتری داشته باشد و شرایط ایده‌آل را داشته باشد، می‌تواند برنده بازی باشد.

سیدصالحی تصریح کرد: سپاهان بازیکنان خوبی دارد و بازیکنان خیلی خوبی نیز از آکادمی به تیم اضافه شدند، حواشی از طرف سازمان لیگ و فدراسیون علیه این تیم وجود داشته اما هواداران سپاهان توقع دارند، این تیم بهترین نتایج را بگیرد زیرا سپاهان از سال‌های گذشته طلایه‌دار فوتبال ایران بوده است.

پیش‌کسوت فوتبال سپاهان خاطرنشان کرد: سپاهان بازی با ذوب‌آهن و ملوان را پیروز شده و به لیگ برتر برگشتند اما شادابی کامل در سپاهان دیده نمی‌شود، سپاهان با بردن تیم پرسپولیس با اعتماد به نفس بالایی لیگ و جام حذفی را ادامه خواهد داد، سپاهان با پیروزی در این دیدار اتفاقات اخیر را به فراموشی می‌سپارد.

وی با اشاره به اهمیت داوری این دیدار گفت: حساسیت بازی برای داور زیاد است، تا زمانی که VAR نباشد برخی تیم‌ها از داوری ضرر می‌کنند، کمیته داوران باید داوری را بگذراند که تجربه خوبی داشته باشد که بتواند بازی را کنترل کند، باید از داور باتجربه و باکیفیت استفاده شود تا شائبه‌ای ایجاد نشود، همچنین نباید حواشی از سوی تیم‌ها ایجاد شود تا فشار بر روی داور بیشتر نشود.

سیدصالحی در پایان عنوان کرد: اگر قرار است از VAR استفاده شود باید در همه بازی‌ها باشد، تیم‌های بالای جدول و تیم‌های پایین جدول حساسیت بالایی برای بازی‌ها دارند، وقتی فقط در شهرآورد تهران از VAR استفاده می‌شود، نگاه به پرسپولیس و استقلال نسبت به تیم‌های دیگر متفاوت است در حالی که باید نگاه به همه بازی‌ها باید به یک شکل باشد، باشگاه‌ها باید ورود کنند و نباید بگذارند در حق تیمشان اجحاف شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • فیلم/ آخرین وضعیت ارائه ارز در مرکز مبادله ارز و طلا
  • تشریح نشست کمیسیون اصل نود توسط خضریان
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم