Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@23:50:15 GMT

چاقي در کودکي به قلب آسيب مي‌زند

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۸۳۳۲

چاقي در کودکي به قلب آسيب مي‌زند

خبرگزاری آریا- پزشکان در بررسی‌های جدید دریافتند چاقی در دوران کودکی به سرعت سلامت قلب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا، پزشکان با استفاده از یافته‌هایی که نشان می‌دهد بذر بیماری قلبی در سال‌های نخست زندگی کاشته می‌شود، اظهار داشتند: شواهدی از گرفتگی و سفتی عروق در کودکانی مشاهده شده که در دوران نونهالی چاق بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متخصصان استرالیایی اظهار داشتند: لازم است اقدامات مربوط به سلامت عمومی از دوران اولیه زندگی در نظر گرفته شود تا از مشکلات چاقی و اضافه وزن پیشگیری شده و از بروز خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی در دوران نوجوانی و بزرگسالی جلوگیری شود.
در این بررسی سوابق پزشکیِ بیش از 1800 کودک استرالیایی که وزن و قد آنان هر دو سال یکبار چک شده بود تا فاکتورهای خطرزا در بروز بیماریهای قلبی این کودکان تعیین شود، مورد مطالعه قرار گرفت. همچنین در سن 11 تا 12 سالگی، فشار خون، سلامت عروق خون و سطح کلسترول و گلوکز خون آنان مورد ارزیابی قرار گرفت.
در کودکانی که در دوران نونهالی دچار چاقی یا اضافه وزن بوده‌اند شواهدی از سفتی و تنگی عروق‌شان مشاهده شد که می‌تواند این کودکان را در معرض سندرم متابولیک قرار دهد. سندرم متابولیک گروهی از فاکتورهای خطرزای بیماری قلبی است که در کنار هم ظاهر می شوند.
محققان استرالیایی اظهار داشتند: یافته های بدست آمده در راستای درخواست سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای اتخاذ اقدامات فوری است تا موضوع چاقی در کودکان از طریق رویکردهای سیستم محور و اجرای سیاست‌ها مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش هلث دی نیوز، به گفته محققان این سیاست ها شامل افزایش مالیات خوراکی های فرآوری شده، بهبود سیستم حمل و نقل عمومی و فراهم ساختن فضای مناسب برای پیاده روی و در دسترس ساختن فعالیت‌های ورزشی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: چاقی کودکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت

قهرمان سابق جودوی جوانان آسیا به علت عارضه قلبی درگذشت.

به گزارش ایسنا،‌ امیر ملکی‌پور قهرمان اسبق سنگین وزن تیم ملی جودو به دلیل عارضه قلبی شب گذشته (جمعه) درگذشت.

ملکی‌پور سالها عضو تیم ملی جوانان و بزرگسالان بود. وی مدال طلای مسابقات جوانان آسیا، چندین مدال در تورنمنت های مختلف و چندین دوره قهرمان مسابقات قهرمانی کشور  بوده است.

خبرگزاری ایسنا، این ضایعه را به خانواده آن مرحوم تسلیت می گوید و برای او آرزوی غفران الهی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • ویدئو دیدنی از بازیگرانی که از کودکی مشهور شدند
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت
  • قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
  • تصاویری پراسترس از لحظه نجات جان از کودکی در سیل کرمان
  • ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟