Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دلایل شکست ذوب‌آهن را می‌توان در اشتباهات داوری، بی‌دقتی در زدن ضربات نهایی، عدم تمرکز کافی و اشتباهات فردی بازیکنان خلاصه کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، روز گذشته با برگزاری یک دیدار آغاز شده و در این رقابت‌ ذوب‌آهن اصفهان مقابل تیم ماشین‌سازی تبریز با نتیجه 2 بر یک شکست خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوب‌آهن باز هم باخت تا روند ناکامی‌های این تیم همچنان ادامه داشته باشد. سبزپوشان اصفهانی در نخستین بازی‌ هفته بیست‌وپنجم مقابل ماشین‌سازی به میدان رفته و در حالی که می‌توانستند هر 3 امتیاز بازی را از آن خود کنند، پذیرای شکستی تلخ شدند و 3 امتیاز ارزشمند را از دست دادند.

ذوبی‌ها در شرایطی مقابل ماشین‌سازی به میدان رفتند که هفته گذشته مقابل شاهین شهرداری بوشهر پیروزی پرگلی را به دست آورده و تا حدودی از زیر فشار خارج شده بودند و می‌توانستند با توجه به نتایج سایر بازی‌ها با شکست ماشین‌سازی شرایط‌‌شان را در جدول بهبود ببخشند، اما در عمل این اتفاق رخ نداد و روند سینوسی نتایج این تیم همچنان ادامه دارد.

تقابل شب گذشته ذوب‌آهن و ماشین‌سازی را می‌توان یکی از جذاب‌ترین بازی‌های چند هفته اخیر دانست که در آن همه چیز از گل تا اخراج و وجود داشت. سبزپوشان اصفهانی علی‌رغم شکست، بازی با کیفیت و تماشایی را به نمایش گذاشته و با موقعیت‌های پرتعداد گلزنی، صحنه‌های جذابی را خلق کردند.

ذوب‌آهن شب گذشته اسیر اتفاقات تلخ فوتبالی و اشتباهات فردی شده و شکست تلخی را پذیرفت. سبزپوشان اصفهانی مقابل ماشین‌سازی بازی دیدنی و هجومی را به نمایش گذاشتند اما فرصت‌سوزی‌های پرشمار در کنار اشتباهات داوری بلای جان این تیم شده و 3 امتیاز ارزشمند را از کف ذوبی‌ها ربود.

لوکا بوناچیچ شب گذشته باز هم تغییر تاکتیک داده و ذوب‌آهن برخلاف بازی قبلی، رو به ارائه فوتبال مالکانه آورده بود، تغییر تاکتیک ذوبی‌ها با توجه به سبک بازی ماشین‌سازی موثر بود و نگاهی به آمار بازی شب گذشته نشان می‌دهد که ذوبی‌ها به خوبی نقاط ضعف و قوت حریف را شناخته و با استفاده از این نقاط ضعف، موقعیت‌های گلزنی پرشماری را خلق کردند.

ذوب‌آهن شب گذشته در تمام پارامترهای فوتبال هجومی از جمله مالکیت توپ، تعداد و دقت پاس، تعداد شوت و شوت در چارچوب عملکرد بهتری از ماشین‌سازی داشته و فوتبال کاملاً هجومی و یک‌طرفه‌ای را به نمایش گذاشتند، اما اتفاقی که بیش از اشتباهات فردی و داوری ذوب‌آهن را آزار داد، فرصت‌سوزی پرشمار و دقت پایین بازیکنان این تیم در زدن ضربات نهایی است.

نگاهی به آمار 15 شوت و تنها 2 شوت در چارچوب ذوبی‌ها مقابل ماشین‌سازی به خوبی نشان می‌دهد که شاگردان بوناچیچ در زدن ضربات نهایی تمرکز کافی را نداشتند و همین امر باعث شده که علی‌رغم برتری فاحش نسبت به تیم مقابل، شکست را پذیرا شوند.

این در حالی است که بازیکنان ماشین‌سازی بدون احتساب گل دوم که گل به خودی بود، از 6 شوت، یک شوت درون چارچوب داشتند و همان تک موقعیت را نیز تبدیل به گل کردند.

نمایش شب گذشته ذوب‌آهن را می‌توان به 2 بخش تقسیم کرد؛ شاگردان بوناچیچ در نیمه نخست بازی منطقی را به نمایش گذاشته و با دوندگی بالا علاوه بر اداره بازی، موقعیت‌های خوبی را نیز به وجود می‌آوردند، که با بی‌دقتی مهاجمان از دست رفت اما پس از دریافت گل دوم، رو به ارائه یک بازی احساسی و بدون نظم آوردند و همین اتفاق باعث شد تا نتوانند از موقعیت‌های ایجاد شده بهره ببرند.

سبزپوشان اصفهانی در این بازی علاوه بر اشتباهات داوری و فرصت‌سوزی مهاجمان، دقیقاً از جایی ضربه خوردند که بارها توسط منتقدان و در تحلیل‌های مختلف به عنوان پاشنه آشیل تیم مطرح شده و هشدار داده شده بود که در صورت رفع نشدن این نقطه ضعف، برای این تیم مشکل‌ساز می‌شود.

همان‌طور که بارها اشاره شده، یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف ذوب‌آهن اشتباهات فردی مرگبار مدافعان و از هم پاشیدگی سریع خط دفاعی این تیم در زمانی است که شدیداً تحت فشار قرار گرفته باشند؛ ضعف بزرگی که نمایانگر عدم آمادگی روانی و نداشتن تمرکز کافی بازیکنان این تیم در لحظات سخت و پرفشار است.

اتفاقی که در تقابل ذوب‌آهن و ماشین‌سازی نیز رخ داد و شاگردان بوناچیچ تمرکز لازم را نداشتند و کمتر از 4 دقیقه بعد از گلزنی، مرتکب خطای پنالتی شده و در شروع نیمه دوم به اشتباه دروازه خودی را برای دومین بار باز کردند تا دیگر عملاً توانی برای پیروزی نداشته باشند.

یکی دیگر از نکات منفی عملکرد ذوب‌آهن افزایش آمار اشتباهات فردی این تیم به ویژه در خط دفاعی است؛ ذوبی‌ها در 2 بازی اخیر 4 خطای پنالتی مرتکب شده‌اند که آمار خطرناکی به شمار آمده و نشان می‌دهد که بازیکنان ذوب‌آهن در زمان دفاع تمرکز کافی را ندارند و در صورت ادامه یافتن می‌تواند در بازی‌های باقی‌مانده شرایط این تیم را سخت کند.

با تمام این تفاسیر، اشتباهات فاحش داوری به ویژه در صحنه گل دارکو بییدوف، که به اشتباه توسط داور هند اعلام شد، تأثیر زیادی در شکست ذوب‌آهن داشته و شاید اگر داور آن گل را می‌پذیرفت، نتجه این دیدار با برتری سبزپوشان همراه می‌شد.

به طور خلاصه دلایل شکست ذوب‌آهن را می‌توان در اشتباهات داوری، بی‌دقتی در زدن ضربات نهایی، عدم تمرکز کافی و اشتباهات فردی بازیکنان خلاصه کرد.

در آن سو ماشین‌سازی بازی خوبی را به نمایش نگذاشت اما به هدفش رسید. شاگردان افاضلی به دنبال رسیدن به حداقل امتیاز ممکن بودند و به همین دلیل بازی بسته و تخریبی را به نمایش گذاشته و سعی داشتند تا در ضد حملات به گل برسند.

بازیکنان ماشین‌سازی پس از رسیدن به گل برتری بازی کاملاً بسته‌ای را به نمایش گذاشته و با دفاع به اصطلاح اتوبوسی برتری خود را حفظ کردند.

شاگردان افاضلی در فاز هجومی عملکرد چندان خوبی نداشتند اما توانستند از اندک موقعیت‌های خلق شده بیشترین بهره را ببرند.

واکنش باشگاه ذوب‌آهن به داوری دیدار این تیم مقابل ماشین‌سازی؛ داور بایستى نقره داغ و براى همیشه کنار گذاشته شودبرگزاری جلسه فوری برای بررسی داوری دیدار ذوب‌آهن - ماشین‌سازیحواشی دیدار ذوب‌آهن و ماشین‌سازی| گل مردود ذوب‌آهن و اخراج کاپیتان سبزپوشان

استکی: کنترل مسابقه از دست داور خارج شد

مربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت: تا زمانی که دو تیم فوتبال بازی می‌کردند، مسابقه جوانمردانه بود اما حریف رو به وقت‌کشی آورد و بازی از کنترل داور خارج شد.

حسن استکی پس از شکست 2 بر یک تیمش برابر ماشین‌سازی تبریز در هفته بیست و پنجم لیگ برتر اظهار داشت: تا زمانی که دو تیم فوتبال بازی می‌کردند، مسابقه جوانمردانه و قوی بود اما زمانی که حریف رو به وقت‌کشی آورد و بازی از کنترل داور خارج شد متأسفانه داور هم نمی‌توانست کاری کند.

وی با اشاره به گل تیمش که مردود اعلام شد، افزود: من از روی نیمکت نظر نمی‌دهم و فیلم گل را دیده‌اند و توپ صد درصد به شکم بازیکن ما برخورد کرده، در حالی که داور آن را مردود اعلام کرد و متأسفانه کمک داور در این صحنه به داور کمک نکرد، اما در نیمه اول کمک داور پرچم می‌زند و پنالتی اعلام می‌کند.

مربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان ادامه داد: در حال حاضر بازی‌ها بسیار حساس است و باید داورانی را انتخاب کنند که تجربه داشته باشد. آقای خورشیدی هفته گذشته بازی بسیار سختی را سوت زد و در حالی که شاهین بوشهر 5 گل خورده بود و ما برنده بازی بودیم حتی یک نفر به داور اعتراض نکرد چون خورشیدی داوری باتجربه است.

استکی در اعتراض به اتفاقات دیدار با ماشین‌سازی اضافه کرد: این دیگر فوتبال نیست و باید بعد از بازی درباره چیزهای دیگر صحبت کنند و نظر دهند و به نظر من این فوتبال دیگر از مباحث فنی خارج است.

افاضلی: 3 پنالتی و 2 اخراج شجاعت می‌خواست

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز گفت: داور دیدار با ذوب‌آهن 3 پنالتی اعلام و 2 بازیکن را اخراج کرد که این تصمیمات شجاعت می‌خواهد و داور نشان داد این شجاعت را دارد.

هومن افاضلی پس از پیروزی 2 بر یک تیمش برابر ذوب‌آهن در هفته بیست و پنجم لیگ برتر اظهار داشت: بازی سختی بود چون فکر می‌کنم 7 ماهی بود که نبرده بودیم. زمان کوتاهی برای کار با بازیکنان داشتم و تنها نکات فنی کوچکی را با آنها تمرین کرده بودیم اما این نکات را خیلی خوب در زمین پیاده کردند.

وی افزود: شرایط بازیکنان از نظر انگیزشی کمی تغییر کرد و فکر می‌کنم امروز با تمام وجود بازی کردند، چون در فوتبال بسیار مهم است که بازیکنان تمام انرژی خود را به زمین بیاورند.

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی ادامه داد: بازیکنانم در تمام 90 دقیقه با تمرکز بازی کردند؛ چه در نیمه اول که حمله می‌کردیم و شرایط بازی خوب بود و چه در اواخر نیمه دوم که ذوب‌آهن به ما فشار آورد و بازی را خوب کنترل کردیم. طبیعتاً در اواخر بازی صاحب توپ نبودیم اما بازی را کنترل کرده و فضای زیادی به بازیکنان حریف ندادیم و با وجود اینکه بازیکنان ذوب‌آهن چند توپ خیلی خوب به محوطه جریمه ما آوردند اما نتوانستند موقعیت گلزنی ایجاد کنند که نشان‌دهنده تمرکز بالای بازیکنان ما بود.

افاضلی گفت: در مجموع از عملکرد بازیکنانم مقابل ذوب‌آهن راضی هستم، البته ماشین‌سازی هنوز خیلی کار دارد و باید برخی موارد در تیم تغییر کند اما در مجموع بازیکنانم برای شروع فوق‌العاده بازی کردند؛ از آنها ممنونم چون بازیکنان ماشین‌سازی با شرف و با غیرت هستند.

وی درباره اتفاقات متعدد بازی و اعتراض 2 تیم به داوری بیان کرد: به هر حال تیم‌ها همیشه با داور اختلاف نظر دارند. داور این مسابقه 3 پنالتی اعلام و 2 بازیکن را اخراج کرد که این تصمیمات شجاعت می‌خواهد و داور نشان داد این شجاعت را دارد ولی برای اینکه بفهمیم این تصمیمات درست بود یا نه؛ باید فیلم بازی را ببینیم. تمام کسانی که درگیر بازی هستند در طول بازی احساسی هستند. فوتبال شرایط خاصی دارد و احساسات زیادی در آن دخیل است که بدون این احساسات فوتبال اصلاً فوتبال نمی‌شود، بنابراین باید صبر کنیم و ببینیم شرایط به چه شکل می‌شود.

انتهای پیام/170/ف

R41346/P/S6,51/CT7 بیشتر بخوانید... اصفهان| دومین شکست خانگی ذوب‌آهن در دیدار پرماجرا/ ذوب‌آهن یک - ماشین‌سازی ۲ لیگ برتر فوتبال| برتری ماشین‌سازی مقابل ذوب‌آهن در دیداری پربرخورد/ پیروزی شاگردان افاضلی پس از ۵ هفته حواشی دیدار ذوب‌آهن و ماشین‌سازی| دومین سفر افاضلی به اصفهان در یک هفته/ تلطیف هوا با باران تابستانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ذوب آهن و ماشین سازی نمایش گذاشته زدن ضربات نهایی سبزپوشان اصفهانی مقابل ماشین سازی اشتباهات داوری اشتباهات فردی بازیکنان ما هفته بیست تیم فوتبال تمرکز کافی ذوب آهن ذوب آهن لیگ برتر شب گذشته ذوبی ها بازی ها خارج شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورموسوی: انتخاب داور شمالی برای بازی با سپاهان درست نبود؛ ذهنیت‌ها قبل از بازی نباید ایجاد شود

 سرمربی استقلال خوزستان گفت با توجه به اینکه تیمش هفته آینده در دیداری سرنوشت‌ساز مقابل نساجی مازندران صف‌آرایی می‌کند، بهتر بود علی اکرمی برای قضاوت دیدار شاگردانش با سپاهان انتخاب نمی‌شد.

به گزارش تسنیم، سیدسیروس پورموسوی در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال خوزستان مقابل سپاهان اصفهان اظهار داشت: از باشگاه بزرگ سپاهان بابت میهمان‌نوازی، در اختیار گذاشتن زمین تمرین و هماهنگی برای نشست خبری تشکر می‌کنم. در برخی از شهرها از ما دعوت نمی‌کردند که در نشست خبری شرکت کنیم!

وی در مورد تقابل با شاگردان ژوزه مورایس خاطرنشان کرد: دیدار با سپاهان یکی از بازی‌های مهم و حساس است؛ بیشتر برای ما که در انتهای جدول هستیم. با شناختی که از سپاهان داریم، می‌دانیم بازی بسیار سختی خواهد بود. سپاهان مقابل هواداران خودش یکی از تیم‌های قدرتمند ایران است. بازیکنان ما در بازی‌های بزرگ همیشه سربلند بوده‌اند. امیدوارم بازی خوبی به نمایش بگذاریم و با کسب امتیاز از این بازی بزرگ خارج شویم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان درباره اعتراض مدیران این باشگاه نسبت به انتخاب علی اکرمی برای قضاوت دیدار با سپاهان گفت: باشگاه نسبت به قضاوت‌های او در سال‌های گذشته معترض بود که من در آن زمان در استقلال خوزستان حضور نداشتم. اعتقاد دارم چیدمان داوری باید به شکلی باشد که شبهه ایجاد نکند و کمیته داوران با چینش خوب داوران می‌تواند داور خودش را در حریم نگه دارد. وقتی نسبت به یک داور ذهنیت وجود دارد، بهتر است آن داور را برای آن بازی انتخاب نکنند.

پورموسوی با تمجید از داور دیدار سپاهان - استقلال خوزستان تصریح کرد: اکرمی از داوران خوب، باتجربه و الیت فوتبال ایران است. چیدمان داوری باید به گونه‌ای باشد که قبل از مسابقه کسی به سراغ داور نرود. این مسئله هیچ ارتباطی به دیدار ما با سپاهان نداشت. برای اکرمی احترام قائل هستم. با این حال او شمالی است و با توجه به اینکه هفته آینده با نساجی بازی داریم، شاید ذهنیتی ایجاد شود. امیدوارم شبهه‌ای با قضاوت اکرمی به وجود نیاید.

وی در مورد اظهارات عبدالله ویسی مبنی بر احتمال رقم خوردن نتایج برخی دیدارها با اتفاقات خارج از زمین بیان کرد: همه ما اعتقاد داریم که باید نظارت‌ها بیشتر شود و اگر باید برخوردی با کسی صورت بگیرد، این اتفاق رخ بدهد. گاهی یا ما متوجه برخوردها نمی‌شویم، یا برخوردی انجام نمی‌شود. گفته می‌شود که سرمربیان باید در نشست‌های خبری قبل از مسابقه حضور داشته باشند. با این حال مربیان زیادی در این نشست‌ها شرکت نمی‌کنند و نمی‌دانم جریمه می‌شوند یا خیر.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان درباره غایبان تیمش برای دیدار با سپاهان عنوان کرد: همه بازیکنان را در اختیار داریم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کامیابی‌نیا: چشمی باید ۳ بار اخراج می‌شد!
  • نکونام:می دانستیم بازی سختی داریم/ قضاوت داور بی نقص بود
  • انتخاب داور بازی به دور از شبهه و حاشیه باشد
  • اعتراضات باشگاه به داوری در زمان سرمربیگری من نبوده است
  • پورموسوی: انتخاب داور شمالی برای بازی با سپاهان درست نبود؛ ذهنیت‌ها قبل از بازی نباید ایجاد شود
  • پورموسوی: داور بازی با سپاهان شاید شبهه ایجاد کند
  • داور چهارم دیدار استقلال تغییر کرد
  • درخواست رسمی استقلال خوزستان برای تغییر داور بازی با سپاهان
  • استقلال خوزستان خواهان تغییر داور بازی سپاهان
  • درخواست استقلال خوزستان برای تغییر داور بازی با سپاهان