Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: موضوع سرمربی تیم ملی باید در کمیته فنی بررسی شود چون هنوز یک سال تا المپیک فرصت داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس، رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال درباره اینکه کرونا همه جا را تحت تاثیر قرار داده و بسکتبال هم جزو آخرین رشته‌هایی است که می‌تواند مجوز بگیرد: دو هفته پیش پروتکلی از فیبا داشتیم که از ماه آینده تمرینات را شروع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهنمایی برای ما ارسال شد که ما آن را به همه باشگاه‌ها و هیات‌ها ابلاغ کردیم.

* همه پروتکل‌ها را رعایت می‌کنیم

وی ادامه داد: در خصوص رختکن، سالن و ... پروتکل‌هایی هست که همه را برای باشگاه‌ها شروع کردیم. برخی از باشگاه‌ها تمرینات را شروع کرده‌اند. این رشته برخوردی است و ما همه شرایط را در نظر می‌گیریم تا از ابتلای ورزشکاران به کرونا پیشگیری کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره لغو مسابقات بین‌المللی خاطرنشان کرد: فیبا به ما ایمیلی داد که از سپتامبر بازی‌ها را شروع کنند اما شاید تا پایان سال میلادی تورنمنت رسمی نباشد. البته مسابقات لیگ‌های ملی و بسکتبال 3 نفره در کشورهای مختلف شروع شده است. ما منتظر هستیم تقویم را بگیریم تا برنامه‌ها را برای سال 2020 بررسی کنیم.

* برنامه‌های زیادی داشتیم که به دلیل کرونا لغو شد

طباطبایی در خصوص مسابقات بسکتبال 3 نفره و کسب سهمیه المپیک، یادآور شد: بانوان مسابقات کسب سهمیه المپیک را در پیش دارند. ما امسال مسابقات زیادی را داشتیم، مثلا ژاپن ما را دعوت کرده بود تا 10 روز قبل از المپیک بازی‌های دوستانه داشته باشیم که محقق نشد. شاید برای سال 2021 این برنامه‌ها را داشته باشیم. با اسپانیا هم ارتباط خوبی داریم و آنها راغب هستند ایران مسابقه‌ای را با اسپانیا داشته باشد. برنامه‌های زیادی داشتیم که لغو شد.

* باید با برگزاری تورنمنت‌های مختلف رنک 3 نفره را بالا ببریم

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد در بسکتبال 3 نفره بانوان و در رنکینگ فیبا افت کرده‌ایم، گفت: ما رنکینگ خوبی داریم. تعداد مسابقات ملی و بین‌المللی امتیازات خاصی دارد و ما تلاش کردیم مسابقات ملی را افزایش دهیم. خودمان را به رتبه 6 رساندیم اما رتبه 4 به المپیک می‌رفت که ما نتوانستیم. شرایط امتیازدهی فرق کرده و به مسابقات بین‌المللی امتیاز بیشتری تعلق می‌گیرد. ما باید سعی کنیم با برگزاری این مسابقات رنک را بالا ببریم.

طباطبایی افزود: مسابقات 3 نفره برای توسعه این رشته است به همین دلیل برای مسابقات ملی هم امتیاز در نظر گرفته شده است. در این مدت ما سعی کردیم این رشته را توسعه دهیم اما الان در رتبه 11 و 12 هستیم اما رویدادی هم نبوده است. برخی از کشورها که شرایط خوبی دارند با برگزاری رویداد در داخل کشورشان رنک خود را بالا برده‌اند. برای المپیک ما به این رنک نیاز نداریم و باید در مسابقه انتخابی شرکت کنیم.

* به افتخارات زیادی در این 2 سال رسیدیم

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی معتقد بودند با حضور شما می‌توان شاهد همگرایی در بسکتبال بود، ارزیابی شما چیست، تصریح کرد: بسکتبال جامعه دانشگاهی است و سعی کردیم از همه کارشناسان که حرفی برای گفتن دارند استفاده کنیم. اهداف ‌ما در بخش قهرمانی، همگانی، زیرساخت‌ها، کمیته آموزش و مربیان و ... مشخص شده است. ما تلاش کردیم از نیروهایی استفاده کنیم که به این اهداف برسیم. در این مدت نمی‌توان به همه اهداف رسید چون 2 سال گذشته است اما فکر می‌کنم در این مدت به افتخارات زیادی در بخش قهرمانی رسیدیم.

طباطبایی یادآور شد: مسئله این است که باید در بعد همگانی و استفاده از کارشناسان مجرب هم تلاش کنیم. من انتقادات را می‌پذیرم. ما مسیری را تعیین کرده‌ایم اما اگر کسی بخواهد این مسیر را کُند کند نیاز نداریم. من از دوستانی که قبلا بودند تشکر می‌کنم اما باید بگویم در بسکتبال 3 نفره تحول ایجاد کردیم و چند مدال گرفتیم. قبلا اصلا اعزامی نداشتیم.

وی درباره اینکه بسکتبال 3 نفره در زمان شما مطرح شده، گفت: ما این فضا را ایجاد کردیم و به آن اهمیت دادیم در حالی که قبلا اینطور نیست. زمانی که ما آمدیم تیم 16 و 18 سال پسران را داشتیم. تلاش کردیم از نیروهای داخلی استفاده کرده و آسیب شناسی کنیم. با تشکیل تیم زیر 16 در غرب آسیا دوم شدیم اما مسابقات قهرمانی آسیا برگزار نشد.

* نیاز به ارتقای مربیان پایه داریم

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین با اشاره به کارهای صورت گرفته در بخش پایه، گفت: در بخش جوانان تیمی را تحت پوشش قرار داده‌ایم اما 2 تیمی که تقویت کردیم به این شرایط خورد و ارزیابی از کشورهای دیگر نداریم. در این رده‌های سنی در بخش مربیگری ضعیف هستیم و نیاز به ارتقای مربیان داریم. تعداد آنها کم است و باید کلاس بین‌المللی برایشان در نظر بگیریم. قرار بود اردیبهشت این کلاس را داشته باشیم که به دلیل کرونا برگزار نشد.

وی ادامه داد: ما سعی کردیم به مربیان پایه بها بدهیم و علم خود را بالا ببرند. این توفیق را داشتیم که یک مربی به کویت بفرستیم و او بتواند دانش خود را افزایش دهد. ارتقای تیم‌های پایه یک پروسه زمان بر است و نمی‌توان در یکی دو سال به این اهداف رسید. ما در رده سنی زیر 16 و 18 سال لیگ داریم و می‌توانیم از مربیان تیم‌ها بهترین را برای تیم‌های ملی پایه انتخاب کنیم.

* درآمد مربیان پایه کم است

طباطبایی با اشاره به درآمد کم مربیان پایه اظهار داشت: در بخش پایه درآمد مربیان کم است به همین دلیل هر مربی که کار خوبی انجام می‌دهد تلاش می‌کند به تیم بزرگسالان بیاید. بنابراین باید برای این مربیان انگیزه ایجاد کنیم تا بتوانند استعدادها را کشف کنند. ما کار استعدادیابی را انجام داده‌ایم به همین دلیل برای تشکیل تیم‌های ملی گروه استعدادیاب را به مناطق مختلف می‌فرستیم تا بهترین‌ها را معرفی کنند.

* شبکه نخبه‌یابی را تشکیل دادیم

وی خاطرنشان کرد: ما برای تیم 2024 این کار را کردیم. قبل از عید مربیان استعدادیاب به استان‌ها سفر کردند تا ما بتوانیم این تیم را تشکیل دهیم. ما فرآیندی را تعریف کردیم که تمام مربیان باید در آن قرار بگیرند. شبکه نخبه‌یابی ما تشکیل شده اما نیاز به تقویت است تا بتوانیم آن را به نقاط قوت تبدیل کنیم. من با دلار 3 هزار و 500 تومانی به فدراسیون آمدم اما الان دلار چندین برابر شده است و همین برنامه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنانی هستند که به تیم ملی دعوت شوند، گفت: بله ما بازیکنان خوبی داریم. جوانان شایسته‌ای که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. از تیم جوانانی که 2 سال پیش بودند چند بازیکن دعوت کرده‌ایم.

* نباید نخبه‌ها را از دست بدهیم

طباطبایی همچنین درباره اینکه بازیکنان ما سن بالایی دارند و فکر می‌کنید آنها بتوانند در المپیک عملکرد خوبی داشته باشند، عنوان کرد: ما در عین حال که به دنبال جوانگرایی هستیم نباید نخبه‌ها را از دست بدهیم. ملاک ما عملکرد بازیکنان در زمین بازی است. ما به تدریج باید تیم را جوان کنیم. ما به خاطر تغییری که فدراسیون جهانی در نوع برگزاری جام‌های قاره‌ای دارد این فرصت را می‌دهد تا بازیکنان را محک بزنیم و جوانان هم بتوانند به تیم ملی برسند. ما این کار را در پنجره اول انجام دادیم.

* باید موضوع شاهین‌طبع در کمیته فنی بررسی شود

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره ادامه همکاری شاهین طبع با تیم ملی، گفت: قرار بود تیم اواخر اردیبهشت تمرینات را شروع کند و اردوی آمادگی را در چین، اسپانیا و ژاپن پیش‌بینی کرده بودیم. قرار بود قرارداد شاهین طبع تا المپیک تمدید شود. وقتی المپیک به تعویق افتاد در شرایط استثنایی قرار گرفتیم. ما باید شرایط موجود را ارزیابی کنیم و از کادر فنی برنامه جدید بگیریم. چون یکسال فرصت داریم باید این موضوع در کمیته فنی بررسی شود. شاهین طبع و کادر او خیلی زحمت کشیده و ما کادر منسجمی داشتیم. فدراسیون این حق را دارد تا ارزیابی مجدد کند که در این فرصت شرایط چطور باشد. اینکه آیا سرمربی ملی می‌تواند سرمربی باشگاهی هم داشته باشد؟ ما شاید تا پایان 2020 مسابقه‌ای نداشته باشیم و باید

وی در پاسخ به این سوال که ممکن است شاهین طبع گزینه نباشد؟ تصریح کرد: تصمیم خاصی نگرفتیم. می‌خواستیم کمیته فنی را تشکیل بدهیم اما هنوز این کار را انجام نداده‌ایم. آخر هفته قرار بود جلسه‌ای داشته باشیم اما برخی دوستان گفتند هفته آینده جلسه را برگزار کنیم. گزینه خارجی سخت است. ما تصمیم‌مان را در کمیته فنی می‌گیریم تا بهترین تیم را در المپیک داشته باشیم.

طباطبایی درباره اینکه به نظر می‌رسد بین شما شکراب شده گفت: : نه چنین چیزی نیست. فدراسیون بسکتبال حق دارد با تعویق بازی‌ها ارزیابی مجدد داشته باشد.

* برای لیگ نیاز به تصمیم جمعی داشتیم

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره اینکه برخی می‌گویند شما سیاست‌مدار نیستید و دیپلماتیک رفتار نمی‌کنید و همچنین درباره اعلام رده‌بندی در لیگ خاطرنشان کرد: اگر غرب آسیا برگزار شود ما این فرصت را به 8 تیم می‌دهیم تا مسابقه دهیم. همه تیم‌ها غیر از شیمیدر نامه زدند مسابقات لغو شود. این تصمیم جمعی بوده است. چون پلی‌آف بازی‌های اصلی برای تیم منتخب است بنابراین هر 8 تیم مدعی قهرمانی است بنابراین باید یک تصمیم ملی بگیریم.

* حق هیچ باشگاهی خورده نمی‌شود

وی افزود: می‌گویند چرا رده‌بندی اعلام کردید، در حالی که باشگاه‌ها گفتند رده‌بندی را بگویید تا ما حقوق بچه‌ها را بدهیم. بیشتر باشگاه‌های دولتی این موضوع را درخواست کرده‌ بودند. رده‌بندی را اعلام کردیم بدون اعلام قهرمان. این موضوع را برای مسابقات غرب آسیا باز گذاشتیم. حق هیچ باشگاهی از جمله شهرداری گرگان خورده نمی‌شود.

* طرفدار هیچ باشگاهی نیستیم

وی درباره اینکه برنامه شما برای فصل آینده چیست، یادآور شد: 17-18 تیم اعلام آمادگی کرده‌اند. این نشان می‌دهد ما در خصوص رده‌بندی تصمیم درستی گرفته‌ایم و فدراسیون طرفدار هیچ باشگاهی نیست. آیین‌نامه 12 تا 14 تیم را اجازه می‌دهد که در لیگ شرکت کنند. تیمی که در لیگ برتر می‌خواهد شرکت کند باید امکانات مالی را داشته باشند از این بین ممکن است چند تیم را حذف کنیم چون نهایت می‌توانیم 14 تیم داشته باشیم.

طباطبایی ادامه داد: الان 4-5 ماه است که بسکتبال در رکود قرار دارد و شاید بیشتر هم باشد. کارگروه مسابقات و داوری ما هر هفته جلسه دارند تا هزینه‌ها کمتر شود و اینکه تعداد مسابقات را بالا ببریم. یکی از این راه‌ها متمرکز کردن مسابقات است. گزینه‌های مختلفی هستند که پیشنهاد می‌شود تا بهترین تصمیم را بگیریم. ما فدراسیون را براین مبنا جلو می‌بریم که مسابقه محور باشد چون در این صورت استعدادهای بیشتری هم کشف می‌شوند.

وی همچنین درباره تغییرات مختلف در روابط عمومی، یادآور شد: ما 2 روابط عمومی تغییر دادیم که آن هم به خاطر شغل اصلی‌شان بود. ما الان در کمیته روابط عمومی 6 نفر را داریم که 4 نفر تمام وقت هستند. دوست داشتیم کسی که می‌آید سرآمد باشد. 2 نفر انتخاب کردیم که آنها شغل دیگری داشته‌اند.

* در هیچ جای دنیا کمیته‌ها تمام وقت نیستند

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره اینکه شما با چند شغله بالاخره موافق هستید یا مخالف، عنوان کرد: هیچ جای دنیا مسئولان کمیته‌ها تمام وقت نیستند و در فدراسیون‌های ما هم همین است. فقط در بخش مالی و دبیرخانه افراد تمام وقت کار می‌کنند. در بعضی از بخش‌ها نیاز به نیروی تمام وقت داریم مانند شبنم کلاهی که این پروسه لازم است تا حکم او امضا شود. او چون در اینجا سرپرست است در هیات تهران هم پست داشت. کلاهی در تیم ملی هم سرپرستی داشت اما این موضوع موقتی بود. سرپرستی 10-20 روز وقتی را از کسی نمی‌گیرد و شاید یک سفر باشد.

طباطبایی درباره انتخاب یک خانم برای دبیری فدراسیون، گفت: او شخص توانمندی است چون درس مدیریت را خوانده، عضو تیم ملی هم بوده است. ما گزینه‌های مختلفی داشتیم که او را انتخاب کردیم. به خاطر دو شغله بودن و بازنشسته بودن دیدیم کلاهی ارجحیت دارد. او خوب کار می‌کند و وظایفش را هم به خوبی انجام می‌دهد. حکم دبیری کلاهی امضا شود از هیات تهران استعفا می‌دهد.

وی افزود: استفاده از افراد باید طوری باشد که از خلاقیت و استعدادهای آنها استفاده شود. فضا آزاد است و دوستان برنامه قابل اجرا بدهند ما در خدمت‌شان هستیم. ما مشکلی نداریم اما اینکه فقط بنشینیم انتقاد کنیم و صعود به المپیک را شانسی بدانیم درست نیست. البته براین باور هستم شانس هم استحقاق می‌خواهد. ما برای هر بخشی سعی کردیم از همه پتانسیل‌ها استفاده کنیم اما فردی که توانایی و خلاقیت داشته باشد تا بتواند به ما کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بسکتبال فدراسیون المپیک رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال بسکتبال 3 نفره استفاده کنیم کمیته فنی هیچ باشگاهی مربیان پایه داشته باشیم بین المللی یادآور شد باشگاه ها سعی کردیم شاهین طبع برنامه ها بررسی شود رده بندی تمام وقت تیم ملی بازی ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۸۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو

مدیر بخش بین‌الملل راسیا سگودنیا در گفتگویی گفت: ایران و روسیه با یک هدف مشترک به مقابله با غرب و اآریکا پرداخته، متحد شدند و همکاری‌ها را در این قالب پیش بردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نواف ابراهیم، کارشناس مسائل بین‌الملل در مصاحبه با برنامه راهبرد شرقی با بیان این که ایران و روسیه در سوریه فعالیت و همکاری را شروع کردند، یادآوری کرد: به برکت همین همکاری گروه‌های تروریستی عقب رانده شدند و باید خاطرنشان کرد که ایران اهمیت فوق‌العاده‌ای در دستگاه سیاست خارجی روسیه دارد.

در این‌ رابطه گفتگویی درباره موضوعات مختلف میان ایران و روسیه شکل‌گرفته است و با نگاه همه‌جانبه دو کشور، در سوریه نقطه عطفی را بر جا گذاشتند.

 مدیر بخش بین‌الملل "راسیا سگودنیا" افزود: طی دو سال اخیر که در دنیا تحولات عجیب‌وغریب را می‌بینیم، همکاری دو کشور تا حدودی ادامه دارد و روابط و همکاری‌ها در سطح منطقه‌ای شدت خود را نگه داشته و سطوح مختلفی پیدا کرده است.

ابراهیم ادامه داد: در چند سال اخیر ایران از طریق تحریم ایزوله شده و لذا روابط ایران و روسیه در این فضا از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

وی در بخشی دیگر از این مصاحبه رادیویی با بیان این که پس از دو سال، اتفاقات در سوریه متوقف شده، گفت: امروز شاهد هستیم که دو کشور هم صدا شدند و نظرات مشترکی در مورد سوریه دارند.

ابراهیم با اشاره به بخشی از سخنان پوتین گفت: پوتین طی یک سخنرانی اعلام کرده بود روسیه در مقابل سوریه نگرانی خاصی ندارد؛ بلکه بر مسائل این کشور متمرکز است. ایران به‌عنوان یک بازیگر بزرگ منطقه‌ای در داخل سوریه فعالیت خود را انجام می‌دهد؛ ما هم شانه‌به‌شانه ایران فعالیت خود را در این کشور ادامه خواهیم داد.

مدیر بخش بین‌الملل راسیا سگودنیا افزود: در دنیا نگرانی‌هایی وجود دارد که می‌تواند همکاری ایران و روسیه را تحت‌الشعاع قرار دهد و یکسری مسائل پدیدآمده که بر روابط دو کشور در زمینه‌های ژئوپلیتیک، فرهنگی و اجتماعی تأثیر می‌گذارد؛ خاصه در موضوع برهم‌زدن نظم تک قطبی در دنیا!

ابراهیم در این باره توضیح داد: مثلاً روسیه همکاری‌هایی را با رژیم صهیونیستی دارد که ممکن است مشکلاتی را در زمینه همکاری ایران و روسیه پدید آورد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیرون‌راندن گروه‌های تروریستی از جمله جبهة النصره از منطقه گفت: نقش ایران به‌گونه‌ای است که روسیه نمی‌تواند بین منطقه و سوریه یکی را برگزیند.

مدیر بخش بین‌الملل راسیا سگودنیا افزود: طی سال‌های اخیر اتفاقاتی در دنیا شکل‌گرفته که تعارض و همپوشانی منافع را پدید آورده و موجب شده کشورها صفر و صدی به مسئله نگاه نکنند.

در این‌ بین بسیاری معتقدند برای تسلط بر منطقه باید سوریه را در اختیار بگیرید و نگاه دیگر می‌گوید اگر روسیه را از آن خود کنید، بر کل دنیا مسلط خواهید شد و این همپوشانی منافع قدری بر پیچیدگی مسائل افزوده است.

ابراهیم در ادامه سخنان دیگر مهمان برنامه که تأکید کرد روسیه برای ماندن در منطقه باید با ایران بماند، گفت: بنده با این موضوع هم نظر هستم. در سوریه با مثلث ایران، ترکیه و روسیه روبه‌رو هستیم و دیگر کشورها کمتر نقش کلیدی را ایفا می‌کنند؛ از جمله امریکا و فرانسه. همچنین ایران و روسیه با ایفای نقش، امنیت ملی را فراهم کرده و صلح را برای مردم خود آوردند و روسیه به‌نوعی کمک‌های بشردوستانه را به سوریه آورد.

وی افزود: همه از ارتباط ایران و روسیه برای حفظ ثبات در سوریه اطلاع دارند؛ ولی پس از اتفاقاتی که برای ایران در پی تحریم افتاد، ایران و روسیه با یک هدف مشترک به مقابله با غرب و آمریکا پرداخته و متحد شدند و همکاری‌ها را در این قالب پیش بردند.

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ شاید سرمربی تیم ملی یکی از ۴ گزینه خارجی باشد
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ مربی ایتالیایی در جوانگرایی موفق بوده
  • تعطیلی یک‌هفته‌ای فوتبال تهران بعداز کتک‌زدن داور
  • تعلیق تمام مسابقات «لیگ 2 تهران» به دلیل ضرب و شتم داور
  • عواقب کتک زدن داور در تهران؛ یک لیگ تعلیق شد
  • پیروزی شاهین‌طبع در جدال مهران‌های بسکتبال/ استیونس همچنان می‌درخشد
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو