Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در گفت و گوی خبری شهادت تعدادی از نظامیان جمهوری آذربایجان در درگیری های اخیر با نظامیان ارمنستان را تسلیت گفت و اظهار کرد: قره باغ جزو اراضی جمهوری آذربایجان و مسلمانان است و جداشدنی نیست.

وی اظهار کرد: همان طور که رهبر بزرگ انقلاب نیز فرمودند قره باغ خاک اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: به شهدای جمهوری آذربایجان احترام می گذاریم و از ۲ دولت می خواهیم باهم مذاکره کنند و مشکلات را رفع کنند.  

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اظهار کرد: مشکلاتی که با مذاکره قابل رفع است با جنگ حل شدنی نیست، جنگ به صلاح منطقه و هیچ کشوری نمی باشد.  

به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی ایران همواره از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت کرده و خواستار بازگشت آوارگان قره باغ به موطن اصلی خودشان می باشد.

قره‌ باغ جزئی از خاک جمهوری آذربایجان بوده و در فوریه ۱۹۹۲میلادی به اشغال ارمنستان درآمده است.

درگیری های اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان با استفاده از توپخانه، خودروهای زرهی و پهپادها در مسیر شهرستان مرزی " تاووز " جمهوری آذربایجان واقع در ۴۳۰ کیلومتری شمال غرب باکو، شنبه گذشته آغاز و منجر به تلفات جانی در هر ۲ طرف شد.

درگیری های نظامی اخیر نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان پس از ماه آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی بزرگترین عملیات نظامی میان ۲ طرف درگیر به شمار می رود.

درگیری های نظامی فعلی همچنین ناتوانی کامل گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا که آمریکا، فرانسه و روسیه  از سال ۱۹۹۷ میلادی ریاست مشترک آن را بر عهده دارند، به اثبات رسانده که به همین علت ضرورت انتخاب یک فرمت جدید میانجیگری برای برقراری صلح در منطقه را در میان گذاشته است، برخی از کارشناسان بر ضرورت حضور فعال کشورهای منطقه در این روند تاکید دارند.

در پی بروز این درگیری ها  "محمد جواد ظریف " وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در گفت و گوی تلفنی با "المار محمدیاراف " و " زهراب مناتساکانیان " وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر آمادگی ایران برای کاهش تنش میان ۲ کشور تأکید کرد.

در درگیری های نظامی فعلی ارمنستان و  جمهوری آذربایجان که هر ۲ طرف یک  دیگر را به  اقدامات تحریک آمیز متهم می کنند، تنی چند از نظامیان ۲ کشور جان خود را از دست داده و نیز خسارت هایی به برخی روستاهای مرزی در هر ۲ طرف وارد شده است، این در حالی است که خطر گسترش این درگیری ها به مناطق دیگر هم وجود دارد.

مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز شد و در سال ۱۹۹۲ به درگیری نظامی کشید، در نتیجه این مناقشه منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهرستان همجوار آن تحت اشغال نیروهای ارمنستان درآمد.  

برچسب‌ها جنگ آذربایجان شرقی ایروان سید محمدعلی آل هاشم باکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ آذربایجان شرقی ایروان باکو جنگ آذربایجان شرقی ایروان باکو جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۹۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ راستی گفت: در پی اعلام خبری درخصوص درگیری اراذل و اوباش در منطقه فرحزاد تهران که با سلاح گرم اقدام به تیراندازی کرده بود، تحقیقات اولیه نشان داد که درگیری در بین چند نفر اراذل و اوباش رخ داده است و متهم برای قدرت نمایی اقدام به تیر اندازی نموده است.
وی ادامه داد: با شناسایی مخفیگاه متهم، مأموران پس از هماهنگی‌های قضائی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند و پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد