Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ خطیب جمعه کرمان گفت: عدم استفاده از ماسک سلامت عموم جامعه را به خطر می‌اندازد و مردم سبک زندگی خود را با شرایط شیوع ویروس کرونا تغییر دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان که در مصلی بزرگ امام علی (ع) برگزار شد با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی اللهی اظهار داشت:وقتی بخواهیم فردی را بررسی کنیم که آیا دارای ویژگی‌هایی است از رفتار آن فرد  متوجه این ویژگی‌ها می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) فرمودند شیعیان ما را در سه مقطع امتحان کنید؛ در وقت نماز ببینید چقدر به نماز اول وقت اهمیت می‌دهند و برای اقامه نماز در وقت خودش تلاش می‌کنند ادامه داد: دومین مقطعی که امام صادق از آن نام برده در زمانی است که انسان دارایی و ثروت دارد و به دیگران کمک می‌کند.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه خیلی‌ها پول دارند اما توفیق انجام کار خیر ندارند و خیلی‌ها هم ثروتمند نیستند اما در مواقع حساس به یاری نیازمندان می‌شتابند گفت: کمک به نیازمندان همت لازم دارد که روزی هر کسی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اگر سرمایه‌ای داریم باید در راه خدا آن را هزینه کنیم و از خداوند توفیق کار خیر و کمک به دیگران را که از ویژگی‌های شیعه است بخواهیم افزود: احسان به نزدیکان و اقوام درجه یک بسیار ضروری است.

توکلی ادامه داد: خدمت به نیازمندان در هر سطحی در زندگی شخصی انسان گشایش ایجاد می‌کند لذا باید مورد توجه قرار گیرد و امام صادق(ع) بر آن تاکید دارد.

امام جمعه کرمان: مدیران با دلسوزی و هم‌افزایی برای حل مشکلات مردم تلاش کنندامام جمعه کرمان: مردم استان کرمان شیوع ویروس کرونا را دست کم نگیرندامام جمعه کرمان: دولت‌ها با نظارت دقیق و برنامه‌ریزی راه را بر مفاسد اقتصادی ببندند

خطیب جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه امروز شهر کرمان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوا در بسیاری از موارد گره گشای مشکلات است و در تمام شئون زندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با گرامیداشت 26 تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: امروزه اهمیت شورای نگهبان بر کسی پوشیده نیست و وجود این شورا در شرایط امروز جامعه بیش از هر زمانی و بیشتر از اوایل انقلاب احساس می‌شود.

توکلی با بیان اینکه در دو دهه اخیر تصمیمات شورای نگهبان با مصالح عمومی کشور گره خورده است افزود: امروزه متوجه می‌شویم اگر در سال‌های قبل شورای نگهبان نبود چه افرادی با نفوذ در مدیریت کشور قرار می‌گرفتند.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان پالایشگاهی برای جدا کردن سره از ناسره بود گفت: هجمه‌های داخلی و خارجی در ایام انتخابات به شورای نگهبان بیشتر می‌شود که نشان از ضرورت و جایگاه شورا در دفاع از دستآوردهای نظام اسلامی دارد.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنان خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطالب بسیار بااهمیتی عنوان کردند افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی قدر صحبت‌های رهبر معظم انقلاب را بدانند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند قویترین و انقلابی‌ترین مجلس بعد از انقلاب تشکیل شده است گفت: نماینده انقلابی باید اشداء علی الکفار و رحماء بینهم باشد و مردم را همراهی کند.

توکلی با بیان اینکه همدلی مجلس با دو قوه دیگر کشور مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حاشیه رفتن خودداری کنند و فقط به فکر رفع مشکلات مردم از جمله مشکلات اقتصادی باشند.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا در دنیا و به تبع آن در استان کرمان شیوع پیدا کرده که یک بلا در تمام دنیا است گفت: این بلا به دشمنان ما بیشتر لطمه زده است.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه روزی آمریکا دنبال محدود کردن صادرات نفت ما بود اما امروز التماس می‌کند که بیایید نفت ما را بخرید و عربستان نیز با مشکل فروش نفت مواجه شده است افزود: امروز ایران نفت خود را به ونزوئلا در کنار آمریکا می‌فروشد و آمریکا چاره‌ای جز نگاه کردن ندارد.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات گسترده‌ای کردند که ایران از کنترل ویروس کرونا مستاصل است گفت: اما می‌بینیم رتبه اول مبتلایان به کرونا در کشورهای غربی و آمریکا است.

توکلی با تقدیر از تلاش و مجاهدت‌های مدافعان سلامت گفت: مردم باید توصیه استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و همیشه قرار نیست همه چیز فراهم باشد، امروز نیاز است سبک زندگی خود را تغییر بدهیم.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک یک واجب شرعی است و اگر رعایت نکنیم سایر افراد جامعه را درگیر خواهیم کرد افزود: از سوی دیگر زحمت پزشکان و پرستاران ما نیز به هدر می‌رود.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه صاحب خانه‌ها نیز در شرایط امروز جامعه نسبت به اجاره‌ها مراعات کنند گفت: امروز بر اثر مواردی از جمله شیوع بیماری بسیاری از مردم دچار مشکلات اقتصادی شدند و باید به آنها رحم کرد.

وی با بیان اینکه درآمد زیادی آن هم در این شرایط برای انسان برکت نمی‌آورد افزود: در مقابل خداوند تضرع داشته باشید و به دیگران رحم کنید تا خداوند هم به ما رحم کند و به زودی شر این ویروس منحوس از جامعه ریشه‌کن شود.

انتهای پیام/511/ش

R7860/P/S6,67/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا استان کرمان بیشتر بخوانید... استاندار کرمان: مردم تجمعات زیاد غیرقانونی در خانه ها را به پلیس اطلاع دهند/ تشکیل گشت ویژه کووید ۱۹ در استان کرمان سیر صعودی مبتلایان کرونا در جنوب استان کرمان/ امکانات موجود پاسخگوی مراجعه بیشتر را ندارد ‌استاندار کرمان‌: همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند / با ادارات متخلف برخورد می‌شود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استان کرمان ویروس کرونا استان کرمان خطیب جمعه کرمان شورای نگهبان ویروس کرونا استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم