Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@21:25:33 GMT

مستندنگاری ۳۷۱ شیء فرهنگی‌تاریخی در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۹۵۰۶

مستندنگاری ۳۷۱ شیء فرهنگی‌تاریخی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون اداره کل میراث‌فرهنگی خراسان‌شمالی از سامان دهی ۳۷۱ شیء فرهنگی‌تاریخی استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

علی مستوفیان اظهار کرد: این اشیا با هدف ثبت در سامانه جامع اموال منقول فرهنگی ‌تاریخی (سامانه جام) مستندنگاری و ساماندهی شد.

به گزارش ایسنا به‌نقل از روابط ‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان وی با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین مراحل پس از ورود هر شیء فرهنگی‌تاریخی به موزه، ساماندهی اطلاعاتی آن است، افزود: هدف از این اقدام، هویت بخشی، مستندنگاری و ایجاد شرایط مناسب برای نگهداری اشیای فرهنگی‌تاریخی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ثبت اشیای تاریخی در سامانه جام که پس از عکس‌برداری، تهیه شناسنامه و مستندسازی و نیز سایر اقدامات زیر نظر کارشناسان باستان‌شناسی صورت می‌گیرد، به‌منزله ثبت آن در اموال دولتی است که این امر می‌تواند به دست‌یابی به آمار دقیقی از اشیای تاریخی کمک ‌کند.

مستوفیان گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی، هویت‌بخشی، مستندنگاری، مکانیزه کردن، کنترل وضعیت، اختصاص کد شناسایی و ایجاد بستری برای اطلاع‌رسانی ازجمله اهداف سامانه جام است.

مستوفیان تصریح کرد: تاکنون بیش از پنج هزار و ۳۰۰ شیء با ارزش فرهنگی‌تاریخی خراسان شمالی در سامانه جام به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خراسان شمالي شي تاريخي فرهنگی تاریخی خراسان شمالی سامانه جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران

ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌ فارس کوتاه نخواهد آمد. ما به خلیج فارس تنها به عنوان بخشی از سرزمینمان نگاه نمی‌کنیم، بلکه خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ماست به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079052 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی‌ها و صدور هشدار نارنجی تا دوشنبه | ورود سامانه بارشی جدید از غرب
  • جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • جاری شدن روان‌آب در چند شهر خراسان شمالی
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی
  • احتمال جاری شدن سیلاب در خراسان شمالی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی
  • سامانه بارشی در خراسان شمالی فعال می‌شود/ کاهش ۱۰درجه‌ای دمای هوا
  • کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری