Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: اگر فردی می‌خواهد در مقابل اسلام و عظمت جمهوری اسلامی ایران قد علم کند باید بداند که هنوز فرزندان شهدای اسلام در این کشور در راستای مقابله با ظالم ایستادگی می‌کند.

آیت الله دژکام در خصوص ازدواج جوانان نیز خاطرنشان کرد: شیوع کرونا باعث شد شاهد رواج یافتن ازدواج ساده در کشور باشیم و این موضوع باید ادامه یابد تا شاهد ادامه حیات اجتماعی باشیم نباید محدودیت‌ها در راستای برگزاری مراسم ازدواج موانعی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان در خصوص برگزاری مراسم حج تصریح کرد نباید دهه اول ذیحجه مورد فراموشی مقطعی واقع شود و باید شرایط مناسبی در برگزاری این گونه برنامه‌های مذهبی لحاظ گردد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت‌های بهداشتی که در جامعه وجود دارد برنامه‌ریزی در خصوص برگزاری مراسم‌های مختلف مذهبی در استان صورت بگیرد تا برنامه‌های مذهبی مورد غفلت واقع نگردد.

او با اشاره به سالروز شهادت شهید دوران نیز یادآوری کرد: مفاخر فارس یکی از ویژگی‌های ویژه استان در کشور است از این رو باید رشادت‌ها و افتخاراتی که این مفاخر برای کشور کسب کرده‌اند نمایان گردد و این فرهنگ نیز به نسل‌های آینده منتقل شود.

امام جمعه شیراز در خصوص روابط بین الملل ایران با سایر کشورها نیز عنوان کرد: در قرآن به علت جامعیت آن به نوع روابط ممالک اسلامی با سایر کشورها نیز پرداخته شده است.

ایت الله دژکام افزود: طی سالیان اخیر موضوع ارتباط با سایر کشورها مورد آزمایش قرار گرفت و مشخص شد که آمریکا تنها کشوری بود که از برجام خارج شد و این کشور تنها کشوری بود که مردم ایران را تحریم کرد اما هنوز برخی به دنبال برقراری ارتباط با این کشور هستند.

وی معتقد است: اگر کشوری با ممالک اسلامی دشمنی نداشته باشد می‌توان با آن کشور دارای روابط سیاسی بود.

کد خبر 4976012

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز امام جمعه شیراز برجام فارس ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین شهرکرد حجاب و عفاف گرگان ستاد مقابله با کرونا بیرجند ایلام سیستان و بلوچستان استانداری سمنان شهرستان کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۹۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیام طوفان‌الاقصی از غزه آغاز شده اما تداوم آن به صورت جهانی است

حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به حمایت‌های جهانی به ویژه دانشجویان از مردم مظلوم غزه اظهار داشت: هم‌اکنون حرکت‌های جهانی که در مجموعه‌های علمی و فرهنگی دنیا به ویژه در سطح آموزش‌ عالی آغاز شده، بیانگر این است که خوشبختانه دنیا به سمت آگاهی و بصیرت حرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: زمانی که مجموعه‌های علمی و فرهنگی متوجه تشخیص حق و باطل می‌شوند، این موضوع برگرفته از فطرت بشری بوده است و خدا فطرت را در نهاد انسان‌ها قرار داده که همواره طرفدار حق و مخالف باطل باشند.

امام جمعه چالدران گفت: خوشبختانه این مسئله از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) تاکنون روز به روز این حقیقت و واقعیت را در سطح دنیا نشان می‌دهد و در حال حاضر تنها بحث مردم غزه نیست بحث تقابل حق و باطل است و در این مسئله حد و مرزی وجود ندارد.

وی بیان کرد: تمامی آگاهی جامعه براساس فطرت پاکی است که خداوند در وجود آنها قرار داده است و طرفداری از حق را برای خود وظیفه می‌دانند و حتی حرکتی که هم اکنون در خود کشورهای اروپایی و آمریکایی و در کل دنیا به صورت مردمی ایجاد و در مجموعه‌های دانشگاهی آغاز شده، امری فطری و بیانگر این است که هر اندازه استعمارگران، ظالمان و فتنه‌گران بخواهند سیاهی ایجاد کنند در مقابل فطرت پاک الهی نمی‌توانند مسئله‌ای به نفع خود به وجود آورند.

حجت الاسلام محمدزاده اظهار داشت: بی‌تردید حق همیشه پیروز است و در ظاهر امر قیام طوفان‌الاقصی از غزه آغاز شده اما تداوم آن به صورت جهانی است؛ بنابراین تمامی بشریت به ویژه ارگان‌های فرهنگی و آنهایی که دستی در مسائل اطلاع‌رسانی، فرهنگی و خبری دارند باید این حقیقت و واقعیت را به صورت واقع‌بینانه بنگرند و نگویند که این رویداد به صورت «اتفاقی» رخ داده چون بحث حق و باطل است.

وی تصریح کرد: باطل در مقابل حق از بین می‌رود و وعده الهی همین است و در این راستا در دنیا عقلانیت و بصیرت و  آگاهی به آن سطح می‌رسد که زمینه برای تشکیل حاکمیت جهانی اسلام با ظهور امام زمان(عج) فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیام طوفان‌الاقصی از غزه آغاز شده اما تداوم آن به صورت جهانی است
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • چهره متفاوت بازیگر نقش علی در آینه عبرت بعد از ۳۵ سال
  • نحوه ساخت آسان یک قفل با میلگرد (فیلم)
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین