Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس معصومی ظهر آدینه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته رویان به میزبانی مسجد جامع، ضمن اشاره به‌ضرورت توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: ایشان در دیدار ویدئوکنفرانسی که با نمایندگان مجلس داشتند به موضوع مدیریت جهادی به‌مثابه یکی از مهم‌ترین راه‌های عبور از مشکلات اقتصادی اشاره کردند و از سوی دیگر خواستار امیدبخشی به جامعه به‌خصوص جوانان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه توجه به منویات معظم‌له می‌تواند بسیاری مشکلات را حل کند، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس مشکلات کشور را تورم، گرانی‌های بی‌منطق، وجود تحریم‌ها، مشکلات بنگاه‌های تولیدی و … برشمردند که با مدیریت جهادی می‌بایست آن‌ها را از میان برداشت.

بنیه کشور قوی است

امام‌جمعه رویان با اشاره به دیگر بخش سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی و بابیان اینکه مشکلات وجود دارد اما باید در نظر داشت که بنیه کشور نیز قوی است، تأکید کرد: نتیجه مشکلات موجود در کشور سختی به طبقات پایین‌تر جامعه و دشواری‌های اقتصادی بر عموم مردم است لذا مدیران باید در این زمینه تمهیدات لازم را انجام دهند.

معصومی بابیان اینکه مسئله تولید یک موضوع جدی امروز در کشورمان است، افزود: اشتغال، مهار تورم، مدیریت نظام پولی و بانکی، عدم وابستگی اقتصادی به نفت، ازدواج جوانان، فرزندآوری، مدیریت فرهنگی و فضای مجازی، تعامل بین قوا و کار جهادی دولتمردان و مجلس تا آخرین روزی که بر سرکار هستند، همگی در زمره مسائل مهم امروز جامعه‌مان محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به موضوع قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین بیان کرد: باید دقت داشت و هر چیزی را در فضای مجازی باور نکرد. امروز آمریکا و انگلیس و عده‌ای که مطلع نیستند با ادبیاتی چون فروختن کیش به چینی‌ها، مستعمره شدن ایران، ترکمان چای ایران و چین و … سعی دارند که به مردم ناامیدی را القا کنند درحالی‌که این موضوع یک قرار اقتصادی در آب‌های بین‌المللی است و اصلاً نامی از کیش در هیچ جای آن حتی ذکر هم نشده است.

دل استکبار به حال مردم ما نمی‌سوزد

امام‌جمعه رویان بابیان اینکه ایران، چین و روسیه برای بیرون راندن داعش به هم نزدیک شدند و حتی در سال ۹۴ رئیس‌جمهور چین به ایران آمد و تفاهم‌نامه‌های همکاری را نیز با این کشور به امضا رسید، بیان کرد: پس از اینکه رئیس‌جمهور چین با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد، پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز این اقدام را تکرار کرد و در این دیدارها پیشنهاد تشکیل اتحادیه بانک سرمایه‌گذاری و زیربنایی آسیا اعلام شد که اگر این امر محقق شود کشورهای آسیایی ازاین‌پس با پول خودشان معامله می‌کنند و نه با دلار؛ لذا این شکستی برای غرب است.

معصومی بابیان اینکه همین شکست باعث شده تا دشمنان به ما القا کنند که قرارداد و یا همکاری با چین خسران است، گفت: مطرح کردن برجام و جوسازی‌های آن زمان سبب شد تا اتحادیه اقتصادی مذکور مغفول بماند تاکنون که این امر دوباره مطرح‌شده است و فوراً شاهد واکنش‌های آمریکا و انگلیس و … هستیم.

وی با مطرح کردن این پرسش که آیا استکبار گران دلشان به حال ملت ما می‌سوزد؟ افزود: موضوع ایران و چین یک قرارداد تجاری در مناطق آزاد است حتی نامی از کیش هم در آن نیست و البته هنوز هم به تصویب مجلس نرسیده است یکی از مزیت‌های این قرارداد ایجاد یک کمربند اقتصادی بین کشورهای منطقه برای تبادلات تجاری خواهد بود که می‌تواند ویژگی‌های خوب اقتصادی را به دنبال داشته باشد اما باید به یاد داشت که فتنه دشمنان تمامی ندارد.

کد خبر 4976040

منبع: مهر

کلیدواژه: رهبرمعظم انقلاب اسلامی چین انقلاب اسلامی ایران مدیریت جهادی ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین شهرکرد حجاب و عفاف گرگان ستاد مقابله با کرونا بیرجند ایلام سیستان و بلوچستان استانداری سمنان شهرستان کرج رهبر معظم انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۹۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی با شوراها در راستای رفع مشکلات مردم در حوزه شهری و روستایی، گفت: از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراهای اسلامی شهر و روستا جهت انجام وظایف قانونی و همچنین رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان عصر امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان آذربایجان‌غربی و اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه، ضمن تبریک نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها به تمامی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان، اظهار کرد: شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان مردمی‌سازی فعالیت‌ها در نظام اسلامی، جایگاه رفیعی در قانونگذاری محلی داشته و در تصمیم گیری‌های محلی و رفع مشکلات مردم نقش مؤثری دارند.

وی همچنین یکی از مهم‌ترین وظایف شوراهای اسلامی را شناسایی و ارائه راهکارهای لازم برای رفع مشکلات مردم و همکاری با دستگاه‌های متولی دانسته و افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا با توجه به ارتباط مستمر با مردم، می‌توانند در تصمیم سازی‌های لازم در راستای رفع مسائل و مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و رفاهی نقش مؤثری ایفا کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی به وظایف قانونی شوراها به عنوان پارلمان محلی نیز اشاره کرده و گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا در راستای وظایف نظارتی خود که در چهارچوب قانون مشخص شده، اجازه انحراف در انجام فعالیت‌ها را ندهند.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه در دور اول سفرهای شهرستانی به ۲۰ شهرستان، ۴۸ شهر و ۴۵ بخش سفر کردیم، اضافه کرد: در سفرهای شهرستانی ضمن بازدید میدانی از پروژه‌ها و دیدار چهره به چهره با اقشار مختلف مردم، جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برگزار شده و مصوباتی در راستای مطالبات بحق مردم و نیازها و اولویت‌های آنان به تصویب رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش شوراهای اسلامی شهر در رفع مشکلات مردم، افزود: در دور دوم سفرهای شهرستانی، جلسات اختصاصی با اعضای شوراهای اسلامی برگزار کرده و مطالبات و مشکلات آنان بررسی خواهد شد.

معتمدیان رویکرد اصلی استان در حوزه‌های مختلف را محرومیت زدایی، توسعه متوازن و بهبود شاخص‌ها عنوان کرده و یادآور شد: امکانات زیرساختی استان بر مبنای ارتقای شاخص‌ها و برقراری عدالت در بین شهرهای مختلف توزیع می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی به برکت خون شهدا و ایثار و مجاهدت رزمندگان اسلام، به یکی از استان‌های امن کشور تبدیل شده، افزود: امنیت پایدار در آذربایجان‌غربی، میل به سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذاران در استان را افزایش داده و شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه نیز در راستای اجرای پروژه‌های شهری از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران استفاده کنند.

استاندار آذربایجان غربی به بخشی از مطالبات به حق مردم در حوزه مدیریت شهری به ویژه در شهر ارومیه نیز اشاره کرده و افزود: رفع مشکل ترافیک و پسماند، ایجاد فضاهای سبز و تفریحی و جذب سرمایه گذار برای اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی، از جمله مطالبات به حق مردم بوده و در این راستا شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه تمام توان خود را به کار گیرند.

معتمدیان همچنین با اشاره به بخشی از عملکرد دولت سیزدهم در استان به ویژه در شهر ارومیه، یادآور شد: رفع مشکل تعاونی‌های مسکن در ارومیه، تعیین تکلیف بافت قدیمی ۳۷۰ هکتاری ارومیه، اتمام پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه، اجرای ۱۴۸ درمانگاه و مرکز بهداشت، تأمین اینترنت پرسرعت ۵۰۰ روستای استان، گازرسانی به ۶۲۰ روستا و آغاز احداث هزار و ۷۵۰ کلاس درس، بخش کوچکی از اقدامات دولت سیزدهم در راستای تأمین مطالبات مردم در آذربایجان‌غربی می‌باشد.

وی در پایان با اشاره به پتانسیل‌های استان در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خدادادی استان، واژه محرومیت شایسته آذربایجان غربی نبوده و این منطقه یکی از استان‌های ثروتمند کشور بوده و در مسیر استفاده از این ظرفیت‌های خدادادی جهت بهره‌مندی مردم استان، گام برخواهیم داشت.

کد خبر 748536

دیگر خبرها

  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • رئیسی: همکاری‌ها برای بی‌اثر کردن دشمنی‌ها علیه دو ملت ایران و سریلانکا باید تقویت شود