Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@02:07:15 GMT

سیاست دشمن فرافکنی و ناامید کردن مردم است

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۹۷۲۷

سیاست دشمن فرافکنی و ناامید کردن مردم است

امام جمعه پردیس گفت: دشمنان به دروغ روایاتی را می‌سازند و به سرعت گسترش و نشر می‌دهند و اینگونه به دنبال یأس و ناامیدی مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی، امام جمعه شهرستان پردیس ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته که در مسجد الغدیر فاز 4 پردیس با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: نباید جوانان را رها کنیم تا کشورهای غربی با فضای مجازی آن‌ها را مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ازدواج باید ساده باشد، گفت: کسانی که مهریه و جهیزیه سنگین را برای ازدواج تعیین می‌کنند، بدانند که خرید و فروش انجام می‌دهند.

امام جمعه پردیس افزود: جوانان نباید بگذارند زندگیشان مورد معامله قرار بگیرد و بر روی دو انسان قیمت گذاری کنند، زیرا اینگونه جایگاه ازدواج تنزل پیدا می‌کند و این سنت از بین می‌روند.

حسینی ادامه داد: اگر مهریه سنگین ما‌‌‌‌نع طلاق می‌شد، این افزایش جدایی را شاهد نبودیم، چیزی که جلوی طلاق را می‌گیرد، اخلاق اسلامی است که مانع طلاق می‌شود، نه مهریه‌های سنگینی که امروزه شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: پیامبر اسلام (ص) نیز فرمودند «عزت دختر به جهیزیه سنگین نیست؛ بلکه به اخلاق خوب است»؛ اما امروز به خاطر چشم و هم چشمی، شاهد بالارفتن سن ازدواج هستیم.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: دلیل افزایش سن ازدواج نداشتند اطمینان به خداوند است، زیرا خداوند می‌فرمایند «شما ازدواج کنید، خودم زندگی شما را می‌سازم»؛ ما با این کارها و سختگیری‌ها باعث افزایش سن ازدواج شده‌ایم.

حسینی افزود: طرح خوبی که امروز اجرا شد، تقدیر از بانوان محجبه و نخبه بود که توسط سپاه شهرستان پردیس صورت گرفت و از بانوان محجبه و رتبه‌های برتر کشور تجلیل شد.

مجلس انقلابی معیشت مردم را مدیریت کرده و جو زده نشود

وی ادامه داد: رتبه‌های برتر و قهرمانی‌های این بانوان نشان می‌دهد، نه تنها حجاب مانع پیشرفت نمی‌شود، بلکه باعث رشد و پیشرفت بانوان در تمام رشته‌های ورزشی، تحصیلی و... می‌شود.

امام جمعه پردیس، با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مجلس انقلابی تاکید کرد: انقلابی‌ترین مجلس باید رفتار و عملکردی انقلابی داشته باشد، زیرا مردم امید دارند و با این امید در انتخابات شرکت کردند.

وی اضافه کرد: مجلس انقلابی باید معیشت مردم را مدیریت کرده و جو زده نشود و مسائل مردم را در اولویت قرار دهد و نمایندگان سوگندی که خورده‌اند را تشریفاتی ندانند و اینگونه مجلسی‌ها انقلابی می‌شوند.

امام جمعه پردیس، ضمن اشاره به شیوع دوباره کرونا بیان کرد: آن‌هایی که ماسک نمی‌زنند و فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، گناه مرتکب می‌شوند و ما از پرستاران خجالت می‌کشیم.

حسینی افزود: امروز نیز باید مواسات را جدی گرفته و به بحث کمک‌های مؤمنانه بپردازیم، زیرا تورم و مشکلات اقتصادی مردم را رنج می‌دهد.

دشمن دنبال نامید کردن مردم است

وی در خصوص انتشار مطالبی کذب در خصوص تفاهم نامه ایران با چین گفت: گفته می‌شود که ایران 25 سال بخشی از کشور را فروخته و این مزحک است و مردم باید بدانند دشمن روی جنگ روایت‌ها کار می‌کند و این جنگ رسانه‌ای را بالاتر از موشک و بمب می‌دانند.

امام جمعه پردیس ادامه داد: دشمنان به دروغ روایاتی را می‌سازد و به سرعت گسترش و نشر می‌دهد و اینگونه به دنبال این هستند تا مردم را به یاس و ناامیدی برساند.

حسینی اضافه کرد: همکاری ایران با چین از بهمن ماه سال 94 با حضور رئیس جمهور چین آغاز شد و در آن سال همکاری 25 ساله چین را با ایران مطرح کردند، اما تا سال 97 به دلیل درگیری دستگاه دیپلماسی در بحث برجام که چندین سال با امید واهی و فرصت‌سوزی خای صورت گرفته به رویکرد تفاهم نامه با چین بازگشتند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری، سال 97 رئیس مجلس را به عنوان نماینده به چین فرستادند و سنگ بنای ارتباط متواضن با این کشور کلیدی دوباره خورد و دشمن که دید تحریم‌ها در حال دور خوردن است و هیمنه آن‌ها با این تفاهم نامه نابود می‌شود، این همکاری را اینگونه برعکس نشان دادند.

امام جمعه پردیس افزود: ما باید نگاهمان به رهبری باشد، زیرا هشت سال جنگیدیم و شهید دادیم، برای آزادسازی خرمشهر چقدر شهید دادیم تا یک وجب خاک کشور را به دشمن واگذار نکنیم و امروز هم امام خامنه‌ای نمی‌گذارد همچین اقدام نابخردانه‌ای صورت بگیرد.

حسینی بیان کرد: دشمن کارهایی اینگونه را از گذشته تا به امروز بارها تکرار کرده، اما ما باید باهوش بوده و نباید گول این حیله دشمنان را بخوریم و باید منظر ثمرات این تفاهمنامه که به نفع کشورمان است، بمانیم.

بنابراین گزارش پیش از آغاز خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس توسط سپاه شهرستان از 16 نفر از بانوان نخبه و محجبه شهرستان پردیس با اهدای لوح و هدایایی تقدیر و بیانه هفته عفاف و حجاب توسط یکی از بانوان محجبه قرائت شد.

انتهای پیام/67016/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه پردیس ازدواج نماز جمعه امام جمعه پردیس شهرستان پردیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۹۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام احمد خاتمی در مراسم عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع) که ظهر امروز با حضور فرماندهان سپاه استان قزوین، مسوولان استانی، پاسداران، پیشکسوتان و جامعه بسیجیان در سالن حضرت زهرا(س) سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: افتخار می کنیم مکتب ما، مکتب جعفری است که همواره از آن به نیکی یاد می شود.

به روایت فارس، وی با تاکید بر اینکه عالمان، بزرگان و شهدای برجسته ای در طول تاریخ از قزوین معرفی شده اند که جهان اسلام به وجود آنها افتخار می کند، افزود: سید آزادگان مرحوم ابوترابی برای ملت ما بسی مایه افتخار است و حق حیات بر گردن آزادگان دارد. شهید محمدعلی رجایی عزیز دیگر شهید برجسته استان قزوین و الگوی عملی مسوولان و شهید حسین لشگری که ۱۸ سال در اسارت رژیم بعث بود، از دیگر بزرگان عزیز قزوینی نزد مردم کشور ما هستند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حدیثی از امام صادق(ع) با موضوع علوم مورد نیاز انسان ها در هر زمانی وجود دارد که ایشان در آن می فرماید «خداشناسی»، «وظیفه شناسی»، «انسان شناسی» و « دشمن شناسی» چهار علم مورد نیاز اصلی انسان است.

حجت‌الاسلام خاتمی عنوان کرد: خداباوری علم اولی است که امام صادق(ع) به آن تاکید داشته است. این علم نباید صرفا لقلقه زبان باشد بلکه در عمل باید دیده شود. مصداق خداباوری، در عمل امام راحل مشهود است. ایشان برای احیای دین و مقابله با ظلم به پا خواست در این مسیر به نیرو و حمایت الهی تکیه کرد.

وی تصریح کرد: ۱۵ سال رسانه های رژیم طاغوت، امام راحل را تخریب کردند اما این اقدامات نتیجه ای جز افزایش عزتمندی امام(ره) نزد خدا و مردم نداشت. امام(ره) با خداشناسی در عمل، ملت ما را در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی رهبری کرد.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: دومین علم این است که نعمت های خدا را بشناسیم. در دوران طاقوت و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مواردی مانند «اخلاق ستیزی، دین ستیزی، استقلال ستیزی، حیا زدایی و مردم ستیزی» حرف اول را در این کشور می زد.

حجت‌الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: موضوع رأی دادن و انتخابات در آن سال ها مفهومی نداشت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم به فرصت رای دادن و انتخاب مسیر کشور دست یافتند که می توان به عنوان یک نعمت یاد کرد و باید قدردان آن بود. مردم بصیر ما بیش از ۴٠ سال است که در انتخابات های مختلف حضور یافته اند و نماینده مجلس، رئیس جمهور، نماینده خبرگان و نمایندگان شورای شهر را انتخاب کرده اند و اینها همه نعمت هستند.

وی اذعان کرد: در انتخابات سال گذشته دشمنان تمام تلاش خود را کردند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند اما ملت بزرگ ما با وجود جنگ رسانه ای و توطئه هایی که دشمن به راه انداخت، به میدان آمدند و با مشارکت ۴۱ درصدی راه خود را انتخاب کردند و نشان دادند این راه را همچنان ادامه خواهند داد. در حالی که در آمریکا مدعی دموکراسی فقط ۲۵ درصد پای صندوق رای حضور داشتند.

خطیب موقت جمعه تهران سومین علم را تکلیف مداری عنوان کرد و گفت: باید بدانیم تکلیف و وظیفه امروز ما چیست؟ امروز تکلیف ما حفظ نظام اسلامی است که با حضور در صحنه محقق و تمام مشکلات با این حضور حل شده و می شود.

حجت‌الاسلام خاتمی تاکید کرد: ۸ سال جنگ تحمیلی با حضور مردم در صحنه مدیریت شد و این تکلیف مداری بود که برخی در جبهه و برخی در پشت جبهه، خدمت کردند. فتنه ۸۸ در نهایت با حضور بصیرانه و تکلیف مدارانه مردم عزیز، با شعار حماسی «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده» خنثی شد.

وی با بیان اینکه امروز در حال جنگ اقتصادی با دشمنان این آب و خاک هستیم، گفت: دشمنان مشکلات اقتصادی را ایجاد کرده اند تا به کشور ما آسیب بزنند اما مردم ما به ندای مقام معظم رهبری لبیک جانانه گفته اند و نشان داده اند پای عزت و سربلندی ایران اسلامی می ایستند. در این راستا نیز همه باید بدانیم امروز تکلیف، ماندن در صحنه و دفاع از نظام مقدس اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران چهارمین علم را علم دشمن شناسی عنوان کرد و یادآور شد: باید بدانیم دشمن کیست و چه هدفی را می خواهد دنبال کند. دشمن برای اقشار مختلف مردم ما به ویژه جوانان و بانوان برنامه دارد و به دنبال این است که ملت ما را مایوس کند.

حجت‌الاسلام خاتمی تاکید کرد: بی تردید توطئه آسیب زدن به حجاب بانوان، نقشه و برنامه ای است که دشمن طراحی کرده و از این طریق می خواهد هویت و حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند.

وی با بیان اینکه دشمن برای دور کردن جوانان کشور ما از دین و اخلاق، سرمایه گذاری هنگفتی در فضای مجازی انجام داده است، افزود: بر این اساس همه وظیفه داریم آگاهانه در صحنه حضور پیدا کنیم و با تبیین مسائل، در روند خنثی سازی فتنه ها و توطئه های مختلف دشمن نقش آفرین باشیم.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902781

دیگر خبرها

  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • واکنش ائمه جمعه به برخورد مقامات غربی با تجمع دانشجویان
  • مردم در دور دوم انتخابات مجلس نیز حضوری پرشور داشته باشند
  • نباید با ایجاد دوقطبی‌های کاذب دشمن را به طمع بیندازیم
  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه