Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@21:30:45 GMT

5 میلیون و 900 هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۹۷۷۰

5 میلیون و 900 هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شد

سیف گفت: در مقایسه با 27 تیرماه سال گذشته، خرید تضمینی رشد 12 درصدی در کشور دارد و در حال حاضر مراکز خرید در 31 استان آماده تحویل گندم کشاورزان هستند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید بیش از 5 میلیون و 900 هزار تن گندم تا 27 تیرماه خبر داد و گفت: علیرغم شرایط سخت نقدینگی، طی پنج مرحله مطالبات به گندم‌کاران پرداخت شد و تاکنون حدود 90 درصد از پول گندم‌های تحولی به مراکز خرید تسویه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقایسه با 27 تیرماه سال گذشته، خرید تضمینی رشد 12 درصدی در کشور دارد و در حال حاضر مراکز خرید در 31 استان آماده تحویل گندم کشاورزان هستند.

سیف اضافه کرد: مطالبات گندم کارانی که تا 19 تیرماه گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده و اطلاعاتشان در سامانه ثبت شده به طور کامل پول خود را دریافت کرده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: 12 هزار و 500 میلیارد تومان به گندم کاران پرداخت شده که با پرداخت تنها 1000 میلیارد دیگر به کل پول واریزی برای خرید 7/7 میلیون تن سال قبل خواهیم رسید.

سیف گفت: مقدار خرید تضمینی گندم هم نسبت به 27 تیرماه سال گذشته رشد 12 درصدی دارد. که به مروز زمان این افزایش خرید بیشتر می‌شود.

وی افزود: ارزش کل خرید تضمینی گندم به حدود 14 هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: تاکنون 275 هزار تن دانه روغنی کلزا به ارزش حدود 1155میلیارد تومان خریداری شده است.

انتهای پیام/4141

منبع: آنا

کلیدواژه: خرید تضمینی گندم کشاورزان خرید تضمینی مراکز خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت گندم از گندمزارهای مناطق گرمسیری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی چاله چاله امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال ۴۲۹ هزار هکتار گندم در استان کرمانشاه کشت شده، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱.۱ میلیون تن گندم در استان تولید و بیش از ۸۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم در استان شود.

وی افزود: امسال ۴۰ هزار هکتار از گندم کشت شده در مزارع استان، گندم دوروم بوده که پیش‌بینی می‌شود ۱۳۵ هزار تن از محصول تولیدی استان گندم دوروم که گندم مورد نیاز کارخانجات ماکارونی است، باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به فعال‌شدن ۷۰ مرکز خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه، گفت: کار برداشت گندم در استان توسط ۱۵۰۰ دستگاه کمباین انجام خواهد شد که ۸۰۰ کمباین آن بومی استان است.

وی گفت: تا این لحظه قیمت خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلوگرم محصول ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و نرخ خرید تضمینی گندم دوروم هم ۱۸ هزار تومان است.

چاله چاله افزود: برداشت گندم از گندمزارهای استان کرمانشاه از امروز (یازدهم اردیبهشت) در مناطق گرمسیر استان در شهرستان قصرشیرین شروع شده و تا حدود شهریور ماه در مناطق سردسیر استان در شهرستان سنقروکلیایی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 749512

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید