Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@18:35:57 GMT

همه مجرمان در انتظار مجازات باشند

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۹۸۱۴

همه مجرمان در انتظار مجازات باشند

حجت الاسلام باقری ارومی به برخی جو سازی ها علیه قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: مجرم، مجرم است و اقتصادی، امنیتی و سیاسی ندارد و همه مجرمان باید در انتظار مجازات باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسالم، حجت الاسلام«محمدجواد باقری ارومی» در خطبه های این هفته آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهر ضمن بیان فضیلت روز دحوالارض به اعمال این روز اشاره کرد و افزود: دحوالارض روز نزول اولین رحمت الهی به زمین است و هر ساله در این روز خداوند رحمت بی شمار خود را برای بندگان می فرستد و شایسته است که در این روز را با ذکر، دعا، زیارت و از همه مهمتر تفکر در قدرت پرودگار عالم از این رحمت الهی بهره مند شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه اسالم با اشاره به ۲۷ تیرماه سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل مبنی بر آتش بس جنگ بین دو کشور ایران و عراق گفت: ملت غیور ما هشت سال جانانه در مقابل تجاوز رژیم بعث عراق که از حمایت نزدیک به ۵۰ کشور برخوردار بود، ایستادند و ذره ای از خاک کشور را از دست ندادند.

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره به تعهدات بین المللی خود متعهد بوده و هست اما دشمنان ما همیشه پیمان شکنی کرده و می کنند، تصریح کرد: درس دفاع مقدس برای ما ایستادگی و مقاومت تا رسیدن به پیروزی بود.

 

حجت الاسلام باقری ارومی با گرامیداشت اول ذیحجه روز ازدواج آسمانی حضرت امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه (س) و روز ازدواج، خاطرنشان کرد: این روز، روز بسیار مبارکی است چرا که عقد ازدواج این  بزرگواران در آسمان ها و توسط خداوند عالم جاری شده است و زندگی که با سادگی و بدون تشریفات آغاز شد و برکات فراوانی مثل حسنین (ع)داشت.

 

خطیب نماز جمعه اسالم تصریح کرد: جوانان با الگوگیری از این ازدواج ساده به فکر تشکیل خانواده و برگزاری مراسمات ساده و بی آلایش باشند و البته مسئولان هم غافل نشوند که برابر قانون وظیفه دارند مقدمات ازدواج، شغل و مسکن جوانان را فراهم کنند که البته با این اوضاع گرانی ها ازدواج ساده هم دیگر شبیه یک رویاست.

 

وی با ابراز نگرانی از افزایش قیمت کالا و خدمات گفت: متاسفانه در چندماه اخیر شاهد گرانی و تورم نامتعارف هستیم و روسای قوای سه گانه دست به دست هم بدهند و به داد مردم برسند.

 

حجت الاسلام باقری ارومی با بیان اینکه متاسفانه شمشیر قانون برندگی گذشته را ندارد و کسی از گران فروشی و احتکار ترسی ندارد، اظهارکرد: باید نقش نهادهای نظارتی بیشتر شود و تعزیرات حکومتی چه اقدام قاطعی برای مقابله با گران فروشی ها انجام داده است؟

 

امام جمعه اسالم اضافه کرد: ای کاش گرانی ها فقط محدود به برخی کالاهای مصرفی بود، ولی این گرانی ها و افزایش قیمت ها به بازار بورس و سرمایه هم سرایت کرده است و سهام شرکت های دولتی که طبق گزارش های مالی خودشان زیانده و تعدیل منفی دارند با شتاب چشمگیری رشد می کند و سهام شرکتی که EPS  پایین و P/E  بالا دارد چطور بازدهی چهار رقمی دارد؟ این بر خلاف تحلیل های تکینکال بورس جهانی است.

 

وی با اشاره به اینکه رشد بورس باید معقولانه و بر اساس استانداردهای اقتصادی دنیا باشد، خاطرنشان کرد: نگرانی های صاحب نظران و دلسوزان از رشد حبابی بورس را جدی بگیرید، این رشد بی حساب و کتاب شاخص و قیمت های بورس در جامعه تورم ایجاد می کند و امنیت اقتصادی کشور را به خطر می اندازد و وای از روزی که حباب بورس بترکد.

 

حجت الاسلام باقری ارومی به برخی جوسازی ها علیه قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: وقتی بدون هیچ ملاحظه ای با دانه درشت های مفاسد اقتصادی برخورد می شود و وقتی خیلی سریع به پرونده ها رسیدگی و حکم صادر می شود، یقینا عده ای هم بیکار ننشسته و سنگ جلوی پای قوه قضاییه خواهند انداخت.

 

خطیب نماز جمعه اسالم اظهارکرد: اعتراض های برخی افراد ناآگاه نسبت به صدور احکام اعدام برخی مجرمان از همین سنگ اندازی هاست، مجرم، مجرم است و اقتصادی، امنیتی و سیاسی ندارد و همه مجرمان باید در انتظار مجازات باشند چرا که حکم و قانون سلیقه ای نیست که برای یکی بپسندیم و برای دیگری نپسندیم.

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: تورم و گرانی اسالم مجازات خطبه نماز جمعه دحوالارض بورس قوه قضاییه ازدواج حجت الاسلام باقری ارومی جمعه اسالم گرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری سابق آمریکا از سوی یک قاضی فدرال به پرداخت ۹هزار دلار به خاطر توهین به دادگاه جریمه شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، قاضی ناظر بر محاکمه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا را به دلیل اهانت به دادگاه به پرداخت ۹هزار دلار جریمه کرد و گفت در صورت ادامه این رفتار ممکن است حکم زندان برای ترامپ صادر شود.

قاضی ژان مرچان در یک دستور نوشتاری تصریح کرد: این جریمه ممکن است برای بازدارندگی ترامپ کافی نباشد ولی او صلاحیت اعمال مجازات بالاتر را ندارد.

مرچان نوشت: بدینوسیله به متهم اخطار می‌شود که دادگاه، تخلفات عمدی از دستورات اعلام شده را تحمل نخواهد کرد و در صورت لزوم مجازات حبس را در نظر خواهد گرفت.

این قاضی فدرال برای جلوگیری از انتقاد ترامپ از شاهدان و سایر افراد دخیل در این پرونده، این حکم را اعلام کرد.

از سوی دیگر قاضی ناظر بر محاکمه ترامپ، وی را برای هر یک ۹ بیانیه‌ برخطش علیه قوانین دادگاه هزار دلار جریمه کرد.

قاضی همچنین به ترامپ دستور داد تا این بیانیه‌ها را در اولین فرصت از حساب شبکه‌های مجازی خود حذف کند.

هنگامی که خبرنگاران از ترامپ خواستند در مورد جریمه اظهارنظر کند، ترامپ پاسخی نداد.

دیگر خبرها

  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند
  • مجازات اعدام چقدر بازدارندگی دارد؟
  • ماجرای ضرب و شتم در اتوبوس BRT/ هشدار پلیس به مجرمان
  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی