Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@06:05:00 GMT

شهر خلاق نیاز به دو قدرت معنوی و اقتصادی دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۰۱۰۸

شهر خلاق نیاز به دو قدرت معنوی و اقتصادی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن عسگری ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر بوئین میاندشت اظهار داشت: رعایت تقوای الهی سبب فضائل اخلاق و رفتار نیکو صفت در انسان می‌شود و از هوا و هوس پوچ و بیهوده دوری خواهد کرد، ماه ذی الحجه ماه دوری از کار حرام است، موسی (ع) در این ماه دعوت به سخن به خدا می‌شود.

وی گفت: دعا راه ارتباط با خدا است و هر چند پیشرفت علمی و امکانات رفاهی داشته باشیم اما نیاز است که دستی ماورای دست بشری دست ما را باید بگیرد و آن دست که ما را به این میدان دعوت می‌کند دعا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بوئین میاندشت با بیان اینکه اگر در زندگی نشاط نداریم به دلیل نداشتن ایمان و دینداری است نشاط در دل انسان قدرت آفرین است تا زندگی را بهتر لمس کند، گفت: در هر جامعه‌ای که دو عنصر دین و اخلاق حاکم است کمترین جرایم اتفاق می‌افتد.

شهر خلاق نیاز به دو قدرت معنوی و اقتصادی دارد

وی با بیان اینکه شهر خلاق نیاز به دو قدرت معنوی و اقتصادی دارد چون آنچه که جامعه را در مقابل فشارهای اقتصادی و فرهنگی و سیاسی قدرتمند می‌کند داشتن قدرت معنوی است که پاشنه بالندگی است.

حجت الاسلام اسکندری تصریح کرد: هر کس فریب هوای نفس را نخورد هوای طاغوت را هم نمی‌خورد، تقوای سیاسیون مهم‌تر از افراد عادی است چون انسانی که در اجتماع مسئولیتی برعهده می‌گیرد ممکن است فریب هوای نفس را بخورد که در این خصوص داشتن سلاح تقوای الهی عامل دوری از هواس نفس می‌شود، برخی در مسیر راه سیاست دچار لغزش شدند.

وی با بیان اینکه شهدا ایجاد انگیزه در انسان را احیا می‌کنند و موجب حرکت می‌شوند، گفت: اگر مسئولی دچار لغزش شود مردم حق دارند که اعتراض کنند، مردم همیشه همگام با انقلاب و در کنار مسئولین بودند همانگونه که در مقابله با کرونا به صورت خودجوش وارد میدان شدند.

امام جمعه بوئین میاندشت با بیان اینکه مسئولین استان نگاه ویژه به شهرستان بوئین میاندشت کنند، فراهم کردن امکانات از مطالبات به حق معلولین است، بیان داشت: یکی از استوارترین و نفوذناپذیرترین ستون‌های نظام شورای نگهبان است، اهمیت شورای نگهبان همین بس که با وجود هجمه‌های دشمنان اجازه ورود ناخالصی‌ها به عرصه و پست‌های کلان کشوری را نمی‌دهد.

وی تأکید کرد: مردم از بروز موج دوم کرونا در شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک جلوگیری کنند.

کد خبر 4976053

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه اقامه نماز جمعه شورای نگهبان ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین شهرکرد حجاب و عفاف گرگان ستاد مقابله با کرونا بیرجند ایلام سیستان و بلوچستان خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان بوئین میاندشت قدرت معنوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا

در مراسمی نمایشگاه طرح صدرا با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال در محل دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا با حضور مسئولین  آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویدار کاریابی استان و با حضور بیش از ۶۰ واحد‌های صنعتی، تولیدی، صنایع غذایی و صنایع دستی به مدت ۳ روز دایر می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا
  • همایش تجلیل از معلمان بوئین میاندشت
  • نمایی از هوای بارانی و لطیف بوئین میاندشت + فیلم
  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان
  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید