Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بررسی‌ها حاکی از آن است که هر سال بیش از ۲۰۰ هزار تن ذرات پلاستیکی ریز از جاده‌ها به سمت اقیانوس‌ها روانه می‌شود. همچنین میکروپلاستیک‌های موجود در هوا و قابل انتقال از طریق باد، منبع مهم‌تری برای آلوده کردن اقیانوس‌ها در مقایسه با رودخانه‌ها هستند.

در این بررسی بر ذرات ریز تولید شده توسط تایر خودرو و لنت ترمز و آلودگی اقیانوس‌ها تمرکز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برآوردها حاکی از آن است که هر سال ۵۵۰ هزار تن ذرات کوچکتر از ۰.۰۱ میلی‌متر رسوب می‌شود که تقریبا نیمی از آنها روانه اقیانوس‌ها می‌شوند.

آلودگی میکروپلاستیک‌ها، کل کره زمین از برف‌های قطبی و منطقه آلپ تا عمیق‌ترین نقاط اقیانوس‌ها را آلوده کرده است. این ذرات می توانند مواد شیمیایی سمی و میکروب‌های مضر را در خود نگه دارند که به برخی موجودات دریایی آسیب وارد می‌کند.

همچنین بشر با مصرف آب و مواد غذایی، این مواد را به بدن وارد و آنها را تنفس می‌کند اما تاثیر این مواد بر سلامت انسان به درستی مورد بررسی قرار نگرفته است.

مطالعاتی که پیش از این انجام گرفته نشان می‌دهد ذرات میکروپلاستیک می‌توانند در سراسر نقاط جهان حرکت کنند.

در این بررسی مشخص شد که جاده‌ها منبع بسیار حائز اهمیتی از میکروپلاستیک‌ها به مناطق دوردست از جمله اقیانوس‌ها به حساب می‌آیند.

به گزارش روزنامه گاردین، محققان موسسه تحقیقات هوا در نروژ اظهار داشتند: یک تایر در طول عمر خود چهار کیلوگرم از وزن خود را از دست می‌دهد که در مقایسه با پارچه که الیاف آن به طور معمول در رودخانه‌ها پیدا می‌شود حجم قابل توجهی از پلاستیک است.

کد خبر 531440 برچسب‌ها آلودگی آب پلاستیک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آلودگی آب پلاستیک اقیانوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای دو باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کار‌های اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی چهار دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان دو باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

حاجیان تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودرو‌های توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان از دستگیری ۱۰ عضو باند‌های قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • راننده خواب‌آلود سبب مرگ پاکبان شد/ تکرار مرگ رفتگران گرگانی برای سومین سال
  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد