Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان غذا و دارو درباره کمبود ماسک و مواد اولیه آن هشدار داد .

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدرضا شانه ساز معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در نامه ای به مدرس خیابانی وزیر صمت درباره کمبود ماسک و مواد اولیه و لزوم کاهش قیمت هشدار داد و نوشت: در هفته های اخیر به دلیل عدم تامین مواد اولیه ماسک های پزشکی، چند نرخی بودن این محصولات و عدم ساماندهی مناسب شبکه توزیع آنها برخی از مراکز درمانی یا مناطق با کمبود ماسک روبرو شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس گزارش پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، متن نامه رئیس سازمان غذا و دارو به شرح زیر است:

«ضمن تشکر از بذل اوامر و همکاری های حضرتعالی و با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر انجام امور لجستیک و تامین انواع ماسک های پزشکی توسط آن وزارتخانه و پیرو رهنمودهای وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی به اینجانب و مصوبات کمیته لجستیک مورخ ۲۲ تیر ماه در محل دفتر جنابعالی و موارد زیر را به منظور تبیین و تفکیک هرچه بهتر سیاستها و راهکارهای اجرائی به استحضار می رساند :

ا- با توجه به وظیفه ذاتی وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصویب نامه هیات محترم وزیران در سال جاری هر گونه تولید و تامین انواع ماسک های پزشکی مورد نیاز شهروندان محترم و همچنین مراکز درمانی، تشخیصی درمانگاهها و سایر موسسات پزشکی به عهده آن وزارت بوده و این سازمان همکاری لازم جهت بررسی کلی محصولات مربوطه را به عمل خواهد آورد.

۲- میزان نیاز مراکز درمانی و تشخیصی سطح کشور اعم از دولتی، خصوصی و وابسته به سایر ارگان ها به انضمام حجم مورد نیاز جهت دپوی ماسک های پزشکی در شرایط فعلی حداقل حدود ۲ میلیون عدد در روز برآورد می گردد که می بایست این نیاز از محل تولیدات دارای پروانه ساخت و کد IRC از سازمان غذا و دارو تامین گردد. لذا همکاری مدیران محترم آن وزارت جهت در اختیار قرار گرفتن این حجم از نیاز با قیمت مناسب و توزیع آن با مدیریت سازمان غذا و دارو مورد نظر می باشد و در صورت افزایش نیاز مجددا اعلام می گردد.

٣- مستدعی است با توجه به وظیفه ذاتی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صمت و دستور اخیر رئیس جمهور محترم مبنی بر تعدیل قیمت ها در تاریخ ۹۹/ ۴ / ۱۷ ، مسئولیت نرخ گذاری ، توزیع و عرضه ماسک های پزشکی در سطح جامعه و همچنین در داروخانه های سراسر کشور و در دسترس بودن این محصولات با حداقل قیمت مدنظر قرار گیرد. همچنین با توجه به شبهات مطرح شده در خصوص احتمال گرانفروشی ولزوم اعمال نظارت بر قیمت انواع ماسک در کلیه اماکن و از جمله داروخانه ها این سازمان آماده همکاری نزدیک با سازمان تعزیرات حکومتی در این امر مهم می باشد.

۴- با توجه به نارضایتی تولید کنندگان از تامین مواد اولیه ماسک که منجر به عدم تامین به موقع نیاز مراکز درمانی شده است، خواهشمند است دستور فرمائید تامین مواد اولیه تولید ماسک نظیر پارچه های اسپان باند و ملت بلون به میزان مورد نیاز و مناسب با ظرفیت تولیدات صنعتی توسط آن وزارت محترم با نظارت دقیق و هماهنگ با توزیع و فروش شرکت ها به موقع و به میزان کافی صورت پذیرد و شرکت های دارای مجوز و کد IRC از وزارت بهداشت در اولویت قرار گیرد.

بدیهی است این وزارت نیز در نظارت بر شبکه توزیع با وزارت صمت همراهی خواهد نمود. در پایان یادآور می گردد در هفته های اخیر به دلیل عدم تامین مواد اولیه ماسک های پزشکی، چند نرخی بودن این محصولات و عدم ساماندهی مناسب شبکه توزیع آنها برخی از مراکز درمانی و با مناطق با کمبود ماسک روبرو شده اند که انشالله با مدیریت جنابعالی و بهینه سازی روال های قبلی شاهد رضایت بیش از پیش هموطنان عزیزمان باشیم.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کرونا کمبود ماسک سازمان غذا و دارو تامین مواد اولیه مراکز درمانی ماسک های پزشکی کمبود ماسک آن وزارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسکانیوز،‌ شنبلیله گیاهی است که به طور سنتی برای درمان بیماری ها از جمله ریزش مو استفاده می شود. برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است شنبلیله در واقع برای جلوگیری از ریزش مو مفید باشد.

دلایل احتمالی اثرگذاری شنبلیله منبع غنی از پروتئین:

شنبلیله منبع خوبی از پروتئین است که برای سلامت مو ضروری است. کمبود پروتئین می تواند منجر به ضعیف شدن و شکنندگی مو شود.

سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی:

شنبلیله حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی از جمله آهن، ویتامین B6، اسید فولیک و نیاسین است که همگی برای سلامت مو مهم هستند. کمبود این مواد مغذی می تواند منجر به ریزش مو شود.

خواص ضد التهابی:

شنبلیله دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب پوست سر کمک کند. التهاب پوست سر می تواند یکی از عوامل ریزش مو باشد.

هر آنچه باید در مورد ریزش مو بدانید | روش‌های جدید برای درمان ریزش مو

نحوه استفاده از شنبلیله برای مو ماسک مو:

می توانید از پودر شنبلیله برای تهیه ماسک مو استفاده کنید. برای تهیه این ماسک، ۲ قاشق غذاخوری پودر شنبلیله را با ۲ قاشق غذاخوری ماست یا روغن نارگیل مخلوط کنید. مخلوط را به پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس با شامپو بشویید.

آب شنبلیله:

همچنین می توانید از آب شنبلیله برای شستشوی موهای خود استفاده کنید. برای تهیه آب شنبلیله، ۲ قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را به مدت یک شب در آب خیس کنید. صبح روز بعد، دانه ها را صاف کرده و از آب برای شستشوی موهای خود استفاده کنید.

مصرف خوراکی:

می توانید شنبلیله را به صورت خوراکی نیز مصرف کنید. شنبلیله را می توان به عنوان ادویه در غذاها استفاده کرد یا به صورت مکمل مصرف کرد.

موارد احتیاط در مصرف شنبلیله

اگر به شنبلیله حساسیت دارید، از استفاده از آن خودداری کنید. زنان باردار یا شیرده باید قبل از مصرف شنبلیله با پزشک خود مشورت کنند.

کد خبر 847415 برچسب‌ها خواص مواد غذایی موی سر سبزی خبر مهم

دیگر خبرها

  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟