Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان امروز جمعه در جلسه رفع مشکلات سیلاب آزادشهر در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: حجم آبی که روز گذشته سبب بروز سیلاب در برخی نقاط گلستان شد نیمی از بارشی بود که سال گذشته باعث ایجاد سیل در استان شد و نکته کلیدی در این موضوع نشان از تکرار این حادثه در یک توالی زمانی است.

هادی حق شناس افزود: نابودی جنگل و از بین رفتن پوشش گیاهی و جنگلی به علل مختلف یکی از موارد ایجاد سیلاب است و از آنجایی که مسیر رودخانه ها طی چند دهه گذشته به علل مختلف مسدود شده؛ شرکت آب منطقه ای گلستان می بایست بازنگری در این موضوع داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: یکی دیگر از دلایل بروز خسارت به منازل شهروندان و روستاییان گلستان غیر اصولی ساخته شدن بناها است که تنها با ارجاع به کمیسیون ماده ۱۰۰ و اخذ جریمه به مالکان اجازه بهره برداری داده شده است و مسوولان امر خصوصا شهرداران باید در این زمینه دقت نظر داشته و با تجدیدنظر در طرح جامع شهرها و بازگشایی مسیر رودخانه ها از اتفاقات بعدی جلوگیری کنند.

استاندار گلستان اظهار کرد: براساس برآوردهای اولیه حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی که در حال کشت برنج و دیگر محصولات هستند بدلیل آبگرفتگی دچار زیان شدند که تلاش خواهیم کرد در این زمینه راه چاره ای برای جبران خسارت بیابیم.

حق شناس تصریح کرد: در سیل روز گذشته گلستان برخی از واحدهای مسکونی، تجاری و در نقاطی راه ها دچار خسارت شد که درحال ارزیابی دقیق خسارات وارده هستیم تا بتوانیم با مدیریت درست معضلات پیش آمده را رفع کنیم.

استاندار گلستان در خصوص رفع مشکلات پیش آمده در سیلاب شهرستان آزادشهر افزود: کارگروهی متشکل از بنیاد مسکن، شهرداری، آب منطقه ای، آب و فاضلاب، منابع طبیعی و راه و شهرسازی به همراه مشاور طرح جامع شهرستان و آب منطقه ای منشاء بروز سیلاب منطقه را تا دو هفته آینده بررسی می کنند تا با رفع معضلاتی که باعث ایجاد سیل شد، از تکرارر آن در مقاطع بعدی جلوگیری شود.

حق شناس بیان کرد: در برخی مناطق گلستان با تعرض به مسیر رودخانه ها حجم بستر کاهش یافته که باید در این زمینه برخورد لازم با متخلفات صورت گیرد.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان هم در این جلسه اظهار داشت: بنظر می رسد حفر کانال انتقال آب از روستای کوه میان به رودخانه خرمارود می توانست تا حد قابل توجهی از میزان خسارات سیل در این شهرستان بکاهد.

غلامعلی کوهساری افزود: از گذشته موضوع کمبود آب شرب بدلیل اتفاقات غیرمترقبه را به مسوولان امر گوشزد کرده بودم ولی بدلیل کم کاری در این حوزه شاهد قطعی در بخش وسیعی از سطح شهر طی ۲۴ ساعت پس از بروز سیل هستیم.

وی اظهار کرد: بیش از ۴۵ درصد از شبکه آبرسانی شهر آزادشهر دچار فرسودگی است که این موضوع در مقایسه با کل کشور بسیار بالا بوده و به همین دلیل شهروندان در ۲۴ ساعات گذشته آب گل آلود و بدون کیفیت داشتند.

سید رسول حسینی فرماندار آزادشهر هم در این جلسه با ارایه گزارشی از وضعیت شهرستان به مشکلات انتقال آب از رامیان ناشی از مقاومت اهالی سرچشمه اصلی اشاره کرد.

رضا هاشم زایی رییس شورای شهر آزادشهر هم در این جلسه عملکرد برخی دستگاههای شهرستان را در خصوص پیشگیری از سیل و امدادرسانی زیر سوال برد.

برچسب‌ها گلستان سیل پروندهٔ خبری سیل تابستانی با استانها چه کرد؟

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گلستان سیل گلستان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۰۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد محمدی زاده اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر بیان کرد: این شهر در ساحل خلیج فارس در منطقه دلوار قرار دارد و این مجموعه در مساحت ۸۵۰ هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع در ۲ شهر مولد کشاورزی استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰ هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۸۵۰ هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهر‌های مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان دارد.

دیگر خبرها

  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد / خسارت به اراضی کشاورزی در 3 روستا
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • ۳۰ میلیون مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری بوشهر استحصال شد
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند