Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:14:54 GMT

تلخ‌ترین تساوی یک بر یک برای دربی بوشهر رقم خورد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۱۰۹۸

تلخ‌ترین تساوی یک بر یک برای دربی بوشهر رقم خورد

در این یادداشت آمده است: بعد از سالها دربی شهر بوشهر با کاپیتانی دو اسطوره تکرار می شود تا یک مساوی یک بر یک غم انگیز  به کارنامه بازی های دو تیم شهر اضافه شود! باورتان می شود؟!

ورزش فوتبال در بوشهر  سالهاست که به زندگی خانواده ها گره خورده، گرهی سفت و محکم که با هیچ دست و دندانی، بازشدنی نیست،  سالهاست بوشهر دو دسته شده! عده ای از قبیله شاهین، و گروهی از قبیله ایرانجوان، یک محله برای شاهین، کوی دیگر برای تیم جوان، بر خانه ای پرچم سرخ ایرانجوان باد می خورد و بر بامی دیگر بیرق سفید شاهین، در بوشهر  که زندگی بکنی، یا باید پیرو مکتب ایرانجوان باشی، یا راهرو مکتب شاهین، کری خوانی همه وقت و همه جا آزاد است، از دیرباز، مجلس کری خوانی رسمی اهالی شهر،همیشه عصر ها  شروع می شد، کنار سکوهای سیمانی کنار ساحل، یک هفته قبل از دربی، پیشگام  کری خوان ها  هم مو نقره ای ها بودند، انقدری کری می خواندند تا نتیجه مساوی شود، یک بر یک! 

روز دربی، روی سکوها هم باید همه چیز مساوی  می بود، دو قبیله در دوسوی ورزشگاه پیر شهر آرایش می گرفتند در حالیکه در پیشانی لشکر جوان و شاهین، دو شوالیه موسفید بودند، در یک سو "دلو" ودر سویی دیگر" محخال" سوت پایان بازی  که زده می شد، اگر ده گل هم از خط دروازه ها می گذشت، هیچ کس حاضر نمی شد شکستی را به کارنامه تیم محبوبش اضافه کند، همه چیز باید مساوی می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کری اساس  همه چیز بود. خانواده های بوشهری همه چیزشان تحت تاثیر تیم مورد علاقه شان بود از شب نشینی و رنگ ماشین‌شان گرفته تا انتخاب داماد و عروس و نامگذاری فرزندان، خانواده های چاهی بخش و پوربهی هم همینطور بودند، چون همه می دانند یکی زندگیش صرف خدمت به باشگاه ایرانجوان شده بود و یکی برای مکتب شاهین سنگ تمام می گذاشت. 

سالهاست شاهین و ایرانجوان در فوتبال بدون نظم و انضباط ایران روزهای خوش و ناخوش زیادی را تجربه کرده‌اند، تا تکرار دربی ها را نسل جدید هیچگاه به چشم خویش نبیند، وفقط عصرها در کنار سکوهای سیمانی خیابان ساحلی شهر، نقل دربی ها و کری ها را از زبان مو نقره های عاشق  بشنود. 

 امروز جمعه بعد از سالها  خبری بزرگ در شهر پیچید: "دربی بوشهر برگزار شود"  همه شهر خبر دار شده اند از این اتفاق سترگ، گفته اند دربی به کاپیتانی دو اسطوره برگزار می شود! یک سو بازوبند بر بازوی استاد پوربهی و در سوی دیگر فرماندهی با اسطوره تیم جوان، مجید چاهی بخش است، خبر رسیده بازی بدون تماشاگر است. و ورزشگاه پیر شهر خود به تنهایی  و با حضور دو خانواده پوربهی و چاهی بخش میزبان این دو اسطوره است. 

ای کاش بازی را تلویزیون زنده پخش می‌کرد، تا نسل جدید با اسطوره هایشان دیدار می‌کردند، یک مساوی دیگر به کارنامه دربی های شاهین وایرانجوان اضافه شد، تا ثابت شود این زندگی ادامه خواهد داشت.
روح دو اسطوره بزرگ شاهین وایرانجوان در بهشت زیبای خداوند جاودانه باد.

برچسب‌ها فوتبال بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال بوشهر فوتبال بوشهر دو اسطوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه شبکه خبری قدس، گروه‌های فلسطینی حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین پس از دیدار رهبرانشان بیانیه مشترکی صادر و در آن مقاومت اسطوره‌ای و اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را ستودند.
در این بیانیه آمده است: ما مقاومت اسطوره‌ای، اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را که به جهان ثابت کرد هرگز مقهور نمی‌شود، می‌ستاییم.
ما در نشست مشترک تلاش‌های صورت گرفته برای توقف تجاوز ارتش صهیونیستی به غزه و تحقق خروج فوری، کامل و جامع نظامیان صهیونیست از غزه و همچنین آزادی اسرا و راه‌های تضمینی کاهش درد و رنج ملت فلسطین را بررسی کردیم.
ما بر ضرورت توسعه و گسترش همکاری ملی و میدانی برای ناکام گذاشتن توطئه‌های رژیم اشغالگر و تحقق اهداف مردم فلسطین و امید آن به آزادی، استقلال و بازگشت (آوارگان) تاکید کردیم.
ما بر ضرورت رایزنی ملی در مسیر تقویت وحدت مردم فلسطین و استفاده از این مقاومت اسطوره‌ای با هدف انعکاس مثبت آن بر شاکله موسسه ملی فلسطین تاکید کردیم.
ما به مردم فلسطین در غزه، در قدس و در کرانه باختری رود اردن و در داخل اراضی اشغالی و همچنین فلسطینیان در سراسر جهان درود می‌فرستیم.
ما اوضاع اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را بررسی کردیم و بر تحقق مطالبات مردمی از جمله دستیابی به توافق جدی و شرافتمندانه تبادل اسرا تاکید داریم.
ما نقش مردم و امت عربی را در حمایت از مبارزه ملت فلسطین ونقش حمایتی ازادگان جهان در شهر‌ها و پایتخت‌ها و دانشگاه‌ها که در دفاع از مردم و آرمان فلسطین و دفاع از انسانیت در برابر نسل کشی‌های مجموع استکبار جهانی از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند ارج می‌نهیم.
ما به وجود جبهه‌های حامی مقاومت در لبنان و یمن و سوریه و عراق و ایران و تلاش آن‌ها برای توقف تجاوز نظامی به ملت فلسطین افتخار می‌کنیم و به آن‌ها سلام و درود می‌فرستیم. ما همچنین بر ادامه و گسترش رایزنی‌ها با سایر گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج به توافق رسیدیم.

 

دیگر خبرها

  • گفتگوی اختصاصی وحید سلیمانی با اسطوره فوتسال ایران محمدرضا حیدریان درخصوص تیم ملی فوتسال
  • قیمت محصولات سایپا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • تساوی بزرگان در دربی ایتالیا/ زور یووه و میلان به هم نرسید
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • قیمت محصولات سایپا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت شاهین و کوییک در بازار
  • بازگشت لیبروی اسطوره‌ای به تیم ملی والیبال برزیل