Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@03:18:21 GMT

کیک رولتی فریزری+ دستور تهیه

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۱۸۵۱

کیک رولتی فریزری+ دستور تهیه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه کیک رولتی فریزری را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای کیک:

۷۵ گرم آرد بادام یا بادام آسیاب شده

۷۵ گرم پودرشکر

یک تخم مرغ ۶۰ گرمی

۴۰ گرم زرده تخم مرغ (حدودا زرده ۳ تا تخم مرغ متوسط)

۶۰ گرم آرد مرغوب

۱۴۰ گرم سفیده تخم مرغ (حدودا سفیده‌ی ۴ تا تخم مرغ متوسط)

۵۰ گرم شکر

طرز تهیه:

ابتدا یه ماهیتابه‌ی مربعی ۳۰x۴۰ رو داخل فریزر بگذارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرده‌ها و تخم مرغ‌های هم دمای اتاق رو با پودر شکر بزنید تا پف کنه. آرد بادام و آرد معمولی رو الک و به آرامی با لیسک از پایین به بالا هم بزنید. توی یه ظرف دیگه، سفیده‌های تخم مرغ رو تا زمانی که خامه‌ای بشن بزنید و بعد شکر رو اضافه و به آرامی مخلوط کنید و به مواد زرده اضافه و با لیسک مخلوط کنید.

خمیر رو داخل قالب ۳۰x۴۰ که با کاغذروغنی پوشونیدنش بریزید. ضخامتش باید ۱/۲ سانتی متر باشد. در دمای ۱۹۰ درجه با فن روشن به مدت ۱۰ دقیقه، تا زمانی که طلایی بشن بزاریدش توی فر. یه ورق کاغذ روغنی رو روی سطح کار پهن کنید. قالب رو از فر دربیارید و بلافاصله خمیر رو روی کاغذروغنی برگردونین و به آرامی کاغذروغنی مورد استفاده برای پخت رو بردارید. بذارید تا خنک بشه، بعد بزارینش داخل ماهیتابه‌ای که قبلاً داخل فریزر آماده کرده بودید و باز بزاریدش داخل فریزر.

مواد لازم برای قسمت توت فرنگی:

۲۵ گرم پوره توت فرنگی
۵۰ گرم شکر
۵۰ گرم آب

طرز تهیه:

توی یه قابلمه، آب رو با شکر مخلوط کنید و بزارید جوش بیاد تا شکر در آب حل بشه. بعد از روی حرارت برش دارید و پوره توت فرنگی رو اضافه و مخلوط کنید و بذارید خنک بشه. لایه‌ی کیک رو از فریزر در بیارید و روش از مواد توت فرنگی بزنید میتونین با قلم مو بزنید روش و باز بزاریدش تو فریزر.

مواد لازم برای قسمت ژله ای:

۲۰۰ گرم پوره تمشک
۱۰۰ گرم پوره توت فرنگی
۴۰ گرم شکر
۸ گرم پکتین (جایگزین ژلاتین)

طرز تهیه:

داخل یه قابلمه، دو پوره رو با شکر و پکتین مخلوط کنید. روی حرارت بزارید و ۳/۴ دقیقه جوش بیارید. بعد بزارید کاملاً خنک بشه. کیک رو از فریزر بیرون بیارید، ژله رو به طور مساوی روی تمام سطح کیک پخش کنید و مجدداً داخل فریزر بزارید.

برای قسمت کرم شکلاتی:

۱۲۰ گرم شیر
۶ گرم (۳ ورق) ژلاتین
۲۰۰ گرم شکلات سفید
۲۴۰ گرم خامه تازه خیلی سرد

طرزتهیه:

ژلاتین را داخل آب سرد بریزید و مخلوط کنید شیر رو بزارین روی حرارت تا جوش بیاد، سپس شکلات سفید خرد شده رو بهش اضافه کنیدو بذارید ذوب بشه. ژلاتین رو اضافه و خوب مخلوط کنید. با همزن بزنیدش و بزارین خنک بشه. خامه رو با همزن بزنید (خیلی نزنین باید خامه نرم باقی بمونه) بعد به آرامی به کرم اضافش کنید. خامه رو روی کیک بریزید (کرم حالت مایع داره، اما تا روی کیک منجمد بریزیدش فوراً جامد میشه و چکه نمیکنه) ۲/۳ قاشق غذاخوری را برای تزیینش کنار بگذارید.

حداقل به مدت ۲ ساعت، بزارینش داخل فریزر. برای اینکه شکل عکس در بیاد به کمک خط کش، نوار‌های ۴ سانتی متری برش بزنید و دوباره آن را درون فریزر بذارید. یه سینی پلاستیکی رو آماده کنید اولین لایه‌ی کیک رو بردارین و دور خودش بپیچینش بعد نوار دوم رو دور نوار اول بپیچید اگه نچسبید از اون مقدار خامه‌ای که برداشتید بینش بزنین به همین ترتیب ادامه بدین تا همه‌ی لایه رو چیده باشین بعد با دست فشار بدین تا لایه‌ها خوب بهم بچسبه. بعد به مدت یه شب میزاریمش توی فریزردسر یخ زده رو داخل بشقاب سرو برگردونین و با توت فرنگی تازه تزئین کنید. بهتره تا وقتی نخواستین سروش کنین توی یخچال نگهداریش کنین.

توجه داشته باشید:

برای پوره میوه به ۴۵۰/۵۰۰ گرم میوه تازه توت فرنگی و تمشک احتیاج دارید.

بهتره یکتین رو با ژلاتین جایگزین نکنید، چون ژلاتین خیلی سریع سفت می‌شه و موقع پیچیدن خیلی کارتون سخت میشه. دسر را می‌تونید برای چند روز در یخچال نگهداری کنید.

منبع:kadbanoooo

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی داخل فریزر مخلوط کنید توت فرنگی خنک بشه تخم مرغ کیک رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۱۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظه دلخراش سقوط یک زن طبیعت‌گرد به داخل دره در لوه گلستان

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903184

دیگر خبرها

  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود
  • طرز تهیه مربای بهارنارنج، مربای خوش عطر فصل بهار 
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی + نکات مهم و فوت و فن‌ها
  • ببینید | لحظه دلخراش سقوط یک زن طبیعت‌گرد به داخل دره در لوه گلستان
  • تصویر پوشش متفاوت دختران ایران در کنکور ۵۰ سال قبل | چند تست بزنید!
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • آموزش روز چهارم، پخت مرغ با سبزی معطر
  • «خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید»/ واکنش یک جامعه‌شناس به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض در آمریکا
  • محمد فاضلی جامعه شناس: خیلی بیل‌زن هستید زمین خودتان را را بیل بزنید
  • با بدن خود حرف بزنید (فیلم)