Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@07:45:19 GMT

برخورد با متخلفین انبارهای نگهداری کالا در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۳۱۳۰

برخورد با متخلفین انبارهای نگهداری کالا در گیلان

ایسنا/گیلان معاون نظارت و بازرسی صمت گیلان گفت: با انبارهای متخلف نگهداری کالا برخورد می شود.

محمد درویش کردار در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از انبارهای نگهداری کالا گفت:  گفت: در راستای حمایت از مصرف کنندگان و جلوگیری از احتکار، گرانفروشی و قاچاق کالاهای اساسی، پایش انبارهای نگهداری کالا در اولویت بازرسی کارشناسان سازمان بوده و با بهره گیری از ظرفیت سامانه جامع انبارها در سه ماهه سال جاری از ۲۰۴۱ محل انبارش کالا بازدید و بازرسی بعمل آمده که منجر به شناسایی ۷۱ واحد انبار متخلف به ارزش بیش از سی و دو میلیارد و سیصد میلیون ریال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه تصریح کرد :این طرح برای مقابله با محتکرین و سو استفاده کنندگان شرایط بازار که نسبت به جمع آوری کالاهای عمومی و ضروری مردم و امتناع از عرضه آنها در سطح بازار اقدام می‌کنند، انجام می‌شود.

درویش ادامه داد: براساس ابلاغیه ها و دستورالعمل های وزارت صمت، همه مراکز نگهداری کالا و همه کالاهای وارداتی و یا تولید داخل و یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با نرخ ارز رسمی در شمول کالاهای هدف ستاد تشدید احتکار و اختفا قرار گرفته و باید نسبت به ثبت اطلاعات انبار و همچنین ثبت ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبارها و نگهداری کالا به آدرس www.nwms.ir اقدام کنند.
وی بر ثبت اطلاعات انبارهای موجود در استان تاکید کرد و گفت: در صورتی که مشخصات کالا و انبارها ثبت نشود فعالیت انبارهای شناسایی شده غیرقانونی بوده و احتکار یا عدم اعلام موجودی محسوب می شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گیلان، در طرح نظارتی مذکور با اشاره به مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پدیده قاچاق را ضربه به اقتصاد و هویت ملی کشور و همه برنامه‌ریزی‌های ملی برای رشد و بالندگی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اختلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها، افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالاهای کشورهای خارجی است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گیلان، با اشاره به لزوم مشارکت مردمی در مقابله با محتکرین و سو استفاده کنندگان شرایط بازار از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه با بازرسان و کارشناسان سازمان صمت  در مبارزه با محتکرین و سو استفاده کنندگان شرایط بازار همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را به در خصوص بازار گرانفروشی، احتکار و سایرتخلفات صنفی را به سامانه دریافت شکایات سازمان ۱۲۴ اعلام دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نگهداری کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۳۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف قاچاق چوب در پارسیان

 سرهنگ محمد رستمی  فرمانده انتظامی شهرستان پارسیان گفت : در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران ایست و بازرسی ایستگاه بازرسی لاورچهو شهرستان بندر پارسیان، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو کامیون مشکوک و جهت بررسی بیشتر دستور توقف دادند.

 وی افزود: در بازرسی دقیق صورت گرفته از خودرو مذکور ۱۵ تن چوب قاچاق کشف و ضبط گردید و در این رابطه یک متهم دستگیر که با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق در این شهرستان با قدرت بیشتر و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • قاچاق چوب در بندر پارسیان
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور