Web Analytics Made Easy - Statcounter

 جعفر صادق تبریزی در پاسخ به این سوال مبنی بر کمیاب شدن مکمل‌های دارویی در برخی مراکز بهداشت گفت: یکی از اولویت‌های اساسی وزارت بهداشت، تأمین مکمل‌ها برای گروه‌های هدف شامل کودکان، مادران باردار، سالمندان و میانسالان است؛ علی رغم همه مشکلاتی که در تأمین و توزیع این دارو‌ها وجود دارد این مکمل‌ها در مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های سلامت موجود است و مشکل اساسی در این زمینه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در سال گذشته حدود ۳۸۲ میلیارد تومان و امسال در سه ماهه اول، علی رغم مشکلاتی که به لحاظ هزینه‌های ناشی از بیماری کرونا داشته ایم ۳۰ میلیارد تومان منابع مالی برای خرید مکمل به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داده شده است.

تبریزی ادامه داد: اینکه برخی از شهروندان به مراکز بهداشتی مراجعه کرده اند و به آن‌ها گفته شده است که مکمل تمام شده احتمالاً ناشی از مشکل در توزیع این مکمل‌ها بوده است؛ خواهش من این است که اگر مشکلی در زمینه تأمین مکمل‌ها وجود دارد، مردم آن را به شماره ۱۹۰ اطلاع بدهند.

وی تصریح کرد: تا قبل از طرح تحول سلامت، ما فقط مکمل‌ها را برای کودکان و مادران باردار داشتیم، اما پس از این طرح، این برنامه گسترش یافت و الان هم برای کودکان و مادران باردار و هم برای دانش آموزان دبیرستانی، میانسالان و سالمندان توزیع مکمل‌ها را داریم و مردم می‌توانند آن را دریافت کنند. منبع: بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مکمل دارویی طرح تحول سلامت پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!

به گزارش خبرآنلاین، سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو درباره رسیدگی به وضعیت حجاب در داروخانه‌ها گفت: سازمان غذا و دارو از نخستین مجموعه‌هایی بود که به موضوع رعایت پوشش ورود کرد و به همین دلیل اصول رعایت پوشش در داروخانه را ابلاغ کرد.

مهر در خبری نوشت: محمدی ادامه داد: اگرچه اصول مربوط به پوشش در داروخانه‌ها ابلاغ شده اما ناهنجاری‌هایی در این زمینه گزارش می‌شود. موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمر ثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903434

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • برگزاری رایگان کلاس‌های آمادگی برای زایمان در یزد
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود