Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از دلایل وضع کنونی بازار خودرو را می‌توان عدم عرضه مناسب و کافی خودرو توسط کارخانه‌ها و به وجود آمدن تقاضای غیر مصرفی در این بازار خودرو دانست. در شرایطی که میزان تولید خودرو کشور در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۶ قریب به ۵۰ درصد کاهش پیداکرده است، وجود تقاضای سوداگرانه و سودجویانه، نهایتاً به تفاوت چشمگیر قیمت بین کارخانه و بازار منجر شده است؛ تفاوت قیمتی که نه‌تنها موجب نارضایتی مردم و متضرر شدن مصرف‌کننده واقعی شده است، بلکه خود در نقش عامل تشدید این نابسامانی و یکی از مشوق‌های رشد واسطه‌گری ایفای نقش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش سوداگری با عرضه خودرو صفر در بورس

در چنین شرایطی عرضه خودرو از طرف خودروسازها به‌صورت مستقیم با مشکلات عمده‌ای همراه بوده و زمینه‌ساز ایجاد نارضایتی عمومی شده است، پیشنهاد «عرضه خودرو صفر در بورس کالا» به‌عنوان راهکاری در جهت حفظ منافع عمومی مطرح شده است. در همین ارتباط، محمدجواد شاهجویی، کارشناس بازار خودرو در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: اجرای چنین طرحی می‌تواند علاوه بر کم‌رنگ کردن جذابیت‌های بازار سوداگری خودرو، میزان تقاضای خرید خودرو صفر را به میزان تقاضای واقعی و مصرفی نزدیک کرده و هم‌چنین سبب کشف قیمت واقعی خودروها در یک فضای شفاف و رقابتی شود.

وی معتقد است: با عرضه خودرو صفر در بورس کالا، رفته‌رفته قیمت‌هایی را که مراجعی چون سایت‌های اینترنتی و مافیای قیمت‌گذاری خودرو تعیین می‌کردند از بین می‌رود و مابه‌التفاوت قیمت مصوب کارخانه و قیمت کشف‌شده به‌جای آنکه به‌حساب دلالان این بازار واریز شود، می‌تواند صرف منابع نوسازی ناوگان عمومی حمل‌ونقل در کشور شده و موجبات منتفع شدن همه مردم از این منابع را فراهم کند.

نوسازی حمل و نقل عمومی در انتظار درآمدهای مالیاتی

اگر فرض کنیم که در شرایط موجود تولید، خودروسازها همچون سال گذشته بتوانند ۸۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده و به‌واسطه بورس کالا به مصرف‌کننده‌ها عرضه نمایند، شاهچراغی برآورد می‌کند بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان برای صرف در پروژه‌های نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، به‌صورت سالانه، در اختیار دولت و شهرداری‌ها قرار بگیرد. لازم به ذکر است که نوسازی تمامی ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس شهری فعال در کشور، به بودجه‌ای در حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

این کارشناس بازار خودرو معتقد است: با هزینه کردن چنین مبلغی در بخش توسعه و نوسازی حمل‌ونقل عمومی، نه‌تنها می‌توان به افزایش رفاه آحاد مردم جامعه همت گمارد، بلکه می‌توان به ایجاد اشتغال، گسترش رونق تولید داخلی، کاهش آلاینده‌های مضر و نهایتاً کاهش مصرف سوخت اهتمام ورزید؛ به‌طوری‌که می‌توان انتظار داشت تا با کاهش خودرومحوری و کاهش مصرف بنزین، میزان مصرف سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز کاهش‌یافته و سوخت مازاد به‌عنوان کالایی پر تقاضا به کشورهای دیگر صادرشده و درآمد ارزی پایدار برای کشور حاصل شود؛ درآمدی که تحریم هم نمی‌تواند آن را تحت‌الشعاع قرار دهد.

الزامات موفقیت ایده عرضه خودرو در بورس

البته نباید فراموش کرد اجرای صحیح این طرح در راستای رسیدن به اهداف ذکرشده مستلزم رعایت الزاماتی است؛ شاهچراغی می‌گوید: در وهله اول، باید توجه شود که عرضه خودرو در بورس کالا باید بدون تعیین سقف قیمتی انجام شود تا به ایجاد تقاضای چند برابر ظرفیت همچون روش اخیر پیش‌فروش دو خودروساز بزرگ منتج نگردد، در گام بعد باید صدور پلاک برای خودروهای صفرکیلومتر منوط به ارائه مدارک خرید مستقیم از بورس کالا شود تا از ایجاد بازارهای ثانویه جلوگیری گردد؛ ضمن اینکه خودروسازها باید متعهد شوند که میزان عرضه در بورس کالا را مناسب و مستمر کنند تا ادامه این فرآیند با مشکل کمبود عرضه مواجه نشود.

کد خبر 4975818

منبع: مهر

کلیدواژه: بورس کالا صنعت خودروسازی قیمت خودرو ویروس کرونا قیمت دلار قیمت نفت بورس وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی ایران تولید نفت بانک مرکزی قیمت یورو بازار سهام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قیمت سکه بهار آزادی وزارت جهاد کشاورزی صنعت خودروسازی بورس کالا بازار خودرو عرضه خودرو خودرو صفر حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۳۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!

صندوق سهامی ETF سرو از سال ۱۳۹۸ تا‌کنون ۱۳۵۰ درصد بازدهی کسب کرده، به‌عبارتی سرمایه‌ ۱۰۰ میلیونی افراد در این صندوق ۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان شده است.

برخلاف باور عموم، بورس در بلند‌مدت بازدهی بالاتری از سایر بازارهای مالی(طلا، ارز، مسکن و…) داشته است. مهم‌ترین علت ضرر افراد در بورس نداشتن دانش و خرید سهام بدون تحلیل و بررسی کافی است که با تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری این مساله حل شده است.

نگاهی به عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری اثبات می‌کند بورس بازاری است که می‌تواند از تمامی بازارها مانند طلا، دلار، مسکن و... بازدهی بیشتری داشته باشد. برای نمونه یکی از نمادهای بورسی بنام صندوق ETF «سرو» توانسته در ۵ سال گذشته سود یا بازدهی ۱۳۵۰ درصدی داشته باشد که از طلا، دلار، مسکن حتی شاخص کل بورس بیشتر بوده است.

*برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان سایت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج یا صفحه «صندوق سهامی سرو» را باز‌کنید یا با شماره 02179326 تماس بگیرید.

نماد‌ ETF «سرو» چیست و چگونه بازدهی ۱۳۵۰ کسب کرده است؟

صندوق‌های سرمایه‌گذاری ابزارهای نوینی هستند که برای سرمایه‌گذاری عامه مردم در بورس طراحی شده است، با این صندوق‌ها بورس از یک بازار خاص و حرفه‌ای به یک بازار عام برای تمامی افراد جامعه تبدیل شده است و تمامی افراد با هر سن و دانشی می‌توانند برای آینده خود در بورس سرمایه‌گذاری کنند.

این صندوق‌ها توسط معامله‌گران حرفه‌ای و با تجربه بورسی مدیریت می‌شود و افراد با سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها در واقع غیر‌مستقیم وارد معامله‌گری بهترین سهم‌های بورس می‌شوند، این صندوق‌ها مانند ETF «سرو» بازدهی بالاتر از شاخص‌کل بورس و افرادی که مستقیم سهام می‌خرند بازدهی بالاتری کسب می‌کنند.

برای مثال صندوق ETF «سرو» از سال ۱۳۹۸ تا کنون ۱۳۵۰ درصد بازدهی کسب کرده در حالی که افرادی که مستقیم سهام‌ شرکت‌های بورسی را خریداری کردند بعضا همچنان در ضرر هستند و یا از شاخص‌ بورس جا مانده اند.

ETF «سرو» مناسب سرمایه‌‌گذاری کدام افراد است؟

افرادی که دانش و وقت معامله‌گری در بورس را ندارند افرادی که می‌خواهند با پول کم و ماهانه سرمایه‌گذاری کنند، حداقل ۵۰۰ هزار‌تومان افرادی که می‌خواند ارزش پول خود را در برابر تورم حفظ کنند افرادی که می‌خواهند در بلند‌مدت بیشتر از طلا، مسکن و دلار و... سود بیشتری کسب کنند افرادی که می‌خواهند برای آتیه فرزندان خود سرمایه‌گذاری کنند و...

با خرید نماد ETF «سرو» چه میزان بازدهی یا سود کسب می‌کنیم؟

بازدهی یا سود سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها بستگی به وضعیت شاخص بورس و عملکرد صندوق‌ها دارد، عملکرد گذشته ETF «سرو» نشان می‌دهد این نماد همیشه از شاخص‌کل و سایر بازارها مانند طلا، دلار، مسکن، خودرو و... سود یا بازدهی بیشتری داشته است.

نقد‌شوندگی و نحوه برداشت سرمایه از ETF «سرو»

بازدهی بالاتر از شاخص، صرفا یکی از مزایای ETF «سرو» است، یکی دیگر از مزیت‌های این صندوق، نقدشوندگی نامحدود به دلیل بازارگردانی مناسب است. افراد هر زمان که اراده کنند می‌توانند پول خود را به قیمت همان لحظه از صندوق خارج کنند و برخلاف سایر سهم‌ها در صندوق ETF «سرو» صف فروش شکل نمی‌گیرد.

نقد شوندگی سریع یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی است که دارایی‌های دیگر از آن برخوردار نیستند، مثلا سکه، طلا، خودرو، مسکن و... را نمی‌توان به راحتی نقد کرد و تشریفات فروش و هزینه‌های اضافی دارند.

ETF «سرو» چه میزان دارایی تحت مدیریت دارد؟

دارایی تحت مدیریت صندوق‌ها به معنای اعتماد مردم به عملکرد و مدیریت این صندوق‌ها است، در حال حاضر صندوق سهامی سرو بیش از 15 هزار ۱۰۰ میلیارد ریال دارایی تحت مدیریت دارد که جزو بهترین‌ها در بورس ایران است.

*چگونه در صندوق سهامی سرو سرمایه‌گذاری کنیم؟

صندوق سهامی سرو ETF است و بر روی تابلوی معاملات بازار سهام قابل خرید و فروش است، افرادی که کد‌بورسی دارند می‌توانند به راحتی با جستجوی نماد «سرو» این صندوق را خریداری کنند. و افرادی که کد‌بورسی ندارند می‌توانند با شماره 02179326 تماس بگیرند و با دریافت کد‌بورسی در این صندوق سرمایه‌گذاری کنند.

کدبورسی دارید / ورود به سامانه معاملاتی کارگزاری / رفتن به قسمت جستجو / وارد کردن عبارت «سرو» / خرید به میزان دلخواه کد بورسی ندارید / تماس با شماره 02179326 / دریافت کدبورسی / خرید نماد سرو

برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید به صفحه «صندوق سهامی سرو» مراجعه کنید و شماره خود را ثبت کنید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • محکومیت هزار و ۲۳۹ میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک خودرو
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • میزان و زمان واریز سود ۴۰ نماد بورسی و فرابورسی
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس