Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها - جاده بادرود کاشان که به جاده مرگ معروف است پس از گذشت ۳۰ سال از صدور مجوز، باند دوم آن هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، محور ترانزیت بادرود – کاشان به طول 55 کیلومتر، یکی از جاده‌های پرخطر کشور است که روزانه اتفاقات ناگواری در آن رخ می‌دهد به گونه‌ای که یکی از آرزوهای دیرینه مردم شهرهای بادرود و کاشان دو بانده شدن این جاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جاده دوطرفه راه اصلی و ترانزیت محور تهران - جنوب نیز هست که روزانه شاهد تردد صدها و بلکه هزاران ماشین  سبک و سنگین از این مسیر هستیم؛ قطعا با دو بانده شدن این مسیر علاوه بر کاهش آمار تلفات و سوانح جاده‌ای در این محور، ترافیک و مدت زمان سفر نیز کاهش می‌یابد.

جاده بادرود - کاشان سالانه میلیاردها تومان به خودروهای عبوری صدمه وارد می‌کند؛ بیش از دو دهه است که از عملیات بهسازی  و تکمیل آن می‌گذرد و سالانه ده‌ها نفر از هموطنان جان خود را در این جاده از دست داده و یا دچار نقص عضو شده‌اند تا جایی که مردم منطقه بادرود به این محور  لقب "جاده مرگ" داده اند

سابقه این جاده به حدود 30 سال قبل یعنی حوالی سال 71 و زمانی که آقای اسحاق جهانگیری معاون اول فعلی رئیس جمهور ، استاندار وقت اصفهان بود، برمی‌گردد؛ جهانگیری برای افتتاح طرحی به بادرود سفر کرده بود و در خلال آن دستور احداث این جاده را داد و در شهریور همان سال عملیات احداث آن کلنگ خورد.

محور ترانزیتی کاشان - بادرود در طول روز شاهد تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی و خودروهای مسافربری و شخصی است، وجود شهرک‌های صنعتی، کارخانه‌ها و کارگاه‌، کارخانجات خودروسازی سایپا و فولاد آلیاژی و صنعتی در این محور بر حجم ترددها افزوده است.

باند دوم جاده شهرستان کاشان - بادرود به طول 53 کیلومتر است که 35 کیلومتر آن در حوزه کاشان و 18 کیلومتر آن در حوزه نطنز قرار دارد که 18 کیلومتر آن چند سال قبل افتتاح و به بهره‌برداری رسید؛ در طول شبانه روز دهها دستگاه اتوبوس و مینی بوس به طور دائم در حال جابجایی کارگران و عبور و مرور هستند و همچنین مردم شهر و روستاهای همجوار صرفاً از این جاده جهت تردد به شهرهای کاشان و بادرود استفاده می کنند.

 کارمندان نیز جهت سهولت و دسترسی راحت‌تر به مکان و سایت اداری در این جاده تردد کرده و بیماران شهر و روستاهای همجوار نیز به علت مداوا و سیر درمان، روزانه به مراکز درمانی و بیمارستان‌های کاشان مراجعه و ناچارا از این محور مواصلاتی عبور و مرور دارند؛ محور ترانزیتی کاشان بادرود نقش مهمی در زندگی مردمان این دیار را ایفا می کند و این در حالی است که سطح جاده و آسفالت آن تخریب شده و چاله‌های فراوانی ایجاد شده است.

جاده هراز امشب مسدود می‌شود/ افزایش تردد وسایل نقلیه‌ در جاده‌های کشورجاده هراز مسدود می‌شود/ کاهش 0.6 درصدی تردد در جاده‌های کشورگزارشات تسنیم نتیجه داد؛ جاده روستای «بیساران» کردستان آسفالت شد‌

بعد از حدود 25 سال بخشی از این جاده حدود 25 کیلومتر آن بهسازی و تکمیل شده است و مابقی آن همچنان توسط پیمانکار در حال تکمیل و آسفالت است؛ نمایندگان مجلس، وزیر، معاون وزیر، استاندار، فرمانداران، بخشداران و مدیران کل و مسئولان شهری اصفهان، کاشان و بادرود بارها از این محور بازدید کردند؛ نامه‌ها و درخواست‌های مردم امضا شد و لیکن دستورات و امضاها به فراموشی سپرده شد.

طی سال‌های اخیر 18 کیلومتر از جاده سمت بادرود به کاشان که مربوط به حوزه استحفاظی شهرستان نطنز است زیرسازی و آسفالت شد و باند دوم آن زیر بار ترافیک رفته است هر چند این قسمت نیز در حال حاضر دچار مشکلات فراوانی اعم از نبود اسفالت مناسب، تخریب پل ها و روکش مناسب است که متاسفانه به سبب عدم نظارت و کوتاهی پیمانکار مربوطه،هرلحظه امکان انحراف و واژگونی  خودرو است

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی بارها در مورد این جاده و اهمیت آن در محافل و مجالس مختلف اظهار داشت: هر از چندگاهی وزیر یا استاندار یا مدیرکل می‌آیند و قول‌هایی می‌دهند اما به قول خود عمل نمی‌کنند؛ تا چه زمانی این جاده باید تلفات انسانی داشته باشد و کشته بدهد؟

امام جمعه شهر بادرود در این محافل و خطبه های نماز جمعه این شهر بارها خواستار آن شد تا حرکتی در اسرع وقت از سوی مسئولان در جهت رفع این معضل صورت گیرد و ایمنی نسبی در این منطقه فراهم شود.

رحمت‌الله فیروزی پور نماینده مردم  نطنز و بادرود و قمصر در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که با مقامات عالی وزارت راه و شهرسازی طی دو ماه گذشته صورت گرفت، مقرر شد در کوتاه ترین زمان ممکن این پروژه به سرانجام برسد و قول‌هایی نیز  در جهت تامین اعتبار و قیر داده شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ابراز داشت: پیش از این به دلیل عدم انجام تعهدات از سوی پیمانکار قبلی  تقریبا حدود هشت کیلومتر از این مسیر  مورد اختلاف مسئولان راه و شهرسازی و پیمانکار بود که با پیگیری‌های صورت گرفته قرار بر این شد  تا مقدار مسیر باقی مانده حدفاصل چهار راه ابوزید آباد تا ابتدای حوزه استحفاظی نطنز  به پیمانکار جدید تحویل و به سرعت تکمیل شود.

فیروزی پور با بیان اینکه در تلاش هستیم که پروژه محور بادرود – کاشان به زودی به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: در تلاش هسنیم تا باند دوم  محور بادرود - کاشان تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد

حامد موحدی نیز در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: از کل  18 کیلومتر باند دوم محور بادرود – کاشان 10 گیلومتر آن توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به واسطه شرکت پیمانکاری وزین راه احداث شد که دارای نواقصی از جمله افتادگی پشت پل‌ها، عدم شانه خاکی و غیره است و کماکان در اختیار پیمانکار بوده و هنوز مراحل تحویل و تحول صورت نگرفته است.

موحدی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در پروژه محور بادرود – کاشان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: هشت کیلومتر باقیمانده توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان احداث شده بدون عیب و نقص است که تحویل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شده است

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز ابراز داشت: با توجه به اینکه جاده بادرود- کاشان یکی از پر رفت و آمدترین محورهای منطقه بوده و مسیر جاده ترانزیت تهران- بندرعباس نیز محسوب می‌شود، تنها با تکمیل و بهره‌برداری از باند دوم  آن می‌توان امید بود که تلفات انسانی و مالی به کمترین میزان ممکن برسد.

به گزارش تسنیم، طرح ساخت باند دوم جاده بادرود- کاشان پیش تر در سال 92 آغاز شد؛ از مسوولان راه و شهرسازی انتظار می‌رود با مشخص کردن وضعیت هشت کیلومتر میانی مسیر و تکمیل آن نگرانی‌های چندین ساله خانواده‌ها و رانندگان شهرهای بادرود و کاشان و سایر هموطنان  برطرف گردد.

این طرح که از جمله مصوبات سفر رئیس جمهوری بود، نزدیک به 18 کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی شهرستان نطنز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و مقدار 26 کیلومتر آن نیز از کاشان به سمت بادرود سال گذشته با پیگیری‌های نماینده کاشان تامین اعتبار شد و در حال حاضر توسط پیمانکار مشغول آسفالت‌ریزی است.

 گزارش از رحمت‌الله کاملی

انتهای پیام/804/ش

R7760/P/S6,1369/CT7 بیشتر بخوانید... کاهش ۴.۱ درصدی تردد در جاده‌های کشور/ بارش باران در محورهای ۲ استان افزایش ۳.۵ درصدی تردد در جاده‌های کشور/ بارش باران در محورهای ۳ استان احیای جاده ابریشم باستانی با ساخت «کمربند و جاده»

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جاده های کشور بهره برداری راه و شهرسازی محور بادرود جاده بادرود کیلومتر آن باند دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۳۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند

قناعت استاندار خراسان جنوبی در خصوص دیدار خود با مسعود شکیبایی فر رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده، موضوع کیفیت محور‌های مواصلاتی در زمینه ارتقای ایمنی سفر مسافران و گردشگران، برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او افزود: این دیدار با هدف پیگیری دو موضوع اساسی تخصیص اعتبارت باند‌های دوم استان و اجرای طرح بازآفرینی شهری انجام شد.

قناعت با اشاره به نتایج مطلوب این نشست، اظهار کرد: در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود باند‌های دوم، محور‌های مواصلاتی و راه‌های روستایی استان، درخواست مساعدت و تخصیص اعتبارات باند‌های دوم و مصوبات سفر رئیس جمهور در این زمینه ارائه شد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: روش‌های تأمین مالی تکمیل باند‌های دوم و استفاده از ظرفیت‌های قانونی همچون تهاتر‌ها و ماده ۵۶ در این زمینه، به جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

بیشتر بخوانید

 انجام ۲۷۰ کیلومتر عملیات برف روبی در محورهای خراسان جنوبی

او تصریح کرد: رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور این قول مساعد را داد که حداکثر تلاش را برای تخصیص اعتبارات باند‌های دوم استان داشته باشد.

در این دیدار که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان همراه بود، بر اساس گزارشی که کارشناسان دفتر راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کردند، خراسان جنوبی بیشترین عملکرد را در حوزه باند‌های دوم و طرح‌های افتتاحی در سطح کشور داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • آمریکا باید جریمه ۱۸ میلیارد دلاری خط لوله صلح را پرداخت کند
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم