Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - بحث پروژه‌های نیمه‌تمام هر سال بیشتر نقدینگی صرف تکمیل آنها می‌شود که این مسئله سبب شده که پروژه‌های نیمه تمام بلای جان دولت و بخش خصوصی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، امروزه ظرفیت کارهای اجرایی بسیار کمتر از تعداد شرکت‌ها است و اکثر شرکت‌ها یا بیکار هستند و یا با حداکثر 20 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند که این به خاطر نبود بودجه‌های عمرانی دولت و عدم تعریف پروژه‌های جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خاطر بحث پروژه‌های نیمه‌تمام هر سال بیشتر نقدینگی صرف تکمیل آنها می‌شود که  این مسئله سبب شده که پروژه‌های نیمه تمام بلای جان دولت و بخش خصوصی شود و در نهایت تعدیل و کاهش بودجه پروژه‌های عمرانی به معضل بزرگ‌تری تبدیل شود.

افزایش روزافزون هزینه اجرای پروژه‌ها و نیز رفع ابهامات در این زمینه شرایط نامناسبی را برای پیمانکاران به وجود آورده و با توجه به این که برخی پروژه‌ها نیز نیاز به اجرایی شدند برنامه‌ها را دچار اختلال می‌کنند و این مسئله گلایه پیمانکاران را هم به دنبال دارد.

بهره‌برداری از 33 پروژه توسعه دولت الکترونیک و اقتصاد هوشمند تا پایان سالدستور استاندار به مدیران ادارت کردستان؛ پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شوداجرای موفق پروژه 30 ساله "شرمنده‌سازی و تحقیر اجتماعی خانواده‌های پرجمعیت" در ایران

وجود این همه مشکلات از طرفی خود به تنهایی دردسرساز شده است و از طرفی دیگر دارایی و بیمه هم در کنار آن قرار گرفته و اگر پرداخت آن انجام نشود کاری از پیش نخواهد رفت که در واقع باید تکلیف ارزش افزوده و مالیات در ابتدا مشخص شود.

 به گفته کارشناسان تعامل نهادهای دولتی اعم از تأمین اجتماعی و دارایی با پیمانکاران در شرایط سخت اقتصادی یک امر مهم و اساسی است و در این زمینه به منظور توسعه کشور اجرای پروژه‌های عمرانی که محرک بخش‌های مختلف استان هستند نباید متوقف شود.

با ورود روزافزون فارغ‌التحصیلان دانشگاه و کاهش کسب و کار در بازار مشکلات باز هم در حال افزایش است و با یک حجمه عظیم از بیکاری و سرخوردگی هم مواجه هستیم.

کارشناسان بر این باورند که اهمیت به نیروهای متخصص به ویژه در ساخت و سازها برای ساماندهی اشتغال و درآمدزایی و نیز بهبود وضعیت ساختمان‌ها لازمه اساسی است و منشاء مشکلات پیمانکاران که به صورت عمده به تحریم نیز مربوط می‌شود تا حدودی مدیریت شود.

درنظرگیری عمر مفید پروژه‌های عمرانی با این که هنوز به سرانجام نرسیده‌اند نیز مشکل دیگری است که متأسفانه ناخودآگاه آن را دربرمی‌گیرد و اگر بازه زمانی ده سال برای یک پروژه طول بکشد در حقیقت ده سال از عمر مفید آن گذشته است.

به گفته کارشناسان استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و همکاری همه‌جانبه برای تسریع در اجرای بخش خصوصی یک گام اساسی برای ادامه روند آن است به شرطی که دستگاه‌های دولتی به جای سنگ‌اندازی حمایت‌های لازم را داشته و بروکراسی‌های اداری را کنار بگذارند.

افزایش قیمت مصالح داد پیمانکاران را درآورد

در این باره علی اسلامی معاون فنی و عمرانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که اخیراً سبب ایجاد اختلافات بین پیمانکاران و دستگاه‌های اجرایی شده افزایش قیمت مصالح است که سبب نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های عمرانی شده است.

وی با اشاره به این که نظارت‌ و بازرسی‌ها از پروژه‌های استانی به صورت مستمر انجام می‌شود گفت: امسال برنامه‌ریزی شده اتمام 350 پروژه مهم که تا پایان سال قرار است به اتمام برسد با محوریت کارگروه نظارت در دستور کار قرار گیرد که در این زمینه اجرای فعالیت‌های عمرانی و فنی حائز اهمیت است.

اسلامی تصریح کرد: نظارت و تمرکز بر پروژه‌های در حال اجرا برای اتمام پروژه‌ها در موعد مقرر و بهبود وضعیت موجود اقدامی ضروری و مهم است و در این زمینه موانع و مشکلات باید از سر راه برداشته شود.

وی اظهار کرد: ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی جزو اولویت‌های اساسی است و در این زمینه با در نظر گرفتن بهبود شرایط موجود و برگزاری جلسات متعدد پیمانکاران و دستگاه‌های اجرایی درصدد هستیم این موضوع را حل و فصل کنیم.

اسلامی افزود: استفاده از ظرفیت نظام مهندسی در فرآیند تولید بتن و استفاده از آن نیز در ساخت و سازها در دستور کار قرار گرفته که برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه به عمل آمده است.

معاون فنی و عمرانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون دو هزار پروژه نیمه تمام در استان داریم که باید علی‌رغم تأخیر اجرایی این پروژه‌ها کیفیت ساخت و ساز به شکل مطلوب در نظر گرفته شود.

کیفیت مصالح ساختمانی تعریف چندانی ندارد

در این باره یکی از پیمانکاران شرکت خصوصی در اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: متاسفانه به دلیل افزایش ساعتی قیمت‌ها از اتمام پروژه‌ها در اسرع وقت شرمنده می‌شویم و شرایط به گونه‌ای شده که در پایان درآمد حاصله هزینه اختصاصی خودمان هم نمی‌شود.

وی ادامه داد: کیفیت مصالح هم در حال حاضر تعریف چندانی ندارد و علی‌رغم افزایش قیمت‌ها کیفیت افت پیدا کرده است.

این پیمانکار افزود: انتظار ما از مسئولان و دستگاه‌های دولتی این است که حمایت از ما را فراموش نکنند و دست ما را باز نگهدارند تا بتوانیم در به‌کارگیری کارگران و ارائه مطالبات آنان رضایتمند عمل کرده و مشکلات و دغدغه‌ها را در این زمینه به حداقل برسانیم.

وی گفت: انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی این است که قیمت‌ها را به وضعیت متعادل برسانند تا ما هم تکلیف خود را مشخص کرده و پروژه‌های نیمه‌تمام را تحویل دهیم.

ارتقای کیفیت مصالح و نیز متعادل‌سازی قیمت آن‌ها راه چاره‌ای برای پیمانکارانی است که مسئولان دولتی به خاطر تعلل در اجرای پروژه‌ها از آنان دارند.

امید می‌رود با حمایت مسئولان و نیز رصد و نظارت مستمر بر اجرای پروژه‌ها اختلافات پیمانکاران و دستگاه‌های دولتی هر چه زودتر برطرف و پروژه‌های نیمه‌تمام استان به سرمقصد برسند.

گزارش از زهرا رضازاده

انتهای پیام/132/ش

R41374/P/S6,49/CT6 بیشتر بخوانید... دستور استاندار به مدیران ادارت کردستان؛ پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شود اتمام پروژه نیمه‌ تمام بن ـ بروجن به رونق اقتصادی کمک می‌کند راموس: نیمه دوم سپر دفاعی‌مان را کمی پایین آوردیم/ قهرمانی در لالیگا معنا و مفهوم خاصی برای‌مان دارد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروژه های نیمه تمام پروژه های عمرانی اجرای پروژه ها برنامه ریزی کیفیت مصالح بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۳۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند ۴۰ پروژه شاخص شهر را به‌صورت جزئی بررسی می‌کنم

شهردار اصفهان گفت: در بودجه ۱۴۰۳، ۱۱۶۰ پروژه فعال عمرانی داریم که در رده‌های مختلف است اما از این تعداد ۴۰ پروژه را بر میز کار خودم قرار دادم و روز به روز در حال رصد روند آن هستم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده بعد از ظهر امروز_پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در یازدهمین جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۳، ۱۱۶۰ پروژه فعال عمرانی داریم که در رده‌های مختلف است اما از این تعداد ۴۰ پروژه را بر میز کار خودم قرار دادم و روز به روز در حال رصد روند آن هستم.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی از جمله قطار شهری، باغ مشاهیر و رینگ چهارم از جمله این پروژه‌هاست چرا که شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، از جنس زیرساختی، حمل و نقل، عمرانی و تفریحی است و امید است به همت مدیران تمام پروژه‌ها به خصوص این ۴۰ مورد را به نتیجه برسانیم‌.

شهردار اصفهان در حاشیه بازدید از پروژه باغ مشاهیر نیز بیان کرد: کار کردن در اصفهان کاری ساده نیست و باید با هویت شهر منطبق باشد.

قاسم‌زاده عنوان کرد: حدود ۲ سال مطالعات این پروژه طول کشید و در نهایت با ریزبینی به خروجی قابل قبولی رسیدیم.

کد خبر 750120

دیگر خبرها

  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد
  • بسیج پربرکت‌ترین نهاد انقلاب است
  • روند ۴۰ پروژه شاخص شهر را به‌صورت جزئی بررسی می‌کنم
  • بسیج سازندگی آب شرب ۲۳۲ روستای اردبیل را تامین کرد
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت