Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بیش از یک ماه از بخشنامه اخیر سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر تغییر شرایط بازنشستگی می گذرد اما هنوز پرونده این قانون در وزارت ورزش بسته نشده چراکه مسئولان این وزارتخانه در مورد استعلام خود به نتیجه نرسیده اند، از طرفی دیگر مدیرانی که شرایط بازنشستگی جدید شامل حال‌شان می شود همچنان متصدی پست‌های‌شان  هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشنامه جدید سازمان اداری و استخدامی با حذف «شرایط سنی» بر حداکثر ٣٥ سال خدمت برای بازنشسته اعلام کردن افراد تاکید کرده است. این در حالی است که پیش از این و به خصوص در مقطعی که موج قانون منع به کارگیری بازنشسته ها در ادارات و نهادهای مختلف به راه افتاده بود، برخی مدیران ورزشی با وجود ٣٥ سال خدمت و به خاطر شرایط سنی بر سرکار ماندند.

توجیه ماندگاری این افراد قانون مدیریت خدمات کشوری بود و تاکیدی که در این قانون بر بازنشستگی افراد با ۳۰ سال خدمت و ۶۰ سال سن (مدرک کارشناسی) یا ۳۵ سال خدمت و ۶۵ سال سن (مدرک کارشناسی ارشد و دکترا) شده است.

با کنار گذاشتن شرایط سنی اما نام برخی مدیران عرصه ورزش به عنوان افراد بازنشسته بر سر زبان ها افتاده است. البته بعضا جزو مسئولانی هستند که پیش از این در مورد بازنشسته بودن آنها حرف و حدیث های زیادی مطرح بود و با این بخشنامه موضوع در رابطه با آنها جدی تر شده است.

محمد رضا داورزنی یکی از این افراد است که از ماه ها پیش و به خصوص برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال ابهاماتی در رابطه با بازنشستگی‌اش مطرح بود تا اینکه خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد که حکم بازنشستگی داورزنی توسط سازمان سازمان بازنشستگی کشوری برای وزارت ورزش و جوانان ارسال شده است.

حالا به خاطر بخشنامه جدید سازمان اداری و استخدامی کشور، به جز رئیس فدراسیون والیبال نام مدیران دیگری هم وارد فهرست بازنشسته های ورزشی شده است که برانوش نیک بین (وزارت ورزش)، عبدی افتخاری (اسکی) و محمد علیپور (انجمن های ورزشی) از جمله آنها هستند.

البته وزارت ورزش که پیش از این برای عمل به قانون بازنشستگی برخی چهره ها موضع داشت، اینبار هم بخشنامه را خیلی جدی نگرفته طوریکه جمشید تقی زاده معاون حقوقی، مجلس و امور استان های وزارت ورزش در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد که ملاک عمل در مورد بازنشسته ها «قانون» است نه «بخشنامه» ارسالی.

در عین حال و برای پیشگیری از ورود آتی نهادهای نظارتی، وزارت ورزش از معاونت حقوقی ریاست جمهوری استعلام گرفته تا بر اساس پاسخ دریافتی برای تصمیم گیری در این زمینه اقدام کند.

با وجود گذشت چند هفته و پیگیری های انجام شده اما هنوز وزارت ورزش در رابطه با این اقدام خود به نتیجه ای نرسیده و به همین دلیل افرادی که مشمول طرح جدید بازنشستگی می شوند همچنان بر سرکارند اگرچه به نظر می رسد سازمان اداری استخدامی کشور بر عمل به بخشنامه خود تاکید دارد. مخالفت با تصمیم وزیر ورزش و تاکید بر اعلام بازنشستگی داورزنی دلیلی بر این ادعاست.

کد خبر 4974767 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان روسای بازنشسته سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس ویروس کرونا والیبال فدراسیون کشتی تیم فوتبال تراکتور فدراسیون والیبال علیرضا بیرانوند لیگ برتر والیبال تیم فوتبال سپاهان اصفهان باشگاه پرسپولیس فوتسال تیم ملی فوتسال ایران سازمان اداری بازنشسته ها وزارت ورزش سال خدمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام استقلال به وزارت ورزش ربطی ندارد

به گزارش "ورزش سه"، پس از اینکه 85 درصد از سهام باشگاه استقلال در اختیار هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قرار گرفت، پسوند این شرکت به نام رسمی آبی‌ها اضافه شد. بحث ‌بر سر تغییر نام‌ باشگاه استقلال داغ است و هواداران و كارشناسان در این‌خصوص اظهارنظرهای متفاوتی دارند.

در همین خصوص امیررضا واعظ‌آشتیانی، مدیرعامل اسبق استقلال به خبرنگار اعتماد گفت: تیم‌های پرسپولیس و استقلال با توجه به اینكه میلیون‌ها هوادار دارند و یك برند هستند اگر بخواهند نام‌شان را تغییر بدهند ساز و كار قانونی خودش را دارد. باید ‌دید قید كردند كه خریدار حق تغییر نام را دارد یا نه؟ اگر قید نشده باشد مجمع برگزار می‌كنند و یك پسوند یا پیشوند اضافه می‌كنند یا اصلا كل نام را عوض می‌كنند. این ‌حق صاحب سهام است. اما راهش است در مجمع نام را تغییر بدهند و بعد بفرستند برای ثبت شركت‌ها.

این مدیر ورزشی ادامه داد: حتی در ثبت شركت‌ها آن برند‌ ثبت شود. روال قانونی این و حق سهامداران است. قطعا سهامداران بر این واقف هستند كه نام اصلی این دو باشگاه ابزاری اقتصادی برای‌شان هست و سالیان سال با این نام فعالیت كرده‌اند و اگر این نام را عوض كنند به ضررشان می‌شود و قطعا هم این‌ كار را نمی‌كنند.

وی با اشاره به صحبت‌های اسبقیان، معاون وزیر ورزش افزود: چه چیزی را می‌خواهید بررسی كنید؟ در قرارداد اگر قید شده باشد، خصوصی‌سازی می‌تواند ورود كند نه وزارت ورزش‌. شما الان هیچ مسئولیتی در قبال این دو باشگاه ندارید و حق هیچ اظهارنظری در خصوص نام‌ این دو باشگاه ‌هم ‌ندارید پس صاحب سهام چكاره است؟

واعظ آشتیانی تصریح كرد: هیچ ربطی به وزارت ورزش ندارد كه صاحب سهام بخواهد پیشوند یا پسوند به نام اضافه كند. طرف فروش هم سازمان خصوصی‌سازی است نه وزارت ورزش! فكر كنم آقایان جایگاه حقوقی خودشان را نمی‌دانند و هنوز فكر می‌كنند باید دخالتی داشته باشند. دخالت‌تان تمام شد! هم دخالت و هم نظارت شما تمام شده. معاون پیشین سازمان تربیت‌بدنی با انتقاد از رویكرد وزارت ورزش گفت: شما آن زمانی كه باید دخالت و نظارت می‌كردید، سكوت می‌كردید امروز ‌كه ‌واگذار شده اظهارنظر می‌كنید؟ بروید شرح وظیفه‌تان را بخوانید و ببینید چه شرح وظایفی دارید!

واعظ آشتیانی در خصوص اینكه تغییر نام استقلال ممكن است این تیم را در آسیا با مشكل مواجه كند، گفت: نه؛ تغییر نام چیزی نیست كه به AFC ربطی داشته باشد. اگر مراحل در مجمع طی شود و بعد به ثبت شركت‌ها برسد طی یك فرآیند قانونی مشكلی وجود نخواهد‌ داشت.

دیگر خبرها

  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع | ابلاغیه جدید سازمان اداری و استخدامی
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع شد
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • مربی تیم جوانان: فوتبال پایه برای نتیجه گرفتن نیست
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • تغییر نام استقلال به وزارت ورزش ربطی ندارد
  • ببینید | اولین واکنش وزارت ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال