Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ در ادامه پیگیری تسنیم پس از گزارش ویدیویی " مردم شهر ۱۳ هزاری نفری سوران آب آشامیدنی ندارند" حالا فرماندار سیب و سوران می‌گوید آب شهر تا پایان تیر وصل می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سیب و سوران؛ هفته پیش گزارشی ویدویی با عنوان " گزارش ویدئویی| بحران آب در بلوچستان / مردم شهر 13 هزاری نفری سوران آب آشامیدنی ندارند" منتشر کردیم و در آن از بی‌آبی بی‌سابقه در شهر 13 هزار نفری سوران مرکز شهرستان سیب و سوران در شرق بلوچستان گفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم محلی به خبرنگار تسنیم گفتند: آب‌شان ماه‌هاست قطع شده و مردم سوران از آب‌های تولید شده کولرهای گازی استفاده می‌کنند و یا با گالن از مناطق مختلف آب شرب و شست‌وشو تهیه می‌کنند و یا نیروهای شهرداری به صورت سقایی به بعضی از خانه‌ها آبرسانی می‌کنند.

گزارش ویدئویی| بحران آب در بلوچستان / مردم شهر 13 هزاری نفری سوران آب آشامیدنی ندارندبحران آب در بلوچستان| ‌بی‌آبی در بخش مرکزی کنارک / 100 خانوار منطقه ماه‌هاست ‌آب ندارندگزارش ویدئویی تسنیم| مصائب تأمین آب در روستاهای سیستان و بلوچستان/ آبرسانی به جمعیت 700 هزار نفری با تانکر

حالا مجیب حسنی فرماندار سیب و سروان با دعوت از خبرنگار تسنیم بازدیدی از خط انتقال آب سوران انجام داده می‌گوید: با کاهش شدید منابع آبی، آب تامین کننده شهر سوران دو تا سه ماه گذشته به یک سوم کاهش پیدا کرده است.

وی در این بازدید به خبرنگار تسنیم می‌افزاید: متأسفانه شاهد تنش آبی شدیدی در شهر سوران بودیم که ضمن عذرخواهی از مردم شریف تلاش شد با تقویت چاه‌های موجود و منابع آبی که در شهر موجود بودند و همچنین فعالیت‌های مدیریتی شامل جیره بندی مصرف آب در مناطق مختلف شهری و حتی تامین آب به صورت سقایی برای نقاط مختلف شهری اقداماتی انجام بپذیرد.

فرماندار سیب و سوران با اشاره به تامین پایدار آب شهر تاکید می‌کند: برای رفع نیاز آبی مورد نیاز شهر پروژه خط انتقال آب چاه‌های کناری به شهر سوران و روستاهای سیب در دستور کار شهرستان قرار گرفت و با توجه به تعهدی که آب و فاضلاب استان برای اتمام پروژه تا پایان تیرماه داشتند، این پروژه با جدیدت در حال انجام است.

مجیب حسنی در رابطه با نقص موجود در پروژه خط انتقال آب گفت : در کیلومتر 47 این پروژه شاهد نقصی جزئی بودیم که با رفع این نقص، طی سه تا چهار روز آینده شاهد ادامه مسیر برای آبگیری و شستشوی خط انتقال هستیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: نگرانی که در در حال حاضر وجود دارد عدم تامین اقلام مورد نیاز این پروژه از سوی آب و فاضلاب استان در زمان بندی اعلام شده است که ضرورت دارد با توجه به جدیتی که آب و فاضلاب استان به خرج خواهند داد انشاءالله با تامین اقلام مورد نیاز شاهد بهره برداری به موقع این پروژه برای تامین آب شهر سوران و روستاهای سیب باشیم.

گزارش از کاظم درازهی

انتهای پیام/395/ش

R7630/P/S6,65/CT7 بیشتر بخوانید... بحران آب در بلوچستان| تعلل پیمانکاران عامل تاخیر در پروژه های آبرسانی چابهار بحران آب در بلوچستان| بی‌آب‌ترین روستاییان ایران به سد زیردان دلخوش کنند؟+فیلم بحران آب در بلوچستان| روایت زنانی که هنوز" کوزه بر سر، بچه در دست" آب می‌آورند + فیلم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران آب در بلوچستان سیب و سوران شهر سوران خط انتقال آب شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است

شهردار قم گفت: بخش مهمی از مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به قم که در ارتباط با مدیریت شهری بود، در ارگان‌های دولتی مرتبط بلاتکلیف مانده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه پیگیری مصوبات سفر با استاندار و محوریت معاونت عمرانی استانداری قم است، اظهار کرد: پروژه‌های مربوط به شهرداری طی نامه‌های متعدد به معاونت عمرانی مطرح شده است.

وی افزود: این پروژه‌ها در جلساتی که از زمان استاندار سابق برای پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری به قم تشکیل شده، پیگیری شده است و تنها مسئله گرمخانه و بلوار پیامبر اعظم (ص) به نتیجه رسیده است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: درباره بلوار پیامبر اعظم (ص) هم قرار بود تفویض اختیار به صورت کامل به استان صورت بگیرد اما برای این کار یک نامه هفت بنده با شروطی که اصل موضوع را دچار مشکل می‌کند، به کمیسیون ماده پنج استان ارسال شده است.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: مسائل دیگر مانند اختصاص ۲۵ درصد از کاربری‌های تجاری منطقه پردیسان، اختصاص ۸۰ هکتار اراضی معوض برای تملک ریل راه آهن و اختصاص ۳۰ هکتار اراضی برای آزادسازی کاربری‌های معارض بوستان جوان نیز اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه در این موضوعات مکاتبات متعدد از سوی شهرداری قم صورت گرفته است، گفت: برای سفر دوم ریاست جمهوری نیز از ماه‌ها قبل جمع بندی پروژه‌های حوزه مدیریت شهری انجام شده است.

شهردار قم با اشاره به اینکه پروژه‌هایی مانند اتصال بلوار امام صادق (ع) به جاده اراک و اتصال محور عمار یاسر به بلوار امیرکبیر از جمله اقداماتی است که باید در وزارت راه و شهرسازی پیگیری شود، افزود: پیشنهادات ما در سفر ریاست جمهوری باید اقداماتی در حوزه کاری شهرداری باشد.

کد خبر 751132

دیگر خبرها

  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • ذوب‌آهن به‌دنبال بهبود آمار تقابل با استقلال
  • قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت
  • بازدیدهای سرزده و شهرستانی ادامه دارد؛مدیران آماده و به گوش باشند
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان و بلوچستان