Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین همپا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی‌های دیگر نیز بیانگر آن است که در ۹۰ درصد اتوبوس‌های درون شهری فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود و طبق نظر کارشناسان بهداشت محیط، عملیات گندزدایی در داخل اتوبوس‌های درون شهری به هیچ‌وجه اصولی و بهداشتی نبوده به دلیل آنکه افرادی که برای انجام این کار  مبادرت می کنند، غیرحرفه‌ای و فاقد تجهیزات بهداشتی مناسبی  هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این در حالی است که از اوایل سال‌جاری تاکنون کارت شهروندی در باجه‌های تعیین شده عرضه نمی شود در نتیجه مسافران باید کرایه نقدی پرداخت کنند که خود عاملی برای شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: از طرفی حدود ۶۰ درصد رانندگان تاکسی‌های ون درون‌شهری علاوه بر رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از ماسک نیز استفاده نمی‌کنند و کرایه ها به صورت نقدی از مسافران اخذ می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت واحدهای نانوایی در ایام کرونایی نیز اظهار داشت: ۹۰ درصد نانوایی‌ها از ماسک استفاده نمی‌کنند و به نظر می‌رسد مردم و نانواها حساسیت موضوع همه‌گیری بیماری کرونا را فراموش کرده‌اند.

همپا افزود: علاوه بر آن مواد ضدعفونی‌کننده در هیچ یک از نانوایی‌ها در دسترس مشتریان قرار نگرفته که در برخی موارد نیز از نمک صنعتی به جای نمک تصفیه شده در فرآیند پخت استفاده می‌کنند که اقدام به معدوم سازی و ثبت تخلف برای این نانوایی‌ها شد.

مدیرکل بازرسی عملکرد و امور حقوقی استانداری زنجان  ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد بازاری‌های زنجان از ماسک استفاده می‌کنند اما  فاصله اجتماعی در بازار رعایت نمی‌شود که طی بازدید به عمل آمده از چندین جگرکی داخل بازار نیز موارد بهداشتی رعایت نشده  که  تذکر پلمب به آنان داده شده است.

وی در خصوص وضعیت بانک ها نیز اضافه کرد: تنها در بانک ملی یک مایع ضدعفونی برای دست در معرض دید و مورد استفاده عموم مشتریان قرار داده شده بود و در سایر بانک‌های زنجان هیچ آثاری از مواد ضدعفونی‌کننده در دسترس مراجعان وجود نداشته است.

به گفته این مسؤول، در همه بانک‌ها در مقابل پیشخوان‌ها محافظ نایلونی از سقف تا کف پیشخوان کشیده شده اما هیچ دریچه‌ای برای دریافت اسناد برای ارباب رجوع تعبیه نشده و مراجعین مجبور به لمس نایلون و دادن اسناد و مدارک خود هستند که این عاملی برای شیوع ویروس کرونا است.

همپا افزود:پروتکل‌های بهداشتی در هتل‌ها و مراکز اقامت مسافران شهر زنجان نیز  رعایت نمی‌شود و مواد ضدعفونی‌کننده در دسترس نبوده و ضدعفونی اتاق‌ها در بخشی از هتل‌ها انجام نمی‌شود و سیستم تهویه هوا در داخل برخی از این مراکز کار نمی‌کند و در مجموع  محیط داخل، شیوع ویروس کرونا را افزایش می دهد.

این مسؤول با اشاره به رعایت نکردن فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تعویض پلاک شهر زنجان از سوی شهروندان خاطرنشان کرد: طی بازدیدهای انجام گرفته از ۱۵ داروخانه‌ی سطح شهر، این مراکز اغلب وضعیت نامناسبی داشتند که تذکرات لازم از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان برای رفع موانع موجود داده شده است.

برچسب‌ها کرونا ماسک اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور استانداری زنجان بانک ملی ایران زنجان تاکسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ماسک اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور استانداری زنجان بانک ملی ایران زنجان تاکسی کرونا ماسک اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور استانداری زنجان بانک ملی ایران زنجان تاکسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شادی مالکی در حاشیه بازدید از دفاتر تاکسیرانی مناطق گفت: هدف از بازدید دفاتر مناطق این است که از نزدیک با خدمت‌رسانی در مراکز و همچنین مشکلات تاکسیرانان آشنا شویم و در راستای بهبود شرایط این قشر زحمتکش گام برداریم.

وی هدف از راه‌اندازی دفاتر را تمرکززدایی در سازمان تاکسیرانی دانست و افزود: بر همین اساس دفاتری در مناطق ۲۲ گانه افتتاح شده و خدماتی نظیر انواع خدمات اداری، رفاهی، خدمات خرید و فروش خودرو و ... در آن ارائه می‌شود. مالکی ادامه داد: یکی از بزرگترین مطالبات تاکسیرانان در خصوص دفاتر، افزایش سرعت عملکرد دفاتر در اجرای درخواست‌هایشان به ویژه امور دفتری بود و همچنین تقاضا داشتند دریافت هزینه‌ها توسط شرکت‌ها نظام‌مند شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی بر تداوم این بازدید‌ها تاکید کرد و گفت: ما به‌صورت هفتگی از دفاتر و شرکت‌ها بازدید خواهیم داشت تا با ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با تاکسیرانان، برای حل مشکلات و چالش‌هایشان گام برداریم. در این بازدید‌ها تعدادی از تاکسیرانان به بیان مشکلات‌شان در خصوص نوسازی تاکسی‌ها، بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی، سیما تاکسی و یا ثبت‌نام برای پروانه اشتغال پرداختند. همچنین برخی از تاکسیرانان با توجه به مشکلات مالی درخواست تسهیلاتی در خصوص بهسازی خودروهایشان داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند