Web Analytics Made Easy - Statcounter

افراد زیادی نسبت به خرید زمین برای ساخت و ساز در شهرک پرستاران اقدام کرده‎اند اما حالا به دلیل آن که جزو محدوده شهری گرگان محسوب نمی‎شود نمی‎توانند از خدمات برق شهری برخوردار شوند و این امر در صدور سند برای منازل آنها مشکل ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، طی چند سال اخیر به موازات افزایش جمعیت و تقاضا برای مسکن، ساخت و ساز در اطراف شهرها و شهرک نشینی به دلیل قیمت پایین‎تر زمین در این مناطق رو به رشد است با این وجود ساکنان برخی شهرک‎ها به دلیل آن‎که در طرح جامع شهری جزو محدوده شهری محسوب نشده‎اند از برخورداری برخی خدمات محروم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«شهرک پرستاران» واقع در جهاد مرکزی گرگان یکی از مناطقی است که افراد زیادی نسبت به خرید زمین برای ساخت و ساز در این منطقه اقدام کرده‎اند اما حالا به دلیل آن که جزو محدوده شهری گرگان محسوب نمی‎شود نمی‎توانند از خدمات برق شهری برخوردار شوند  و این امر در صدور سند برای منازل آنها مشکل ایجاد کرده است.

در همین رابطه یکی از اهالی شهرک پرستاران با ابراز نارضایتی از عدم برخورداری از برق شهری در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: بعد از ۲۲ سال مستأجری، در شهرک پرستاران قطعه زمینی خریداری کردم اما در حال حاضر برای صدور سند با مشکل مواجه هستم.

ربانی افزود: برای گرفتن امتیاز آب و گاز مشکلی نداشتیم اما برای اخذ امتیاز برق دچار مشکلات زیادی شده‎ایم در واقع اداره برق اذعان می‎کند مشکل باید از سمت شهرداری رفع شود متأسفانه بین اداره‎های مختلف سر در گم هستیم.

*خدمات برق شهری به مناطقی که جزو محدوده شهری نیستند ارائه نمی‎شود

عضو شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص مشکل شهرک پرستاران گفت: این شهرک در محدوده شهری نیست و شهرداری نمی‎تواند هیچ تعیین تکلیفی نسبت به این موضوع داشته باشد.

ناصر گرزین تصریح کرد: تنها اقدامی که شهرداری می‎تواند انجام دهد این است که از طریق اداره کل راه و شهرسازی این شهرک را به محدوده شهر اضافه کند اما در شرایط عادی قانون اجازه هیچ اقدامی را به ما نمی‎دهد.

مدیر عامل شرکت برق گلستان نیز با بیان اینکه وقتی بحث خارج از محدوده شهر مطرح باشد تنها می‎توان با تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی نسبت به تأمین برق غیر دائم برای ساکنان شهرک پرستاران اقدام کرد گفت:  در صورتی که افراد واحدهای مسکونی خود را قبل از ابلاغ قانون استفاده کنندگان مجاز آب و برق قبل از تیر ماه سال ۱۳۹۶ ساخته شده باشند می‎توان نسبت به تأمین برق غیر دائم آنان اقدام کرد.

علی‌اکبر نصیری افزود: به ساختمان‎های قبل از ساخت سال ۱۳۹۶ اگر امور اراضی  مجوز بدهد می‎توانیم با احداث شبکه و تقبل هزینه متقاضیان  به دلیل آنکه خارج از بافت است تأمین برق در این شهرک را داشته باشیم.

*ساکنان شهرک پرستاران برای رفع مشکلات خود تا اجرای طرح جامع شهری جدید در گرگان منتظر بمانند

بنابر گفته مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در سال ۱۳۹۵ برای رفع مشکل مردمی که در شهرک پرستاران اقدام به خرید زمین کرده و یا ساخت و سازهایی انجام شده بود در طرح تلفیق شهر گرگان این موضوع مطرح و در شورای برنامه‌ریزی استان برای رفع مشکل خارج از محدوده شهری شهرک پرستاران مصوبه صادر شد.

حسین محبوبی بیان کرد: در شورای عالی شهرسازی و معماری در سال ۱۳۹۶ این مورد از دستور کار خارج شد با این وجود طرح جامع شهری گرگان سال دیگر به اتمام می‎رسد و در طرح جامع جدید  و در سال ۱۴۰۰ در شورای عالی شهرسازی و معماری از این اقدام دفاع و شهرک پرستاران را به محدوده شهری اضافه کنیم.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گلستان نیز در خصوص اقدامات انجام ‌شده برای رفع مشکل شهرک پرستاران گرگان گقت: در طرح تلفیقی شهر گرگان، شهرک پرستاران را به بافت شهری منتقل کردیم متأسفانه سال ۱۳۹۵ شورای عالی شهرسازی و معماری این موضوع را تأیید نکرد.

حسن خسروی تصریح کرد: مهلت تأمین برق غیردائم تا پانزدهم تیر بود و در حال حاضر قانون چنین اجازه ای را به ما نمی‎دهد.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی تنها گزینه ای که برای رفع مشکل هر چه زودتر ساکنان شهرک پرستاران وجود دارد این است که مشکل آنها را در کمیسیون تبصره یک مطرح کنیم شاید بتوانیم از ظرفیت کمیسیون استفاده و مشکل به صورت موقت رفع شود.

وی ابراز کرد: از طریق کمیسیون تبصره یک نیز برق این منطقه تأمین خواهد شد اما  باید در آینده طرح جامع طی شود تا کارها به صورت قانونی انجام و مشکلات رفع شود.

انتهای پیام/ ۸۳۰۱۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گرگان طرح جامع شهری شهرداری گرگان حسن خسروی مدیر امور اراضی خدمات برق شهری برای رفع مشکل تأمین برق طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران

یوسف رحیمی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری کشوردر گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا در رابطه با مشکل کمبود پرستار اظهار کرد: اخیراً خبر‌هایی مبنی بر استخدام ۲۵ هزار نفر نیروی جدید در بدنه وزارت بهداشت منتشر شد که از این تعداد معمولاً ۴۰ تا ۵۰ درصد نیروی پرستارا است؛ یعنی چیزی حدود ۱۰ هزار نفر پرستار استخدام می‌شوند. با این حال استخدام نیرو نمی‌تواند مشکل کمبود پرستار را حل کند باید فکری اساسی برای بهبود شرایط و معیشت پرستاران شود.

وی ادامه داد: در مرحله اول باید وضعیت معیشت پرستاران را حل کرد که انگیزه کافی را برای ادامه کار در کشور داشته باشند؛ زیرا یکی از معضلات مهمی که اکنون با آن روبه روهستیم مهاجرت پرستاران است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری کشور افزود: اگر بخواهیم مشکل پرستاری را حل کنیم باید بتوانیم سالانه حداقل ۱۵ هزار پرستار طی ده سال آینده جذب کنیم تا شرایط بدتر نشود. با این وجود اگر بخواهیم در یک شرایط مطلوب قرارگیریم باید این عدد افزایش یابد.

رحیمی به مشکلات پرستاران اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین مشکل و دلیل مهاجرت پرستاران معیشت و امنیت شغلی است. اگر پرستاران در ایران شغل، امنیت شغلی و درآمدی خوب که از پس هزینه‌های زندگی برآیند داتشه باشند، قطعاً مهاجرت نمی‌کنند. بیشتر پرستارانی که از کشور خارج شده‌اند نیرو‌هایی بودند که موفق به استخدام نشدند. سن آنها افزایش یافته و به دنبال یک ثبات شغلی بودند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حقوق پرستاران بسیار متفاوت است. پرستاران وزارت بهداشت میانگین ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی معابر کرمانشاه پای کار هستند
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • حل مشکل 50 ساله ساکنان قشم/ در سفر رئیس قوه قضائیه
  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه