Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ در شهرستان گناباد شهدایی داریم که زندگی آن‌ها می‌تواند تبدیل به فیلم و یا کتاب شود ولی در بین این شهدا، شهدای گمنام نیز جایگاه ویژه‌ای دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، شهدا همیشه برای مردم ایران یک الگو بودهاند و در تمام دورانی که از دفاع مقدس می‌گذرد وصیتنامه‌ها و زندگینامه‌های آن‌ها نیز مسیر راه خیلی از افراد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهرستان گناباد نیز شهدایی داریم که زندگی آن‌ها  می‌تواند تبدیل به فیلم و یا کتاب شود ولی در بین این‌ها، شهدای گمنام نیز جایگاه ویژه‌ای دارند و در چند روز اخیر نیز تشییع شهید نسیم افغانی نیز بار دیگر عطر شهادت را به خراسان رضوی آورد ولی امروز با شهیدی آشنا می‌شویم که به معنای واقعی گمنام است.

در سن 17 سالگی عازم جبهه می‌شود و در عملیات‌هایی مانند رمضان شرکت می‌کند و در شب شهادت علی ابن ابیطالب به شهادت می‌رسد. این شهید شاید در خود گناباد نیز غریب باشد و هر زمان بر سر مزار شهدای دیگر شهرستان به مناسبت‌های مختلف حاضر می‌شویم او را تنها می‌بینیم تا این که پیگیر خانواده او شدیم.

شهید عبدالله پسنچی در سال 44 در یکی از روستاهای نیشابور بدنیا می‌آید ولی به دلایل نامعلومی او را تحویل پرورشگاهی در مشهد می‌دهند که تا سن 6 سالگی در این پرورشگاه زندگی می‌کند.

از آنجایی که در گناباد پرورشگاهی برای این گونه افراد وجود داشته او را منتقل گناباد می‌کنند که تا 17 سالگی در این پرورشگاه زندگی می‌کند و با شروع جبهه، در سال 61 برای دفاع از وطن عازم نبرد با دشمنان ایران می‌شود و در عملیات رمضان به شهادت می‌رسد.

ابتکار مسجدی‌های تبریز؛ بسیجیان مسجد سالار شهیدان کتاب‌ خاطرات شهدا را به بسته‌های معیشتی اضافه کردند + تصاویراز «تو شهید نمی‌شوی» تا «ابوعلی کجاست»؛ استقبال مخاطبان از خاطرات شهدای مدافع حرم5 کتاب خاطرات شهدای خراسان شمالی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

او را در گناباد تشییع می‌کنند و در گلزار شهدای بهشت قاسم این شهر آرام می‌گیرد ولی خیلی از مردم این شهر شاید از کنار مزارش رد شده باشند ولی کسی سرگذشتی از او نمی‌داند و به گفته قدیمی‌ها برای هیچ کس هم سئوال نبود که این فرد کیست؟

به همت جوانان گنابادی و رسانه‌ها، عبدالله پسنجی امروز برای مردم گناباد شناخته شده است و مادرانی را می‌بینیم که بر سرمزارش حاضر می‌شوند و مانند فرزند خودشان برای او می‌گریند.

مادر شهید سمرقندی که مزارش فرزند شهیدش در کنار شهید پسنچی هست می‌گفت هر زمان برای زیارت قبر فرزندم به گلزار شهدا می‌آیم از آنجایی که شهید پسنچی مادر ندارد من با چه رویی اول به مزار فرزندم بروم و او این غربت را ببیند، پس اول برای او فاتحه‌ای می‌خوانم.

در این مدت که رسانه‌های شهرستان گناباد شهید پسنچی را برای مردم معرفی کرده‌اند هر روز شاهد حضور خانواده‌ای بر سرمزارش هستیم و امروز دیگر عبدالله در گناباد غریب نیست و پدر و مادرهای زیادی دارد.

مردم این شهر امروز سئوال نمی کنند این مزار کیست؟ بلکه می‌گویند این مزار فرزندمان عبداله پسنجی که برای ایران جانفشانی کرده است.

اوتنها شهیدی است که نه تاریخ تولدش دقیق است و نه نام پدرش بر سنگ قبرش حک شده، او نه پدری داشته و نه مادری که از او یک نوجوان مکتبی و ولایی بسازد، فقط یک خمینی داشته که بنا به حرف رهبری می‌رود و در عملیات رمضان در منطقه شلمچه شهید می‌شود.

گزارش از یاسرسالاری

انتهای پیام/282/ j

R41347/P/S6,1188/CT7 بیشتر بخوانید... پیکر شهید مدافع حرم در ورامین تشییع شد ‌تقدیر از خانواده شهیدان دهقان و ایمانی از شهدای مدافع حرم با حضور آیت‌الله سعیدی‌ سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تسنیم: ‌تیمی برای ‌پیگیری ترور شهید سلیمانی ‌تشکیل شد

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند

محمد حسین زاده مدیرکل فرخنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در کنار جغرافیای سرزمین کهن ایران به عنوان مؤلفه میراث ملموس کشور و دین مبین اسلام در حیطه میراث معنوی، زبان و ادب پارسی به عنوان مهمترین دارایی به جا مانده از پیشینیان و یگانه رشته پیوند دهنده اقوام ایرانی مطرح است.

وی با اشاره به اهمیت راهبردی زبان وحدت بخش پارسی و لزوم پاسداشت آن در برابر هجوم رقبا و اقتضائات دنیای مدرن امروز ادامه داد: بحران هویت ملی و زبان پارسی را می‌توان به سادگی در ادبیات نسل جدید مشاهده و عمق آسیب به این مؤلفه هویتی - فرهنگی را درک کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی گفت: در روند دهشتناکی که در تغییرات نامحسوس دستوری آرام آرام پیش می‌رود، بیم آن است که در آینده‌ای نزدیک، نسل‌های جدید در فهم و خوانش متون زیبای فارسی و اشعار بلند شاعران وزین ایرانی مشکل مفاهمه پیدا کنند.

حسین زاده افزود: استفاده بی رویه از واژه‌های غیر فارسی، به گسست فرهنگی میان ما و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به ویژه در حوزه ادبیات منجر می‌شود لذا با توجه به همه این تفاسیر و بنا بر وظایف ذاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسیر پاسداشت از حریم زبان و ادبیات پارسی از عموم هم استانی‌های گرانقدر دعوت می‌کنم تا برای حفظ شأن این سرمایه ملی و میراث گرانبها و وجوب رعایت قوانین مربوط به صیانت از زبان پارسی در صورت مشاهده اسامی و یا خط بیگانه بر سر در محل کسب اصناف و مجتمع‌های تجاری و یا واحد‌های مسکونی با ارسال تصویر و گزارش ما را در پاسداشت زبان و خط فارسی یاری دهند.

وی اضافه کرد: راه‌های ارتباطی از بستر‌های مختلف برای دریافت گزارش‌های مردمی شامل شناسه در پیام رسان ایتا: @pasdasht_zaban_farsiُ سامانه پیامکی: ۵۰۰۰۲۳۸۵۹۴۰۰۱ پست الکترونیکی khrz@farhangmail.ir لینک سایت https://khrz.farhang.gov.ir/fa/zabaneparsi‌ می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • به صدا درآمدن زنگ روز معلم در مدرسه دخترانه شهید امام بخش + تصاویر
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»