Web Analytics Made Easy - Statcounter

باتوجه به اینکه نیاز امروز جامعه، تشکل‌ها را به مسئله محور بودن سوق داده و لازمه رسیدگی صحیح به مشکلات مردم مسئله محور بودن است، بر آن شدیم مجموعه گفتگو‌هایی را با این عنوان با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تشکل‌های دانشجویی با توجه به نیاز امروز جامعه و ضرورت رسیدگی صحیح به مشکلات مردم، به سمت مسئله محور بودن سوق یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
«خبرگزاری دانشجو» با توجه به اهمیت این موضوع گفتگو‌هایی را با عنوان «تشکیلات مسئله محور» با برخی فعالان سابق و فعلی تشکل‌های دانشجویی ترتیب داده که در این قسمت پیمان قصری و دهقانی فعالین بسیج دانشجویی به گفتگو پرداخته شده است. متن این گفتگو به شرح زیر است: 

 

خبرگزاری دانشجو: مطالبه گری را تعریف کنید و بگویید از نظر شما چه شاخص هایی دارد؟

قصری: مسئله محوری در واقع ریشه هر پدیده است آنچه که ما در جامعه و در پدیده های مختلف می بینیم مثل گرانی، تورم، فقر، طلاق، حاشیه نشینی و امثالهم از هر سو که به آنها توجه کنیم مسئله محوری می شود ریشه های اصلی آن. یک ویژگی اصلی که مسئله دارد این است که تفاوت و تبعیض باید قائل شد بین مسئله و مشکل.

 

وی ادامه داد: خیلی مواقع در گفتگوهای روزمره تخصصی خود بسیاری از مسائل را به اشتباه مشکل می خوانیم. در حالی که مشکل آن چیزی است که در سطح پدیده مشاهده می شود زمانی که وارد فضای حاشیه ای شهر می شویم افرادی را با ظاهرهای نه چندان مناسب و خانه های زاغه نشین و انواع مفاسد و بزهکاری ها را می بینیم که اینها مشکل تلقی می شوند؛ در حالی که مسئله آن چیزی است که پدیده حاشیه نشینی در پی آن رخ داده است. یکی از اشتباهاتی که در NGO ها و تشکل های دانشجویی رخ می دهد این است که به جای تمرکز بر روی مسائل بر روی مشکلات تمرکز می شود این در حالی است که می باید به ریشه این موضوع توجه کرد در واقع مسئله ریشه آن درخت می شود و ثمره آن درخت می شود آن موضوعی که ما باید به آن بپردازیم. برای مثال ریشه های حاشیه نشینی یکی از نمونه هایش می شود مهاجرت از شهرستان ها و روستاها به هوای زندگی رویایی در تهران.

 

اگر بخواهیم در یک جمله به صورت خلاصه بگوییم مسائل ریشه هر پدیده هستند و مشکلات ثمره آن پدیده هستند.

  

دهقانی : ما سه واژه را تعریف می کنیم و بر مبنای این تعاریف مسئله محوری را توضیح می دهیم ما یک چیزی داریم به نام پدیده. پدیده آن چیزی است که در اطراف ما به صورت هویدا و شفاف دیده می شود. مثل وزش باد، حالا این پدیده حالا این پدیده یا در حال انجام کار خود به صورت روال عادی خودش است یا دچار یک اختلال شده به عنوان مثال باران یا به صورت طبیعی می بارد یا به صورت اسیدی که در این صورت دچار اختلال است.

 

هر پدیده ای یا اختلال دارد یا اختلال ندارد وقتی یک پدیده اختلال داشته باشد ما به آن اختلال می‌گویم مشکل. اگر پدیده هم اختلال نداشته باشد و روند طبیعی خودش را ادامه می دهد که کاری به آن نداریم اما بد نیست که مسئله را نیز در کنار تعریف پدیده و مشکل بیان کنیم.به ریشه مشکلات می گوییم مسئله در واقع در واقع مسئله ما در وقوع مشکلات است و ابر مسئله یک لایه فراتر از مسئله است همان تعریفی که برای مشکل و مسئله داریم همان تعریف را به نسبت بزرگتر برای ابر مسئله می گوییم.

 

خبرگزاری دانشجو: تشکل مسئله محور چگونه تشکلی است؟

قصری: متاسفانه در حال حاضر تشکل ها اغلب براساس آنچه که رسانه ها می گویند به دنبال مسائل می روند وقتی یک جوی به وجود می آید در صورتی که اگر قرار باشد یک تشکل دانشجویی که باید در جامعه پیش رو باشد و مشکلات یک جامعه را حل کند و شبیه یک رسانه به خودی خود عمل کند پیرو فضای رسانه ای باشد دیگر نمی تواند حلال مسائل جامعه شود. انتظار ما این است که تشکل وارد مسائل شود و ورود میدانی به مسائل داشته باشد پژوهش کند، بررسی کند و به عمق ماجرا وارد شود و نکات مختلف آن پدیده را بررسی کند به مشکلات وارد شود البته این به این معنی نیست که مشکلات را فراموش می کنند و تنها به ریشه آنها می پردازد بلکه در بعضی مواقع لازم است که به مشکلات نیز پرداخته شود.

 

یکی دیگر از مسائلی که وجود دارد این است که تشکل ها لازم نیست که حتما به مسائل کلان ورود داشته باشند و برای حل آن تلاش کنند. گاهی وقتی به مشکلی وارد می شویم به ظاهر آن را به سرعت و در کمترین زمان حل می کنیم مثل وقتی که یک دندان درد را با یک قرص می توان آرام کرد اما به صورت ریشه ای آن را درمان نکرده ایم. برای مثال شما وارد زمین خواری و پول خواری می شوید و آنچه که در ظاهر می بینید این است که باید واحدهای ساخته شده را تخریب کنید در حالی که این یک راه حل کوتاه مدت است و شما باید ببینید که چه اتفاقی افتاده و چه سیستم و مسائلی پشت ساخت این خانه ها و زمین خواری ها وجود دارد چیست و عوامانه با این مسائل نباید برخورد کرد و به صورت عمیق تر باید در این موضوعات تشکل ها ورود پیدا کنند. پس تشکل مسئله محور تشکلی است که به صورت ریشه ای در عمق مسائل وارد می شود و سطحی نگر نیست.

 

خبرگزاری دانشجو: تعریف شما از تشکیلات مسئله محور چیست؟

دهقانی: وقتی از تشکیلات سخن می گوییم درباره یک جمعی حرف می زنیم که حول یکدیگر فعالیت می‌کنند و برای رسیدن به یک هدف مشترک فعالیت می کنند و در کشور هم تا کنون تشکیلات به صورت طبیعی به روند خود ادامه داده‌اند و فعالیت کرده‌اند اما در چندسال اخیر موضوع تشکیلات مسئله محور بسیار بولد شده است. سوالی که اینجا مطرح است این است که تشکیلات ما چگونه می‌تواند مسئله محور شود؟ حال این تشکیلات ممکن است یک گروه جهادی باشد یا تشکل دانشجویی در کف دانشگاه و یا تشکلی مردمی و یا افرادی که دورهم جمع شده اند.

پس با این تفاسیر تشکیلات مسئله محور تشکیلاتی است که ریشه مشکلات مربوط به حوزه تخصصی خود را پیدا کرده باشد و کارهای جانبی خود را برای حل این مسائل متمرکز کرده باشد. به عنوان مثال یک گروه جهادی برای اینکه بخواهد مسئله محور شود در فضای جهادی الزامات مخصوص خود را دارد، برای مثال ما در فضای جهادی می‌گوییم که باید عملیات صورت بگیرد ولی اگر در حوزه اقتصادی گروهی بخواهد مسئله محور کار کند می‌گوید من یک سری سیاستهایی می‌نویسم که شاید چندین سال طول بکشد تا به عرصه بهره وری و عملیاتی شدن برسد. در حالی که گروه جهادی بیس کلی کار خود را بر عملیات می‌گذارد پس ما نمی‌توانیم یک تعریف کلی ناظر بر اینکه تشکیلات مسئله محور فقط یک شکل است داشته باشیم اشتباه است بلکه هر تشکیلاتی با توجه به شکل کاری که دارد تعریفش از مسئله محوری متفاوت است.

خبرگزاری دانشجو: آفت ها و چالش هایی که تشکل ها با آنها روبرو هستند را بگویید

قصری: مهمترین آسیبی که وجود دارد این است که دانشجویان وقتی وارد دانشگاه می شوند و به تشکلی ورود پیدا می کنند شروع می کنند به وارد شدن به ریشه مسائل و عمیق شدن در آن و کار بررسی مسائل معمولا زمان بر و اصطکاکی است.

 

از آنجایی که دانشجو ورودش به فضای تشکل از همان ترم اول نیست و از ترم دوم یا چهارم معمولا وارد فضای تشکل می شوند طولانی شدن پرداختن به مسئله باعث می شود که در اواخر کار خسته شوند و برخی همان جا مسئله یابی را رها کرده و به مشکلاتی بپردازند که زودتر جواب دهد و ملاک موفقیت شان را رسیدن به نتیجه در کوتاه مدت می بینند و اگر هم این اتفاق ها نیفتد دانشجو به ترم آخر می رسد و وقتی که موقع ضربه نهایی و رسیدن به هدف هست، درسش تمام می شود و چون کادر پشتیبانی وجود ندارد کار رها می شود و بی ثمر می ماند. پس یکی از مشکلات این است که تربیت نیرو در تشکل صورت نگرفته است و یک کادر پشتیبان و قوی وجود ندارد که تشکل بخواهد به آن تکیه کند.


گاهی باید این از خود گذشتگی را داشت که من می گویم ایرادی ندارد در زمان دانشجویی من فقط پی ریزی مسائل انجام می شود و من به مسائل ریشه ای می پردازم و بهره وری آن برای دوره بعد از من است. اما متاسفانه گاهی این از خودگذشتگی وجود ندارد و فرد تشکلی به سراغ مشکلاتی که رسیدگی به آن زود بازده است می رود تا کاری هم به نام خودش انجام داده باشد. در واقع این نداشتن از خود گذشتگی در برخی مواقع یکی دیگر از آفات تشکل های مسئله محور است.

 

دهقانی: به نظر من واقعیت امر میدان این است که تشکلهای ما هنوز مسئله محور نشده اند گرچه مانور رسانه ای خوبی بر روی آن داده شده است و این مسئله محوری تازه در بین تشکیلات در حال تبدیل شدن به گفتمان است حال تا بیاید در کف میدان بین مخاطبین خاص دانشجویی ما بنشیند زمان می‌برد. بنابراین برداشت من این است که هنوز درباره مسئله محوری به صورت صددرصد اتفاقی نیفتاده است و البته برخی تشکلها هستند که فعالیت های قابل تاملی دارند. برای مثال تحکیم در حوزه زنان و جمهوریت کارهای قابل توجهی انجام داده است. اینطور بخواهیم نگاه کنیم موردی پیدا می کنیم تشکیلاتی که کارهایی را انجام داده اند اما اینکه بخواهیم بگوییم کل مجموعه تشکیلات دانشجویی به صورت کامل به این سمت حرکت کرده است که این مسئله محوری کار تخصصی اش شده باشد، نه چنین چیزی نیست.

 

وقتی ما می‌گوییم مسئله یکی از مشکلاتمان این است که برخی دوستان برداشت علوم انسانی خود را در این موضوع ساری و جاری می ‌کنند و درست می‌پندارند. مشکل بعدی ما این است که برخی فقط شعار مسئله محوری می‌دهند اما وقتی میدان را نگاه می‌کنیم و آن فضای حبابی بزرگ را تبدیل به واقعیت می‌کنیم می‌بینیم که آنچه شعار داده اند گاها اصلا نباید اتفاق بیفتد چرا که دانشجو یک عمر محدود دانشجویی دارد و در این ۴سال باید کاری را انجام دهد که خروجی اش را ببینید اگر خروجی آن را ندید زده می شود.


برای مثال ما یک مسئله بزرگ را مطرح می‌کنیم در واقع سنگ بزرگ علامت نزدن است و البته خیلی از این مسائل بزرگ به صورت حبابی است و اشتباه هستند که پرداختن به آنها کار درستی نیست و نظر من این است که تشکلها جز معدودی هنوز در مباحث مسئله مخوری عمیق نشده‌اند و چه بسا موردی از درد مردم مطرح شود که نیاز دارد در لحظه پاسخ داده شود مثل سیل یا زلزله وقتی این اتفاق ها می افتد نمی‌شود گفت ما درگیر مسئله طولانی مدت هستیم و این کار ما نیست.


آنکه ما به صورت پژوهشی مسئله ای را در طولانی مدت مد نظر داشته و مورد بررسی قرار دهیم یک بخشی از مسئله محوری است و اینکه در لحظه پاسخگو باشیم بخشی دیگر و هردو لازم و مهم هستن و این بستگی به شرایط موجود و تشکیلات دارد.

 


خبرگزاری دانشجو: چشم انداز تشکل مسئله محور چیست؟

قصری: ما سال هاست ذیل قرارگاه احمدی روشن بحث گفتمان سازی و مسئله محوری را شروع کرده ایم و از همان چندسال پیش یک تشکل هایی شروع کردند به فعالیت و الان بعد از گذشت چهار یا پنج سال از آن موضوع ما ثمره این را داریم می بینیم که تشکل هایی که در طی این سال ها فعالیت کردند امروز به چه جایی رسیدند و چه نتایج خوبی را به بار آورده اند.

 

برای مثال در استان ایلام تشکل های دانشجویی وارد مسئله کارگران منابع طبیعی استان ایلام شده و متوجه شدند که اینها دو سال است که حقوق دریافت نکرده اند، بیمه ندارند و حتی ابزار کار هم از خودشان است. اینجا بسیج دانشجویی وارد کار شد و بررسی کرد که چرا این اتفاق رخ داده است و بررسی ها چند ماهی در خفا به طول انجامید اما نتیجه ای که از آن طی یکی دو هفته بروز و ظهور پیدا کرد موجب شد تا تمام حقوق کارگران و معوقات آنها پرداخت شود و یک ثمره خیلی خوبی داد و چه تعداد افرادی که از یک وضعیت آشفته خلاص شدند. همچنین در بحث قاچاق بچه ها وارد کار شدند و صف های عریض و طویلی که برای گاز ایجاد می شد دیگر از بین رفت و این مشکل گاز مردم حل شد.

 

در بحث اتوبوس های وارداتی وارد شدیم و می بینیم که با ورود تشکل ها به این موضوع و جلوگیری از ورود اتوبوس ها موجب رونق گرفتن کسب و کار تولید اتوبوس ها شدند. البته یک مسئله ای که وجود دارد این است که در روند مسئله محوری شاید ما به در بسته بخوریم و صرفا این نیست که در همان ابتدای کار همه چیز با موفقیت جلو برود. برای اثبات این موضوع ما یک مجموعه روایتی گردآوری کرده ایم که صد روایت از فعالیت های مسئله محور دانشجویان تشکلی در آن وجود دارد اما در این کتاب هم روایت های موفق گفته شده است و هم روایت های ناموفق. لزوما این کنش گری هایی که نشان داده شده و عکس العمل هایی که انجام می شود منجر به موفقیت نخواهد شد ولی تجربیات بسیار مفیدی را به بار می آورد. ما شاهد این هستیم که گاها تشکلی در طی یک سال سه یا چهار سناریو تحویل داده و به در بسته خورده و در آخرین بار نتیجه مورد نظر را حاصل کرده است این امر نشان می دهد که تشکل های مختلف در مسئله محوری نیاز دارند به ثابت قدم ماندن، امتحان کردن روش های مختلف و مایوس نشدن.

 

مسئله ای که ما در مدت اخیر با آن در کشور روبرو هستیم مسئله مالیات است آنچه که در مالیات در کشور مورد توجه باید قرار می گرفت و به گوش مسئولان باید می رسید در یک تشکل این مسئله مورد بررسی قرار گرفت که مالیات بر پزشکان ریشه اصلی اش چیست؟ با بررسی این موضوع توسط دانشجویان تشکلی به صورت ناخودآگاه مسائل دیگر مالیاتی نیز بر روی روال بررسی افتاد مالیات بر مسکن های خالی، مالیات بر دلالی، دارایی و ... در واقع این یک کار تشکلی بود که بودجه بندی سال آینده یک کشور را تحت تاثیر خود قرار داد این نشان می دهد که یک تشکل چه قدر می تواند شاخص های کلان کشور را در فضاهای مختلف اعم از اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مورد تاثیر خود قرار دهد.

 

گاهی اوقات این حرکت به صورت یک پازل شروع می شود، تکه تکه جلو می رود حتی بعضا می بینیم که یک حرکت کوچک از شهرستانی شروع می شود اما بعد به استان و بعد به کشور می رسد که از این دست موضوعات در این مدتی که مسئله محوری را به صورت جدی دنبال می کنیم کم نداشته ایم مثل زمین خواری، حقوق کارگران، صندوق های بازنشستگی و امثالهم همه اینها از یک شهر کوچک شروع شد به استان و سپس به سطح کلان کشوری راه یافت.

 

ویژگی مسئله محور بودن این است که چون شما به دنبال ریشه مشکلات هستید در انتها به سطح کلان کشوری می رسید چون مسئله محور کار می کنید و ریشه تمام مسائل در نهایت به شاخصه های کشوری می رسد شما در اصل دارید یک مسئله کشوری را در محل زندگی خودتان بررسی می کنید.

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسئله محوری جنبش دانشجویی مطالبه گری تشکیلات مسئله محور تشکل های دانشجویی خبرگزاری دانشجو مسئله محور بودن مسئله محوری تشکل ها برای مثال شده اند ریشه ای یک تشکل بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه توجه به امور فرهنگی از اولویت‌های مهم است، گفت: در این زمینه نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند بلکه همه دستگاه‌ها حتی شهرداری‌ها و بخشداری‌ها و وزارتخانه‌های مختلف باید به امور فرهنگی توجه کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان هرمزگان، اظهار کرد: نسبت به سفر قبلی خود به استان هرمزگان در اسفند ۱۴۰۰ شاهد هستم که این استان به لحاظ شاخص‌های مشخصی از جهات گوناگون پیشرفت‌های محسوسی داشته است. به طور مشخص وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان همچون سایر مناطق کشور به طرز چشمگیری بهبود یافته است؛ البته همچنان نواقص و کاستی‌هایی در این حوزه وجود دارد که باید برای رفع آنها اقدامات عاجلی را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس عدلیه بیان داشت: ما مسئولان باید با روحیه جهادی و حضور میدانی و تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آنها را داشته باشیم. با صرف در اتاق نشستن و دریافت گزارشات نمی‌توانیم مسائل و مشکلات مردم را به طور کامل درک کنیم. البته هدف ما از حضور بدون واسطه در میان مردم و شنیدن مستقیم مشکلات و مسائل آنها، کار تبلیغاتی نیست که اگر چنین باشد قدام ما برکت ندارد و کاری جلو نمی‌رود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، گفت:  مشارکت مردم در امر مهم جهش تولید که شعار و هدف اساسی سال است با حرف زدن محقق نمی‌شود بلکه باید زمینه‌ها و بسترهای مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کنیم؛ در این رابطه دولت باید از تصدیگری خود بکاهد و بر حمایتگری و نظارت خود بیفزاید.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: طی مدت اخیر اتفاقاتی در صحنه جهانی و منطقه‌ای رخ داد که به واسطه آن اتفاقات، جایگاه نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای ارتقاء محسوسی پیدا کرد و بر بازدارندگی و عزت و شوکت نظام ما در منطقه و دنیا افزوده شد؛ بر همین اساس باید از این فرصت پیش آمده بهره بگیریم و ارتباطات وثیق و تعریف شده خود را با کشورهای منطقه‌ای و غیر منطقه‌ای توسعه و عمق ببخشیم.

رئیس قوه قضائيه تصریح کرد: مردم ما شایسته خدمت بیشتر هستند، امروز این مردم در زمینه‌های مختلف معیشتی و تامین مسکن و برخی امور فرهنگی با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند؛ همه ما مسئولان و کارگزاران برای رفع این مسائل و مشکلات باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، اظهار کرد:  موضوعات فرهنگی، اقتصادی و امنیتی بر یکدیگر تاثیر و تأثر دارند؛ توجه به امور فرهنگی از اولویت‌های مهم است؛ در این زمینه نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند بلکه همه دستگاه‌ها حتی شهرداری‌ها و بخشداری‌ها و وزارتخانه‌های مختلف باید به امور فرهنگی توجه کنند.

رئیس عدلیه گفت: امروز دشمن اخلاق و فرهنگ و آموزه‌های دینی و اسلامی ما را هدف گرفته است لذا اگر به مقوله فرهنگی توجه نکنیم ممکن است تبعات این امر به مقولات امنیتی نیز سرایت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز قاچاق یکی از مشکلات کشور است؛ ما از یک طرف در مقوله بنزین با ناترازی در تولید و مصرف مواجهیم و از طرفی دیگر در کشور ما بنزین و گازوئیل قاچاق می‌شود. باید تلاش کنیم این مشکل را رفع کنیم.

رئیس قوه قضائيه خاطرنشان کرد: امروز نیروهای مسلح ما به پیشرفت‌های چشمگیر و بزرگی نائل شده‌اند و نکته قابل تامل آنکه این پیشرفت‌های چشمگیر در زمان تحریم‌ها صورت گرفته است. حال موضوع این است که آیا ما در عرصه‌های دیگر نظیر خودروسازی نیز نمی‌توانیم به پیشرفت‌هایی همچون پیشرفت‌های چشمگیر عرصه دفاعی نائل بیاییم.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه دوستی استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی در خصوص عمده‌ترین مسائل این استان به ویژه در حوزه تجارت اظهار کرد: ‍ اقدامات دادگستری استان هرمزگان طی دو سال اخیر به ویژه در حوزه‌هایی نظیر مقابله با قاچاق سوخت، ساماندهی وضعیت گمرک و اموال تملیکی، مقابله با زمین‌خواری و همچنین صدور اسناد اراضی ملی و زراعی، اقدامات شایان توجهی بوده است. 

وی در ادامه بیان داشت:  ما در استانداری هرمزگان امور خود را در چهار حوزه مبنایی عمران و زیرساخت، اقتصادی، مردمی‌سازی اقتصاد و مردم‌یاری به پیش می‌بریم.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وجود چالش آب در این استان، گفت: پیش از استقرار دولت سیزدهم به ۴۰۰ روستای استان هرمزگان با تانکر آبرسانی می‌شد که در حال حاضر این رقم به ۱۵۰ روستا رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «عبادی‌زاده» نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن قدردانی از سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضاییه به این استان، به بیان برخی مشکلات و چالش‌های مردم هرمزگان در حوزه‌های مربوط به اراضی و قاچاق سوخت پرداخت. 

«آشوری» رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از روند مستمر بازدیدهای میدانی رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: انجام بازدیدهای میدانی و گفتگوی چهره به چهره با مردم و مسئولان، تا حد قابل توجهی در کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از اتلاف منابع و تقویت سرمایه اجتماعی نظام، موثر خواهد بود. 

«قویدل» مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی این استان اظهار کرد: طی حدود دو سال و نیم گذشته، هزار و ۵۰۰ کلاس درس در مناطق مختلف استان هرمزگان به بهره‌برداری رسیده است.

«الماس‌نژاد» مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به همراهی و همگامی این اداره کل با دادگستری استان هرمزگان گفت: در حال حاضر و در‌ نتیجه تلاش‌های صورت گرفته، استان هرمزگان دارای بیش از ۷۵ بندر با مساحتی بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ هکتار هکتار است.

«مویدی» مدیر کل شیلات و جهاد کشاورزی استان هرمزگان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت ۱۶۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی این استان و چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی آن پرداخت.

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی آمریکا، بن بست «بایدن» و انحصار شکنی «نسل z»
  • در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • تقدیر از کارگران میبدی
  • شهرداری اصفهان بهترین مشتری دانش‌بنیان‌ها است/نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان مسئله‌محور باشد
  • کارگران میبدی تقدیر شدند
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود