Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 معاون ساخت و توسعه راه‌های مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون در این استان ۲۶۷ کیلومتر راه اصلی بین‌شهری و بزرگراهی احداث شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عطاالله ایرانمنش اظهار داشت: این میزان طرح اجرا شده شامل ۱۱۰ کیلومتر راه اصلی با اعتبار ۴۲۰ میلیارد تومان و ۱۵۷ کیلومتر بزرگراه با هزینه ۶۰۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با انجام این اقدامات شاخص بزرگراهی استان با رشد ۲ برابری از ۱۱ درصد به ۲۲ درصد رسید تا این زیرساخت‌ها به عنوان عنصری مهم در تحقق توسعه پایدار این استان نقشی بیش از گذشته ایفا کند.

معاون ساخت و توسعه راه‌های مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: این اداره کل هم اکنون احداث ۱۹۸ کیلومتر بزرگراه، ۸۰ کیلومتر راه اصلی را در دستور کار خود قرار داده که با اتمام این برنامه شاخص‌های حوزه راه استان به میانگین فعلی کشور می‌رسد.

ایرانمنش یادآور شد: برای اتمام این طرح‌ها یک هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که اکنون در حوزه بزرگراهی و راه اصلی ۱۶ طرح در قالب ۲۵ قطعه به طول ۲۷۸ کیلومتر شامل ۱۹۸ کیلومتر بزرگراه و ۸۰ کیلومتر راه اصلی در دست پیمان قرار دارد که امسال ۳۰ کیلومتر از این طرح‌ها به بهره برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: از جمله طرح‌های در حال اجرای بزرگراهی این استان شامل گردنه صلوات آباد، جاده جدید سنندج به مریوان، طرح کریدور شمال جنوب در مسیر کامیاران، سنندج، دیواندره و سقز است.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کیلومتر راه اصلی کیلومتر بزرگراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۴۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی

احمد فعله گری گفت: در سال گذشته ۳ میلیارد و ۶۹۶ میلیون متر مکعب در سطح استان مصرف گاز طبیعی داشتیم، که  در حال حاضر ۶۳۰ هزار و ۲۹۲ مشترک گاز در بخش‌های مسکونی، تجاری و صنعتی در استان است.

وی بابیان اینکه با تلاش‌های انجام شده به منظور بهره مندی هر چه بیشتر مردم برای استفاده از این انرژی، هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزار و ۱۳ علمک در سطح استان نصب شده و در ادامه افزود: که  از این تعداد ۱۵۸ هزار و ۶۹۶ مورد در شهر‌ها ، ۱۳۹ هزار و ۸۰۴ مورد در روستا‌ها و هزار و ۵۱۳ علمک برای واحد‌های تولیدی و صنعتی نصب شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: میزان شبکه گذاری در این استان ۱۳ هزار و ۲۶۴ کیلومتر می‌باشد که بیشتر شبکه گذاری‌ها در روستا‌های استان اجراء شده است، ۹ هزار و ۳۷۳ کیلومتر در سطح روستا‌ها و ۳ هزارو ۱۰۵ کیلومتر در سطح شهر‌ها و ۷۸۶ کیلومتر برای واحد‌های تولیدی و صنعتی شبکه گذاری شده است.

فعله گری افزود: در سال گذشته یکی از اهداف استراتژیک نصب ۵ هزار عملک بود که شرکت گاز استان کردستان با نصب ۷ هزار و ۷۷۶ علمک  پیشرفت ۱۵۶ درصدی همراه بود، در بخش ظرفیت سازی برای صنایع که هدف آن ۱۰ هزار متر مکعب در ساعت بوده که با ظرفیت سازی ۲۵ هزار و ۲۱۶ متر مکعب در ساعت پیشرفت ۲۵۲ درصدی نمایان می‌گردد.

وی با بیان اینکه با توجه به شعار سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم  و در راستای تحقق بخشیدن، گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان را در دستور کار قرار داده است و با توجه به زمینه فعالیت مهم و اساسی دیگر به معین بودن استان کردستان در استان هرمزگان با تمام توان و قدرت در نظر دارد ۲ شهر فارغان و احمدی سرگز، ۱۰۰ روستا و ۶۵ واحد تولیدی و صنعتی را به شبکه سراسری وصل نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ارتقای راه‌های سیستان وبلوچستان به بزرگراه نیازمند ۳۰ همت
  • ارتقای راه های سیستان و بلوچستان
  • ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای راه‌های سیستان و بلوچستان نیاز است
  • ارتقای راههای سیستان و بلوچستان به بزرگراه نیازمند حداقل حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • حداقل و حداکثر سرعت مجاز در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها چقدر است؟
  • ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم
  • کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • آغاز عملیات احداث پل دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید چمران
  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان