Web Analytics Made Easy - Statcounter

استقلال اهواز محبوب‌ترین تیم آبی پوش خوزستان و جنوب کشور جز مشتی خاطره در فوتبال یادگار دیگری ندارد و به طور کامل نابود شد.

قدس آنلاین:  اهواز شهر آبی‌ها شد چون تیم محبوبی چون استقلال اهواز داشت. تیمی مردمی و دوست‌داشتنی که همواره تماشاگران دو آتشه و متعصب زیادی داشت. خیلی‌ها این تیم را برادر کوچک‌تر استقلال می‌دانستند اما این برادر کوچک در سایه‌ بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌ها و شاید سوء تدبیر برخی به قتل رسید!

استقلال اهواز با فیروز کریمی شانس قهرمانی در لیگ برتر را داشت اما اشتباه مسلم یک کمک داور و پرچمی که یک توپ را که از خط دروازه رد نشده بود را گل اعلام کرد تا سایپا قهرمان لیگ برتر شود و آبی‌های دوست داشتنی اهواز نایب قهرمان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن روزها 13 سال می‌گذرد اما اکنون دیگر هیچ اثری از استقلال اهواز در فوتبال ایران نمی‌بینید. تیمی که در سال‌های اخیر یکی دو مرتبه به لیگ دسته اول و حتی لیگ دسته دوم سقوط کرد و دوباره به سطح اول فوتبال بازگشت به طور کامل نابود شده است.

استقلال اهواز با خرید امتیاز فولاد نوین به لیگ برتر بازگشت تا آبی‌دوستان اهوازی از خوشحالی در پوست خود نگنجند اما این شادی خیلی کوتاه بود زیرا در همان سال استقلال اهواز با بدترین آمار به لیگ دسته اول سقوط کرد! تیمی که ستاره‌هایی مثل ابراهیم تهامی را به فوتبال ملی ایران معرفی کرد الان دیگر حتی در لیگ دسته سوم باشگاه‌های کشور هم حضور ندارد تا مربی بامزه‌ و محبوبی مثل ابراهیم تهامی که از بزرگان فوتبال خوزستان است در بنگاه معاملات ملکی کار کند و زندگی‌اش را بگذراند. تهامی که یکبار گفته بود 4 هزار نفر برای دیدن من به تمرینات استقلال اهواز می‌آمدند اکنون دیگر فقط با افسوس خاطره‌هایش را مرور می‌کند!

استقلال اهواز یکی از اولین تیم‌هایی بود که مالک خصوصی پیدا کرد و برادران شفیع‌زاده امتیاز این تیم را خریداری کردند و شرایط این باشگاه را سامان دادند اما سرنوشت مالکان خصوصی فوتبال ایران هم به اندازه تیم‌هایشان غم انگیز است. شفیع‌زاده‌ها هم از اذهان و افکار فوتبالدوستان پاک شدند و به هیچستان رسیدند. درست مثل سایر مالکان خصوصی باشگاه‌ها. دلیلش هم مشخص است چون به قول یکی از مدیران استخوان‌خرد کرده ورزش ما هیچ تعریف قانونی از باشگاه در ایران نداریم. چه باشگاه دولتی باشد چه خصوصی!

در خبرها آمده بود که ارسطو جهانداری آخرین مالک باشگاه استقلال اهواز نیز در زندانی در بندرعباس است. چقدر تلخ تیمی که محبوبیتش در خطه خوزستان زبانزد بود نیست و نابود شده است. استقلال صنعتی خوزستان خیلی تلاش کرد تا چند درصد از محبوبیت استقلال اهواز را به دست بیاورد اما موفق نشد! اکنون تکلیف هزاران هزار استعداد فوتبال در خوزستان و اهواز که با نابودی استقلال اهواز از بین می روند چیست؟!

مربیان بزرگی چون امیر قلعه‌نویی، فیروز کریمی، محمود یاوری و ... در این تیم مربیگری کردند و این تیم به خاطره‌ها پیوست. تیمی که در آستانه قهرمانی در لیگ برتر ایران بود. کریم بوستانی از مربیان با سابقه فوتبال و پیشکسوتان فوتبال اهواز اعلام کرده که می‌خواهد این تیم را احیا کند اما بعید است او به تنهایی بتواند چنین کار بزرگ و خوبی را انجام بدهد مگر اینکه مسئولان استانی و فوتبالدوستان اهوازی و خوزستانی به کمکش بروند تا شاید بار دیگر استقلال اهواز تیم محبوب جنوب به سطح اول فوتبال کشور برگردد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استقلال خوزستان استقلال اهواز استقلال اهواز لیگ دسته لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۵۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمدجواد امانی اظهار امیدواری کرد که در راستای تحقق شعار سال با تعامل بخش خصوصی و نهاد‌های مرتبط، می‌توان در جهت شکوفایی اقتصاد استان گام‌های اساسی برداشت.

وی با اشاره به مشکلات بخش صنعت، کشاورزی، بازرگانی و معادن خوزستان اظهارکرد: باوجود چالش‌های موجود، نباید اجازه داد که صنایع کوچک آسیب‌پذیر شوند بنابراین با اقدامات کارشناسی و بررسی‌های میدانی باید نسبت به رفع موانع و گلوگاه‌ها در مسیر کار فعالان اقتصادی تلاش کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز به دغدغه‌های فعالان بخش خصوصی در زمینه رویه‌ها و فرآیند‌های مربوط به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: برای اصلاح برخی رویه ها، فعالان اقتصادی از این سازمان در دیوان عدالت اداری شکایت‌هایی را ثبت و آرایی نیز صادر شد که پیروی تامین اجتماعی از این آرا، باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

امانی گفت: امیدواریم دستگاه‌های اجرایی در راستای رفع موانع به منظور تحقق شعار سال، حمایت از تولید را در دستور کار قرار دهند تا تولیدکنندگان در شرایط سخت کنونی بتوانند فعالیت کنند.

وی در خصوص شهرک‌های صنعتی اهواز نیز گفت: شهرک صنعتی شماره یک اهواز قدیمی‌ترین شهرک کشور است که سال ۱۳۴۵ در ۳۸ هکتار راه‌اندازی شد و باید توجه داشت که توسعه و توجه به بهبود زیرساخت‌های مربوطه همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس اتاق بازرگانی اهواز همچنین از برخی رویه‌های بانکی بخاطر مسدود شدن حساب کاری فعالان بخش خصوصی بخاطر بدهی‌های کوچک انتقاد کرد و گفت: مسئولان و سیاست گذاران حوزه اقتصادی اجازه ندهند فعالان بخش خصوصی به علت بدهی اندک به بانک، تامین اجتماعی یا دارایی دچار مشکل شوند چرا که شعار امسال نیز جهش تولید با مشارکت مردم است و این امر با فعالیت مستمر بخش خصوصی و تولیدکنندگان محقق می‌شود.

وی به مشکلات فراوان بخش صنعت در خوزستان اشاره کرد و گفت: اعتباراتی برای واحد‌های تولیدی در نظر گرفته شده ولی گرفتن استعلام‌های بانکی با وقفه چند ماهه همراه است و این باعث تحمیل برخی هزینه‌ها به تولید کننده می‌شود.

نایب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز نیز گفت: مشکلات استان خوزستان در زمینه تولید و فعالیت‌های اقتصادی به صورت کارشناسی باید مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

شهلا عموری اظهارکرد: بانک‌های استان باید همکاری اثربخشی با فعالان اقتصادی داشته باشند؛ همچنین صنایع بزرگ مانند شرکت نفت و ملی حفاری نیاز است که از شرایط بخش خصوصی درک روشنی داشته و مطالبات فعالان اقتصادی را در موعد مقرر پرداخت کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های بزرگ در برخی مواقع حاضر به انجام تهاتر نیستند و فرآیند پرداخت مطالبات فعالان اقتصادی در خوزستان اغلب طولانی است.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی اهواز به شرایط محیط زیست در خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: برخی شرکت‌های بزرگ در خوزستان به رغم ایجاد آلایندگی، حاضر نیستند که گردش مالی و پرداخت مالیاتشان در استان خوزستان انجام دهند؛ بنابراین این عوامل باعث شده واحد‌های تولیدی متوسط و کوچک با بحران مواجه شوند.

عموری گفت: واردات خوزستان بر صادرات غلبه دارد و همیشه تراز صادرات منفی است، زیرا بیشتر محصولات از مرز‌های خوزستان وارد می‌شوند.

وی با اشاره به دیگر چالش‌های موجود در فعالیت‌های اقتصادی استان خوزستان ادامه داد: مواد اولیه واحد‌های تولیدی در استان موجود است ولی واحد‌های تولیدی مجبور هستند که مواد اولیه مورد نیاز خود را از استان‌های دیگر تامین کنند.

دیگر خبرها

  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان
  • جوانان ما لایق رتبه‌های بالا در سطح مسابقات بین‌المللی هستند
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات | چهره محبوب آبی‌ها به ایران برمی‌گردد؟
  • اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان