Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، ولی اسماعیلی نماینده گرمی و دشت مغان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دیدار روز یکشنبه نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری از طریق فضای مجازی گفت: مجلس یازدهم برای حل مشکلات کشور برنامه دارد و ما می‌خواهیم برای حل مشکلات کشور به دولت کمک کنیم.

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری در دیدار روز یکشنبه نمایندگان نکات بسیار مهمی را در خصوص مشکلات کشور و هماهنگی و تعامل مجلس و دولت فرمودند و به همین دلیل نمایندگان دیگر استیضاح رئیس‌جمهور پیگیری نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیأت اجرائی فراکسیون اصولگرایان انقلاب اسلامی افزود: مقام معظم رهبری از مجلس خواستند که به دولت کمک کنند و ما هم با توجه به فرمایش ایشان، در یک سال باقی مانده با دولت تعامل خواهیم داشت.  

وی تصریح کرد: جمع‌بندی کلیه نمایندگانی که موضوع استیضاح رئیس‌جمهور را امضا کرده بودند این است که دیگر این موضوع در مجلس پیگیری نشود اما نمایندگان خواستار حضور رئیس جمهور در صحن مجلس و پاسخ به سوالات اقتصادی، گرانی ها و مشکلات موجود هستند.

هفته گذشته زمزمه استیضاح رئیس جمهور در مجلس مطرح شد اما مقام معظم رهبری در جلسه دیدار نمایندگان در روز یکشنبه این هفته با بیان اینکه روابط مجلس با دولتمردان باید مطابق قانون و شرع باشد، یعنی سؤال و تفحص به عنوان حق مجلس وجود داشته باشد، تاکید کردند که سال آخر دولت‌ها معمولاً سال حساسی است و باید مراقبت شود که پیگیری امور به هیچ وجه سست نشود و بر همین اساس اعتقاد راسخ دارم که دولت‌ها باید تا روز آخر وظایف خود را انجام دهند و بعد از پایان دوره قانونی خود، امانت را با ارائه صورت وضعیت، به دولت بعدی تحویل دهند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: در شرایط حساس سال آخر دولت و همچنین سال اول مجلس، باید دو قوه فضا را به گونه‌ای مدیریت کنند که به کار مهم کشور لطمه نخورد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: سوال از رئیس جمهور مجلس یازدهم نماینده نماینده گرمی مقام معظم رهبری رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار مسئولان پاسخگویی مسائل شرعی در دفاتر نمایندگی ولی فقیه سراسر کشور و اعضای شورای فقهی آستان قدس رضوی که در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، ضمن تأکید بر اهمیت فقه و هدایتگری مردم، به نقل روایتی از بردباری و صبر حضرت فاطمه زهرا(س) در پاسخگویی به سؤالات شرعی پرداخت و اظهار کرد: کسانی که با کسب علم، دانش و حکمت برای هدایت بندگان خدا تلاش می‎کنند و نه تنها از پاسخگویی به سؤالات شرعی مردم خسته نمی‌شود بلکه با اشتیاق، صبر و خوشرویی به نیازهای علمی طالبان آگاهی و معرفت پاسخ می‌دهند، مورد لطف و رحمت خداوند هستند و از سوی پروردگار پاداشی غیرقابل وصف در انتظارشان است.

وی به برخورد با حوصله و مشفقانه با مردم در پاسخ به مسائل شرعی تأکید و اظهار کرد: بی‌حوصله‎گی در پاسخگویی به سؤالات شرعی از آفت‎هایی است که باید مراقب آن بود؛ ‎بی‌تفاوتی و بی‌حوصلگی در پاسخگویی به سؤالات، می‏تواند موجب تضعیف تدین مراجعه کننده ‎شود؛ مردم نحوه برخورد را به خاطر می‌سپارند و تجربیات شان را با دوستان، آشنایان و دیگران به منتقل می‎کنند؛ پس یک برخورد نامناسب کافی است تا نه تنها یک فرد، بلکه جمعی از اطرافیان او، تصویری ناصحیح در ذهن شان ثبت شود.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: مراجعه مردم برای کسب آگاهی دینی نشان دهنده علاقه، اهتمام و حساسیت آن‎ها به احکام شرعی بوده و این مایه خرسندی است؛ لذا اگر گاهی مراجعه کننده کمی پرگویی و وسواس دارد و یا گاهی بر اطلاعات ناصحیح خود پافشاری دارد، باید با حوصله، مهربانی، تواضع و صمیمیت با او برخورد کرد.
اهمیت پاسخگویی دقیق و صحیح به سؤالات حجت الاسلام والمسلمین مروی فعالیت فقهی و پاسخگویی به سؤالات شرعی را یک توفیق الهی و مسئولیتی سنگین، دشوار و با اهمیت دانست و با تأکید به اهمیت پاسخگویی صحیح و دقیق به سؤالات دینی، ابراز کرد: امروز عصر ارتباطات است و پاسخ‎های شرعی در فضای مجازی منتشر می‎شود، گاهی ممکن است به دست دفاتر مراجع تقلید برسد، لذا اگر پاسخ سؤالی را نمی‎دانیم باید ابراز بی‎اطلاعی کرد و از سؤال کننده فرصتی برای تحقیق و پاسخ گرفت؛ اینگونه رفتارها نه تنها جایگاه علمی آن روحانی را تنزل نمی‎بخشد بلکه این اعتماد را در مردم ایجاد می‎کند که پاسخ‌ها دقیق و بر اساس تحقیق و مطالعه است و اگر پاسخ سؤالی را ندانند اعلام می ‎کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت امر مسئله‌گویی و پاسخ به سؤالات اعتقادی، اخلاقی و فقهی مردم، نسبت به قداست کتاب توضیح المسائل تأکید و عنوان کرد: این کتاب ماحصل یک عمر تلاش یک عالم و فقیه است، بنابراین «توضیح المسائل» یک کتاب دارای قداست بوده که باید با وضو به سراغ آن رفت زیرا تمامش آموزه‌های اهل بیت(ع) پیرامون احکام الهی بوده و مسئله گویی نیز کاری بسیار مقدس و ارزشمند است.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین نسبت به گسترش راه‌های پاسخگویی به احکام شرعی توصیه و عنوان کرد: پاسخگویی تلفنی و مراجعه مردم به دفاتر ائمه جمعه یکی از راه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی مردم است، این راه‌ها باید افزایش یابد، به عنوان مثال خوب است در نمازهای جمعه، میزهایی برای پاسخگویی به سؤالات شرعی گذاشته شود؛ این خود تبلیغ و ترویجی برای مردم است که به دنبال احکام شرعی خود باشند و پیام اهمیت مسائل شرعی را برای جامعه دارد؛ همچنین بهانه‌ای خوب برای تقویت ارتباط روحانیت با اقشار مختلف جامعه است.

وی گفت: پیامبر(ص) به هیئتی که به سرپرستی حضرت علی(ع) به یمن برای ارشاد و تبلیغ اعزام کردند، فرمودند اگر حتی يک نفر بدست شما ارشاد و هدايت شود براي شما بهتر است از هر آنچه که خورشيد بر آن مي‎تابد و این نشان دهنده اهمیت و ارزشمندی هدایت مردم است.
توصیه آیت الله بهجت در خصوص اهمیت فعالیت علمی حجت الاسلام والمسلمین مروی در بخش دیگری از سخنان خود با نقل خاطره‎ای به توصیه‌های بزرگان به رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت علمی اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب پس از آنکه مبحث «جهاد» را طی چند سال در دروس خارج فقه به طور کامل بیان فرمودند؛ به جهت مشغلات، تدریس را مجدد شروع نفرمودند؛ سال‌ها پیش در عید نوروز که رهبر معظم در مشهد مشرف بودند بزرگواری از اولیاء الله به نام مرحوم آقای درافشان از ایشان درخواست کردند مجدد درس را آغاز بفرمایند، رهبر معظم انقلاب فرمودند آیت الله بهجت نیز پیغام فرستادند که درس را مجدد آغاز کنید و اینگونه شد که مقام معظم رهبری مجدد تدریس را آغاز کردند.

وی در ادامه به تأکیدات آیت الله بهجت نسبت به فعالیت فقهی طلاب و روحانیون اشاره و اظهار کرد: آیت الله بهجت نسبت به فعالیت فقهی تأکید داشتند و در دیداری به بنده نسبت به فعالیت فقهی توصیه کردند و ‌فرمودند «اشتغال فقهی نورانیت و برکت می‌آورد.» همچنین یکی از دوستان که با این مرجع بزرگوار مراوده داشتند از ایشان درخواست ذکری برای صفای باطن کرده بودند که ایشان در پاسخ فرمودند: «بحث و کار فقهی داشته باشید.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
  • دفتر حسن روحانی: موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟