Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی سابق دولت ترامپ که چندی پیش با انتشار کتابی درباره دوران خدمتش در این دولت جنجال زیادی به وجود آورد، در مصاحبه‌ای به افشای جزئیات بیشتر درباره فلسفه و اصول سیاست خارجی رئیس جمهور آمریکا و روابطش با رهبران زن جهان پرداخت.

به گزارش ایسنا، جان بولتون ۷۱ ساله که تاکنون در چهار دولت جمهوری خواه در مناصب ارشد خدمت کرده، در مصاحبه با رسانه آلمانی اشپیگل از آنچه که دشواری فزاینده در روابط میان دونالد ترامپ با زنان دارای عالی‌ترین مناصب سیاسی خواند، صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد، روابط دونالد ترامپ با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس دو مورد از دشوارترین رابطه‌هایش که او مشاهده کرده، بوده‌اند.

بولتون به اشپیگل گفت: من فکر می‌کنم عنصر دشواری فزاینده در روابط ترامپ با رهبران خارجی زن وجود داشته است. اما درباره مرکل این به نحوی پیچیده است، پدر رئیس جمهور آمریکا آلمانی بوده و بنابراین این ممکن است تاثیری بر آن داشته باشد.

وی با اشاره به مسائل مربوط به روابط تجاری آمریکا با اتحادیه اروپا به عنوان یک عامل عمده مناقشه میان واشنگتن و برلین و اکراه آلمان به صرف ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود برای بودجه نظامی بر طبق توافق در ناتو، از وجود "دلایل سیاسی" نیز صحبت کرد. بولتون در پاسخ به سوال اشپیگل درباره اینکه آیا ترامپ به طور کلی با زنان مشکل دارد، موافق بود که این نیز به عنوان یک فاکتور مطرح است اما افزود: رئیس‌جمهور آمریکا با بسیاری از رهبران منتخب دموکراتیک جهان صرف نظر از جنسیت آنها نیز مشکل داشته است.

 بولتون تاکید کرد: به نظر می‌رسد دونالد ترامپ با چهره‌های خودکامه در جهان روابط بهتری نسبت به بسیاری از دیگر رهبران منتخب کشورهای دموکراتیک دارد.

جان بولتون درخصوص توضیح درباره دشواری‌های ترامپ در امور بین‌المللی مدعی شد، این دشواری‌ها ریشه در این دارند که او فاقد هرگونه مبنای فلسفی است.  بولتون متذکر شد که ترامپ را نمی‌توان نه جمهوریخواه محافظه کار دانست و نه دموکرات لیبرال و نه هیچ چیزی بین اینها.

او شرح داد: بخشی از مشکل ترامپ در امور بین‌المللی به خاطر نداشتن مبنای فلسفی است. او هیچ فلسفه‌ای ندارد. این یک فاکتور پیچیده کننده در همه چیز است. من یک جمهوریخواه محافظه کار هستم اما او نیست. اما او یک لیبرال دموکرات نیز نیست.

بولتون خاطرنشان کرد: ترامپ عادت دارد به این که روابط شخصی با رهبران خارجی را با روابط دو جانبه زیربنایی بین آمریکا و آن کشور اشتباه بگیرد.

بولتون در اظهار نظرش درخصوص درک و تعریف از دکترین ترامپ عنوان کرد: ناظران در این زمینه دست از تلف کردن وقت خود برداشته‌اند چون چنین چیزی وجود ندارد.

او متذکر شد که حین کار با ترامپ، تصمیمی که شما ممکن است در صبح درباره یک مساله اتخاذ کنید متفاوت با تصمیم درباره همان مساله در بعد از ظهر است و این عمدتا متکی به ملاحظات سیاسی است.

 این مشاور امنیت ملی سابق دولت ترامپ تاکید کرد: از او تقریبا هر کاری بر می‌آید اما این یک جنبه از چیزی است که ما سندروم اختلال ترامپ می‌خوانیم. همه چیز و تمامی تحلیل‌های سیاسی، توسط ترامپ و آنچه که او انجام می‌دهد یا انجام نمی‌دهد تعریف می‌شوند. تحلیل در آن نقطه متوقف می‌شود.

بولتون همچنین در پاسخ به سوالی درباره پروژه خط لوله نورد استریم ۲ که هدفش انتقال گاز طبیعی روسیه به اروپا است به اظهار نظر درباره حاشیه‌های اقتصادی و سیاسی این مسئله پرداخت.

او قبول داشت، نگرانی‌های مختلفی در اتکای فزاینده مستقیم آلمان و اروپا به روسیه و امیدهای آمریکا برای فروش گاز طبیعی آمریکا به اروپا وجود دارد.

وی افزود: او دائماً درباره اعمال تحریم‌ها صحبت کرده و هرگز این کار را نکرده است. من فکر می‌کنم این کار می‌توانست این خط لوله را متوقف کند اما این پروژه هنوز به پایان نرسیده است. هنوز احتمالش هست که متوقف شود این دارای زیان‌های راهبردی برای اروپا و آمریکا است.

بولتون عنوان کرد: اولویت توجه ترامپ به کمپین انتخاباتی خود با هدف دستیابی به یک دور دیگر ریاست جمهوری است.

با این حال این مشاور امنیت ملی سابق دولت ترامپ نظر مساعدی درباره اینکه او برای دور دوم به ریاست جمهوری آمریکا برسد، نداشت. او خاطرنشان کرد: من نگران هستم که در دور دوم ریاست جمهوری ترامپ تاثیر رهبران خودکامه جهان بر او افزایش یابد.

بولتون این مسئله را بزرگترین ترس خود از دور دوم بالقوه ریاست جمهوری ترامپ خواند.

او در عین حال با ارجاع دادن به مسائل مربوط به انتخابات سال ۲۰۱۶ شانس ترامپ برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری را نیز کم ندانست. بولتون توضیح داد: ترامپ اکنون به خاطر عمدتا مسائلی همچون همه‌گیری کرونا ویروس و تبعات اقتصادی آن خیلی در نظرسنجی‌ها عقب مانده است اما نظرسنجی‌ها در سال ۲۰۱۶ هم نشان می‌دادند که او عقب است. یک اتفاق نظر سراسری در خصوص روز انتخابات آمریکا از جمله در مقر انتخاباتی ترامپ وجود دارد مبنی بر اینکه او قرار نیست شکست بخورد. با این حال از دید من ما هرگز نباید قابلیت حزب دموکرات در ترکاندن یک انتخابات را دست کم بگیریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا جان بولتون دونالد ترامپ ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۵۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان دیدارهایی جداگانه با فضل محمد حقانی سرپرست سفارت افغانستان در ایران و بدرالدین حقانی سرپرست سفارت افغانستان در امارات متحده عربی داشت.

در خبرنامه ای که دفتر ریاست عمومی نخست وزیر در حساب رسمی ایکس خود در این رابطه منتشر کرده آمده است: بدرالدین حقانی ضمن ارائه اطلاعات در مورد فعالیت‌های سفارت افغانستان در این کشور مطرح کرد که علاوه بر توزیع شناسنامه و پاسپورت به افغان‌های مقیم دبی و ابوظبی، بسیاری از مشکلات آنها رسیدگی و حل شده است.

همچنین در این دیدار سرپرست سفارت افغانستان در امارات از اعلام آمادگی سرمایه گذاران اماراتی در بخش های کشاورزی و تحصیلات عالی خبر داد.

بر اساس گزارش ایراف، در نشست دوم، فضل محمد حقانی سرپرست سفارت افغانستان در ایران مطرح کرد که روابط ایران و افغانستان در سطح خوب است.

در این دیدار او همچنین گفت که تعداد زیادی از دانشجویان افغانستان در ایران در حال تحصیل هستند که به زودی قرار است روند توزیع شناسنامه و پاسپورت برای آنان آغاز شود.

حقانی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت که در مورد مسئله مهاجرین با طرف ایرانی درحال صحبت هستند.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان نیز در این دیدارها گفت که کشورش خواهان روابط مثبت اقتصادی و سیاسی با همسایگان و جهان است.

او گفت حکومت سرپرست خواهان روابط حسنه و فضای احترام متقابل است.

وی افزود نمایندگی های افغانستان باید تلاش کنند که فرصت های خوب در عرصه سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی و تمایل افغانستان برای تعامل سیاسی به کشورهای میزبان توضیح دهند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900595

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم