Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام اسماعیل بلوچ زاده،  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند  گفت: با توجه به افزایش لجام گسیخته قیمت زمین و مسکن در شهرستان زرند با اخلال گران حوزه زمین و مسکن برخورد خواهدشد.

 او در تشریح این طرح گفت: اولین گام، برخورد  با سودجویان حوزه زمین و مسکن خواهد بود و بنگاه‌های املاک متخلف پلمب و متصدی آن‌ها تحت تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 حجت الاسلام بلوچ زاده بیان کرد: برخی بنگاه‌های املاک اقدام به ایجاد انحصار و خرید و فروش‌های صوری در بازار می‌کنند که  این امر باعث اخلال در بازار مسکن می‌شود و در مواردی هم املاک غیرمجاز با حضور دلالان مورد فروش قرار می‌گیرد.

او تاکید کرد: بساط فعالیت غیرمجاز واسطه‌ها و کلاهبرداران در شهرستان باید برچیده شود و این اطمینان را به عموم جامعه می‌دهم که در این مسیر با قاطعیت حرکت خواهیم کرد.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند  با اشاره به نقش مردم در این مبارزه تصریح کرد: از شهروندان می‌خواهم تا هوشیار باشند و به دلالان  و سودجویان اعتماد نکنند و برای جلوگیری از هر گونه معاملات خلاف واقع و صوری و نیز برای قطع دست تمام کسانی که باعث بی ثباتی و بی نظمی در بازار زمین و مسکن می شوند با این دادستانی همکاری کنند. 

او با هشدار به فعالیت غیرقانونی سودجویان از طریق شبکه‌های اجتماعی هم گفت: در حوزه فضای مجازی، پیچ و کانال‌های مربوط به متخلفان در حوزه مسکن و زمین مسدود خواهد شد و با کسانی که در فضای مجازی با تبلیغات اغواکننده برای خرید و فروش و افزایش بعضا سیصد درصدی قیمت‌ها مردم را  وسوسه و ترغیب می‌کنند و از این طریق آرامش روانی جامعه را برهم می زنند،  برخورد قانونی خواهد شد.

حجت الاسلام بلوچ زاده گفت: از روز شنبه ۲۸ تیرماه بازرسان این دادستانی به صورت ویژه و در قالب خریدار یا فروشنده به بنگاه‌های املاک مراجعه تا نحوه‌ فعالیت آن‌ها را مستندسازی کنند و  این اعلام خبر به معنای اتمام حجت دادستانی به سودجویانی است که زندگی مردم را دچار مشکل کرده اند. 

او  با انتقاد از نبود بازرسی‌های دقیق و تاثیرگذار اتحادیه و اتاق اصناف گفت: به جد انتظار دارم تا در کوتاه ترین زمان ممکن، کارشناسان این حوزه‌ ها نسبت به سامان دادن این وضعیت دشوار، اقدام عاجل صورت دهند و ساز و کار‌های مناسب را برای ایجاد یک سامانه برای بارگذاری آگهی‌های افرادی که در قالب خریدار و یا فروشنده واقعی هستند، فراهم و ورودکارشناسان داراری صلاحیت به حوزه قیمت گذاری از سوی بنگاه‌های مجاز را در این سامانه ایجاد کنند. 

حجت الاسلام  بلوچ زاده ضمن قدردانی از بنگاه‌های منصف شهرستان، بار دیگر ضمن درخواست همکاری مردم برای مقابله با نابسامانی در بازار زمین و مسکن از آنان خواست، گزارشات و مستندات خود را برای دادستانی ارسال کنند.

 انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خرید و فروش قیمت مسکن فضای مجازی حجت الاسلام زمین و مسکن بلوچ زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۵۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد

عبدالله حیدری با بیان اینکه معاونت املاک و حقوقی اداره راه و شهرسازی وظایف بسیار مهمی برعهده دارد، گفت: تامین زمین، تعیین‌ تکلیف اراضی موات، انطباق زمین‌های محدوده شهری و حراست و حفاظت از اراضی ملی از وظایف مهم این معاونت است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی استان زنجان تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن است، گفت: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان حفاظت از این اراضی را بر عهده دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در چند سال اخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر و نهضت ملی مسکن به صورت خیلی گسترده و قابل توجه در استان اتفاق افتاده است.

حیدری با بیان اینکه ۷۸۰ پرونده حقوقی در این معاونت در دست اقدام است، تاکید کرد: این معاونت با حداقل نیرو برای انجام وظایف سازمانی خود به بهترین نحو تلاش می کند.

وی یادآور شد: با کارهای انجام گرفته زمین مورد نیاز استان برای پروژه های نهضت ملی مسکن تامین شد که بخشی از زمین در دستور الحاق به محدوده شهری زنجان است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • ۳ هزار و ۳۲۸ خانواده در شهر‌های کوچک آذربایجان‌غربی زمین ملی دریافت کردند
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • دختر ۱۴ ساله گرفتار در حوض انبار با کمک امداد گران نجات یافت
  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • شرط تأمین زمین ۹۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان+فیلم
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند