Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@11:09:17 GMT

آیا بنزین کم‌فروشی می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۶۰۴۹

آیا بنزین کم‌فروشی می‌شود؟

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: وقتی باک اتومبیل خالی است و کمتر از گنجایش، بنزین زده می‌شود، تبخیر بسیار بالا می‌رود.

همایون صالحی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره برخی گزارشات مبنی بر کم‌فروشی بنزین اظهار داشت: روند توزیع بنزین در تمامی جایگاه‌ها از سوی سازمان استاندارد و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی رصد می‌شود، بنابراین کم‌فروشی نمی‌تواند صحت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این رابطه توضیح داد: سوخت‌رسانی در جایگاه‌ها از طریق پمپ‌هایی شناور که درون مخازن جاسازی شده انجام می‌شود، یعنی پمپ داخل تا ارتفاعی حدود 20 سانتی‌متر با کف آن فاصله دارد، اگر از پمپ به جای بنزین هوا خارج شود، پمپی که قیمت آن 45 تا 50 میلیون است، می‌سوزد، بنابراین روشن است که هیچ جایگاه‌داری با علم به خسارت این‌چنینی حاضر به تخلف‌، کم‌فروشی و توزیع هوا به جای بنزین نیست.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: البته هیچ موضوعی صددرصد نیست، گاهی ممکن است مشکل مکانیکی یا برقی و یا در یک بازه‌ کوتاهی سرجمع اختلافی در 20 تا 30 لیتر پیش بیاید که بسیار نادر است.

وی یادآور شد: توزیع بنزین در جایگاه‌ها از سوی انجمن، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و سازمان استاندارد به طور ماهانه نظارت و کنترل می‌شود، بنابراین امکان خطا بسیار اندک است.

صالحی در ادامه بیان کرد: در بنزین غیر یورو 4 و5 به دلیل استفاده از ماده فرار ام.تی.بی.ای برای بالا بردن اکتان و آرام‌سوزی استفاده می‌شود که باعث تغییر حجم و بالا رفتن تبخیر بالا می‌رود، علاوه بر این وقتی باک اتومبیل خالی است و کمتر از گنجایش، بنزین زده می‌شود، تبخیر بسیار بالا می‌رود، به طوری که بخار بنزین مشهود است و اینگونه تصور می‌شود که بنزین کمتر از آن میزان که مشتری خواسته تحویل داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد بنزین یورو 4 و 5 این مشکلات بسیار کم است و تبخیر در این نوع از بنزین بسیار پایین است اما فعلا امکان اینکه کل کشور از بنزین با کیفیت یورو 4 و 5 تغذیه شود، وجود ندارد.

لینک کوتاه: asriran.com/00360S

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جایگاه سوخت بنزین کم فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بنزین از متانول برای کمک به رفع ناترازی بنزین

وزیر نفت از برنامه جدید وزارت نفت برای تولید بنزین از متانول به‌منظور کمک به رفع ناترازی بنزین خبر داد و گفت: بخشی از تولید متانول کشور به‌سمت تولید بنزین و ارزش‌ افزوده سوق داده می‌شود که دانش فنی و توانمندی تولید آن را داریم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه 16 میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید ایرانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سابقه نداشته است شرکت‌های پتروشیمی در زمینه توسعه میدان‌ها ورود کنند، در نمایشگاهی که در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، ایشان تأکید کردند که از ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ استفاده کنید که امروز الحمدالله این اتفاق مبارک رقم خورد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ صنایع پتروشیمی در توسعه میدان‌های گازی اهمیت بسیاری دارد؛ امروز برای توسعه نزدیک به 16 مخزن گازی با شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی کشور تفاهم‌نامه امضا شد که به‌سمت قرارداد و اجرایی‌شدن می‌رود.

وزیر نفت تصریح کرد: شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی با کمک شرکت‌های اکتشاف و تولید در توسعه میدان‌های گازی 6 میلیارد و 400 میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند و با توسعه این میدان‌ها، در دو، سه سال آینده بیش از 127 میلیون مترمکعب گاز به تولید گاز کشور افزوده می‌شود که هم تأمین‌کننده خوراک پتروشیمی‌ها خواهد بود و هم به فرایند توسعه میدان‌های گازی کشور کمک می‌کند.

وی ادامه داد: پارسال قراردادهای سازنده‌ای با شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی در زمینه جمع‌آوری گازهای مشعل داشتی که بخشی از این‌ها به بهره‌برداری رسیده و بقیه‌ نیز با جدیت درحال پیگیری است.

اوجی از امضای تفاهم نامه با شرکت‌های تولید متانول برای تولید بنزین خبر داد و گفت: در خصوص تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی، به‌ویژه پتروشیمی‌هایی که متانول تولید می‌کنند، با شرکت‌های ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و صنایع پتروشیمی برنامه‌ریزی‌هایی شده و تفاهم‌نامه‌ای با شرکت‌های تولید متانول امضا شده تا با تولید بنزین از متانول، به رفع ناترازی بنزین کمک کند.

وی افزود: ان‌شاءالله بخشی از تولید متانول کشور به‌سمت تولید بنزین و ارزش‌ افزوده سوق داده می‌شود و امروز بسیاری از کشورها از خوراک متانول به تولید بنزین دست یافته‌اند که ما دانش فنی و توانمندی تولید آن را داریم؛ بنابراین در بعضی پتروشیمی‌ها که سهام‌داران آن‌ها تمایل داشتند، با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی این اتفاق مطلوب رقم خواهد خورد و ما بخشی از ظرفیت تولید متانول را به تولید بنزین سوق خواهیم داد که اعداد و ارقام آن را در مصاحبه‌های بعدی اعلام خواهم کرد.

وزیر نفت با بیان اینکه "با توجه به افت قیمتی که طی چند سال گذشته در بحث محصولات تولید متانول داشته‌ایم و از طرفی برای جبران ناترازی بنزین، می‌توانیم از بنزینی که از خوراک متانول تولید می‌شود استفاده کنیم"، گفت: این موضوع پیشتر به صورت موفق در کشور چین هم اتفاق افتاده است.

وی افزود: بهره‌برداری از 79 پروژه نیمه‌تمام به ارزش 16 میلیارد دلار در دستور کار قرار دارد و 50 پروژه جدید همسو با ارزش افزوده به ارزش 25 میلیارد دلار را نیز در دستور کار داریم؛ از این پروژه‌ها و پروژه‌هایی که تکمیل می‌شوند یا نیمه‌تمام هستند، روزانه 300 تا 400 هزار بشکه به تولید نفت ما اضافه می‌شود، همچنین روزانه 35 میلیون مترمکعب به تولید گاز و بیش از 50 هزار بشکه در روز نیز به ظرفیت پالایشی کشور اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • تولید بنزین از متانول برای کمک به رفع ناترازی بنزین
  • (عکس) برای اولین بار این جایگاه ورزشگاه آزادی برای پرسپولیس باز شد!
  • عکس| برای اولین بار جایگاه غربی آزادی برای پرسپولیس باز شد!
  • اتفاق ویژه: جایگاه غربی آزادی برای پرسپولیس باز شد
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • (ویدئو) آتش‌سوزی قطار حمل بنزین در آمریکا
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • آتش‌سوزیِ مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا | ویدئو
  • ببینید | آتش به قطار بنزین