Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع روسیه از آغاز مانورهای از قبل اعلام نشده به منظور بررسی میزان آمادگی رزمی نیروهای مسلح این کشور در مناطق جنوبی و غربی، تفنگداران دریایی ناوگان دریای شمال و اقیانوس آرام و نیروهای ناوگان هوایی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که از روز جمعه و به دستور "ولادیمیر پوتین" فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، مانورهای از قبل اعلام نشده به منظور بررسی غافلگیرانه میزان آمادگی رزمی نیروهای نظامی در مناطق نظامی جنوبی و غربی کشور، تفنگداران دریایی ناوگان دریای شمال و اقیانوس آرام و واحدهای جداگانه ارتش در مناطق مرکزی و همچنین نیروهای ناوگان هوا-فضای روسیه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایگو این مطلب را روز جمعه در دیدار با فرماندهان نظامی وزارت دفاع در  مرکز مدیریت دفاع ملی اعلام کرد. به گفته وزیر دفاع، این رویداد به منظور ارزیابی توانایی‌ها و آمادگی رزمی نیروهای مسلح برای تضمین امنیت نظامی در مناطق جنوب غربی روسیه، جایی که تهدیدات جدی دارای ماهیت تروریستی همچنان باقی است، و  همچنین آماده سازی نیروها برای مانورهای ستادی-فرماندهی راهبردی "قفقاز-2020 " (که برای ماه سپتامبر سال جاری در نظر شده گرفته) برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

معاونین وزرای دفاع روسیه مسئولیت کنترل و نظارت بر انجام وظایف محوله به فرماندهان نظامی مناطق مختلف را برعهده دارند.

به گفته شایگو، حدود 150 هزار نیروی نظامی، بیش از 26 هزار دستگاه تجهیزات و فناوری‌های، 414 فروند هواپیما و 106 کشتی و زیردریایی در تمرینات در نظر گرفته شده برای ارزیابی غافلگیرانه مشارکت خواهند داشت.

وزیر دفاع روسیه همچنین دستور داد که با توجه به شیوع بیماری کووید-19 در کشور، کلیه اقدامات لازم برای حفظ سلامت پرسنل نظامی در حین انجام این تمرینات انجام شود.

وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در نیروهای مسلح روسیهاپیدمی کرونا تأثیری بر عملکرد نیروهای مسلح روسیه نداشته استارسال کمک‌های ارتش چین برای نیروهای مسلح روسیه

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور روسیه بیشتر بخوانید... افزایش تجهیزات جدید و به‌روز رسانی‌شده در نیروهای مسلح روسیه پیوستن ۱۲ هزار فارغ ‌التحصیل دانشگاه‌های نظامی به نیروهای مسلح روسیه پوتین: در هر شرایطی برنامه تقویت توان نظامی را محقق خواهیم کرد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور روسیه اخبار روسیه آمادگی رزمی نیروهای نیروهای مسلح روسیه دفاع روسیه وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۶۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر

یک مقام امنیتی نیجر روز جمعه گفت نظامیان آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در پایگاهی که نیروهای ایالات متحده در آن قرار دارند، آمادگی رزم خود را افزایش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، یک مقام آمریکایی روز پنج‌شنبه گفت که نیروهای روسیه در نیجر در پایگاه نظامیان آمریکا مستقر شده‌اند؛ اما تقسیم نیروها به نحوی است که آن‌ها به سربازان آمریکا دسترسی ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: «روس‌ها در مجموعه‌ای مجزا مستقر هستند و به نیروها و تجهیزات آمریکایی دسترسی ندارند. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه داده و تمامی اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای تضمین امنیت نیروها، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی به کار می‌گیریم.»

یک مقام نیجر حال در این رابطه گفت که نیروهای آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در این پایگاه آمادگی رزم خود را افزایش داده‌اند.

وی عنوان کرد که نیروهای آمریکایی با کلاه‌خود و جلیقه ضدگلوله در پایگاه حرکت می‌کنند و به شدت نگران هستند.

در دوازدهم آوریل اعلام شد متخصصین نظامی روسیه به نیجر رفتند تا در مبارزه با تروریسم به نیروهای نظامی این کشور تعلیم دهند.  

پس از کودتای نیجر، حاکمان جدید این کشور به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است و نیروهای نظامی روسیه وارد نیجر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • تاکید البخیتی بر آمادگی نیروهای مسلح یمن
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است