Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مرودشت در مجلس گفت:برای شفاف شدن باید احزاب را تقویت کنیم و در هر سه قوا موضوع شفافیت را اجرا کنیم. - اخبار سیاسی -

جلال رشیدی نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به کلید خوردن طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس، گفت: معمولاً ما در شفافیت خود را با سایر کشورها که این موضوع را اجرایی می‌کنند مقایسه می‌کنیم البته ما با آنها تفاوت‌هایی نیز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان در دستورکار کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس

وی با بیان اینکه بنده با شفافیت موافق هستم و باید شفافیت در تمام موضوعات و در سایر قوا نیز اجرا شود، ادامه داد: البته لزومی ندارد که شفافیت در مسائل امنیتی کشور وجود داشته باشد زیرا اطلاعات محرمانه کشور نباید به صورت علنی اعلام شود.

نماینده مرودشت در مجلس با تاکید بر اینکه تفاوت عمده شفافیت آرا در سایر کشورها با کشور خودمان وجود احزاب است، اضافه کرد: در کشورهایی که شفافیت آرا وجود دارد نمایندگان از سوی احزاب معرفی می‌شوند و رای آنها خواه یا ناخواه شفاف اعلام می‌شود آن حزب است که به نماینده فشار می آورد تا عملکرد و رای  خود را به معرض دید عموم بگذارد.

رشیدی با بیان این که با شفافیت معجزه رخ می‌دهد اظهار داشت: برخی از نمایندگان این دغدغه را دارند شفافیت وجود داشته باشد و در جلسه رای اعتماد به یک وزیر یا یک طرح یا یک لایه که رای می دهند ممکن است مشکلاتی را برای آنها به ویژه برای حوزه‌های انتخابیه آنها به وجود بیاورد که این موضوع باید حل و فصل شود.

انتهای پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مجلس شورای اسلامی ایران بیشتر بخوانید... بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان در دستورکار کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ایران مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۶۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن