Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت:‌ رویشگاه‌های لرگ در زمره ذخایر ژنتیکی کشور تحت حمایت و حفاظت قرار گیرند.

کریم خادمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جنگل‌های ایران در شرایط متفاوت رویشگاهی و در مناطق مختلف حضور پیدا کرده‌اند این حضور برای بعضی از گونه‌های درختی در بعضی از مناطق شگفت‌انگیز و غیرقابل تصور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از این مناطق، رویشگاه منحصر به فرد لرگ در زاگرس به ویژه در استان لرستان است.

خادمی افزود: توده حاضر به لحاظ جنبه‌های زیست‌محیطی و اهمیت ژنتیکی، بدون شک در زمره ذخایر ژنتیکی در عرصه زاگرس و منطقه قرار می‌گیرد.

این عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان‌ یادآور شد: در درختان لرگ پیوند عناصر از ناحیه ریشه بسیار قابل توجه است به طوریکه حذف کامل آنها تقریباً ناممکن است.

وی تصریح کرد: زیرا با حذف یک درخت، ده‌ها پاجوش جایگزین شده و امکان رشد دیگر گونه‌ها را مختل می‌کند.

خادمی یادآور شد: با توجه به نقش ریشه‌های این درخت در حفاظت از کناره‌های رودخانه، نیاز است بررسی‌های بیشتری در مورد روش‌های ازدیاد و تولید نهال آن برای کاشت و توسعه در مناطق مشابه انجام گیرد.

این عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان‌ ‌گفت: نظر به این که رویش‌گاه‌های موجود این گونه در سطح جنگلهای زاگرس به شکل فعلی نادر و کمیاب هستند، شایسته است این رویشگاه و رویشگاه‌های مشابه در زمره ذخایر ژنتیکی کشور تحت حمایت و حفاظت قرار گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی زاگرس منابع طبيعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۶۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود گفت:نیروهای یگان حفاظت محیط زیست دورود در سطح حوزه استحفاظی این شهرستان در رودخانه تیره و مار وره ،سه گروه از صیادان غیر مجاز ماهی دستگیر کردند.
کوروش لشنی افزود:از این متخلفان زیست محیطی بیش از ٣٠ قطعه ماهی رودخانه ای به همراه سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد و متخلفان برای مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دورود از دوستداران محیط زیست خواست هرگونه تخلفات زیست محیطی را با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان