Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه آلمانی در گزارشی کرونا را بحرانی جدید ارزیابی کرد که با تمام قدرت به مردم یمن که سال‌هاست بر اثر عواقب جنگ، فقر، گرسنگی و بیماری ضعیف شده‌اند، آسیب وارد کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان در گزارشی به شرایط فاجعه بار کشور جنگ زده یمن که مورد تهاجم وحشیانه رژیم سعودی قرار گرفته بعد از ورود بحران جدید دیگری به این کشور یعنی کرونا پرداخت و نوشت: جنگ، فقر و حالا کرونا هم اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیماری همه گیر با قدرت هر چه تمام تر نوانخانه جهان عرب را مورد ضرب و شتم قرار می دهد.

نویسنده در ادامه به اوضاع وخیم یکی از ساکنان یمن پرداخته و نوشت: "سالم" هیچ راه دیگری ندارد. وی به عنوان یک پدر باید کودک بیمار خود را به یک کلینیک ببرد اما او می ترسد مبتلا به ویروس کرونا شود. چشمان کودک بیمارش چاره دیگری برای او باقی نگذاشته بود.

این مرد 45 ساله این گونه به یکی از کارکنان صندوق نجات کودکان توضیح می دهد که "بسیاری خانواده ها به دلیل این بیماری همه گیر خود را در خانه حبس کرده‌اند. اما این چه فایده‌ای دارد وقتی کودکی در اثر یک بمباران و یا اینکه نمی تواند به بیمارستان مراجعه کند می میرد."

سازمان ملل، یمن را به عنوان بزرگترین فاجعه انسانی دنیا بر شمرده است. بیش از 5 سال است که نوانخانه جهان عرب در ترکیب مرگباری از جنگ، فقر، گرسنگی و بیماری گرفتار شده است. بیش از 24 میلیون نفر که حدود 80 درصد مردم این کشور را شامل می شوند نیازمند کمک هستند. برای اکثر آن ها هیچ راهی جز دریافت کمک برای بقا و زندگی وجود ندارد.

سوء تغذیه به ویژه دراین کشور بیداد می کند. گرسنگی در بخش های وسیعی از یمن رواج دارد. برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) به تنهایی حدود 12 میلیون یمنی را تامین غذایی می کند.

البته کمک های پولی برای تامین نیازهای مردم این منطقه به شدت کاهش پیدا کرده است. در یک نشست اخیری که برای جمع آوری کمک ها برگزار شد تنها 1.3 میلیارد دلار جمع آوری شد در حالی که 2.4 میلیارد نیاز مالی برای کمک به مردم این کشور وجود داشت.

دریافت مواد غذایی در بازار آزاد برای اکثر ساکنان یمن تقریبا غیر ممکن است. هزینه های مواد غذایی به شدت افزایش پیدا کرده است. ارز این کشور بی ارزش شده است و بسیاری مشاغل هم مشکل دارند.

سازمان های کمکی از مادران ناتوان و رنجوری خبر می دهند که دیگر نمی توانند به کودکان خود شیر دهند. آن ها از مردان ناامید یمنی می گویند که گریه می کنند چرا که نمی دانند وعده بعدی غذایی خانواده خود را چگونه باید تهیه کنند.

در این شرایط هیچ جای تعجب نیست که بحران کرونا با تمام قدرت این منطقه را در نوردد. البته تا به حال تنها حدود 1600 مورد ابتلا به کرونا در این کشور گزارش شده است. اما کارشناسان اطمینان دارند که با توجه به ظرفیت پایین گرفتن تست کرونا در این کشور آمارهای رسمی واقعی نیست. آمارها حاکی از آن است که میزان خاکسپاری ها در قبرستان های یمن نسبت به قبل از دوران بحران کرونا افزایش چشمگیری داشته است.

این دلایل زیادی دارد. سیستم بهداشت و درمان یمن پیامد جنگی دراز مدت در هم شکسته است. بسیاری بیمارستان ها ویران شده‌اند. معدود بیمارستان هایی هم که کار می کنند به ندرت از طرف بیماران مورد استفاده قرار می گیرند. اغلب این بیماران در شرایطی که جانشان در معرض خطر قرار می گیرد برای درمان به بیمارستان ها مراجعه می کنند. بسیاری از بیماران از ترس ابتلا به کرونا به بیمارستان نمی روند. رعایت اقدامات بهداشتی مانند شستن مکرر دست ها و رعایت قواعد فاصله گذاری به ندرت امکان پذیر است.

"ژان نیکلاس بوز"، نماینده یمن در آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در این باره می گوید: رعایت فاصله اجتماعی در یمن غیر ممکن است. مردم نمی توانند در خانه بمانند و باید برای تهیه وعده غذایی برای خانواده خود به بیرون بروند.

وی در گفتگو با روزنامه تاگس اشپیگل گفت: بخصوص وضعیت برای میلیون ها آواره یمنی بسیار وخیم است. غالبا چندین خانواده که دیگر چیزی برای آن ها باقی نمانده در فضاهای محدود و در چادرها زندگی می کنند. هیچ گونه دسترسی به آب و سرویس های بهداشتی برای آنها و در نتیجه امکان حفاظت از خودشان وجود ندارد.

یمن؛ عامل «خصومت شخصی» بن سلمان با جعبه سیاه فراری عربستاناعتراف سیاستمدار نزدیک به منصور هادی: مردم یمن به انصارالله گرایش پیدا کرده‌اندیمن| بازشدن پرونده قضایی علیه بن‌زاید/ ادامه تجاوزات عربستان و نقض مکرر توافق الحدیده

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: این بیماری همه گیر و نبود ظرفیت های پزشکی به ویژه برای کودکان یمنی عواقب وخیمی داشته است. صندوق نجات کودکان اعلام کرده است که شمار بازدیدها برای دریافت خدمات برای کودکان بین ژانویه تا آوریل بیش از 80 درصد کاهش داشته است.

نویسنده با اشاره به اینکه بسیاری کودکان یمنی به شدت دچار سوء تغذیه هستند همچنین نوشت: این مسئله باعث می شود که آن ها به ویژه در برابر این ویروس آسیب پذیر شوند. بر اساس ارزیابی صندوق نجات کودکان کرونا به هیچ عنوان در یمن هنوز به نقطه اوج خود نرسیده است.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور یمن ویروس کرونا بیشتر بخوانید... یمن؛ عامل «خصومت شخصی» بن سلمان با جعبه سیاه فراری عربستان یمن| بازشدن پرونده قضایی علیه بن‌زاید/ ادامه تجاوزات عربستان و نقض مکرر توافق الحدیده اعتراف سیاستمدار نزدیک به منصور هادی: مردم یمن به انصارالله گرایش پیدا کرده‌اند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور یمن ویروس کرونا اخبار یمن ویروس کرونا پیدا کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای با محکوم کردن برخوردهای پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور، خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از این جنبش دانشجویی اصیل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، از اواسط هفته اعتراضات دانشگاهی شامل دانشجویان و اساتید دانشگاه از دانشگاه کلمبیا در نیویورک در آمریکا نسبت به جنایات صهیونیست‌ها در غزه آغاز شد و به سرعت به سایر ایالت‌های آمریکا سرایت کرد، و به سرعت جنبشی با حضور گروه‌های مختلف دانشجویان با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» تبدیل شد و بنا به گزارش رویترز، از شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در غزه حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده‌اند.

این جنبش اعتراضی به اروپا و برخی دانشگاه‌های جهان کشیده است، دانشجویان فرانسوی در اعتراضاتی که بازتاب جنبش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا است، امروز جمعه، تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند؛ رویترز می‌گوید: دانشجویان فرانسوی در حالی که شعار حمایت از فلسطینی‌ها را سر داده بودند، پرچم‌های فلسطین را در پنجره‌ها و ورودی ساختمان این دانشگاه به نمایش گذاشتند. تعدادی از دانشجویان چفیه‌هایی به رنگ سیاه و سفید که به نماد ابراز همبستگی با غزه تبدیل شده است، بر سر داشتند.

بیانیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

سازمان فرهنگ و ارتباطات با صدور بیانیه‌ای با محکوم کردن برخوردهای پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور، خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از این جنبش دانشجویی اصیل شد؛ در متن این بیانیه آمده است: بلوغ و باروری جنبش دانشجویی اصیل در ایالات مختلف آمریکا، در محکومیت صهیونیسم، با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور مواجه شده است. دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده‌اند هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: شکل‌گیری، تثبیت و استمرار این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی آکنده از آگاهی و ظلم‌ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می‌دهد. گستردگی، آگاهی و استقامت سه رکن اصلی این جنبش بی‌سابقه در آمریکا محسوب می‌شود.جنبشی که با سرعتی مثال‌زدنی در حال تعمیم به دیگر حوزه‌های جغرافیایی و آموزشی غرب است.

دانشگاه‌های جهان از حرکت تاریخی دانشجویان آمریکا حمایت کنند

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تشکر از صلابت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها که به‌رغم خفقان ناشی از سلطه لابی‌های صهیونیستی در آمریکا به میدان حمایت از هم‌نوعان خود در غزه آمده‌اند، جنایت و برخوردهای صورت گرفته ضد آنها را قویاً محکوم می‌کند. این سازمان، خواستار حمایت گسترده همه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی جهان، فارغ از هر نژاد و مذهبی، از حرکت انسان‌دوستانه و تاریخی دانشجویان آمریکایی مدافع حقیقت و حقانیت است.

این بیانیه تاکید کرده است: اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، کمترین مسئولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود.

به گزارش ایمنا، استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

اینگونه سرکوب‌های خشونت‌آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین‌الملل است.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۴ هزار و ۱۸۳ فلسطینی در غزه شهید و ۷۷ هزار و ۱۴۳ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

کد خبر 748180

دیگر خبرها

  • در بزرگداشت روز میمند خاستگاه گل و گلاب جهان چه گذشت؟
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • نگاهی به شادترین کشور‌های جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴
  • فاجعه سیل بلوچستان/ وضع از سیل قبلی بدتر است/ ببینید چطور مردم خودشان به داد همدیگر رسیدند (فیلم)
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • ماجرای عجیب گم شدن یک حلقه ازدواج
  • یک شوی نمایشگاهی در اصفهان با فاجعه اشتباه گرفته شد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)