Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:14:41 GMT

فلسطین به دنبال اقدام قانونی علیه گوگل و اپل

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۶۷۵۹

فلسطین به دنبال اقدام قانونی علیه گوگل و اپل

برداشتن نام فلسطین از نقشه‌های گوگل، واکنش طرف‌های فلسطینی و نیز درخواست‌ها از این موتور جستجوگر جهت صرف نظر از این اقدام را به دنبال داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد: ما در حال بررسی اتخاذ اقدامات حقوقی در واکنش به حذف نام فلسطین از نقشه‌های گوگل و اپل هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المالکی در ادامه افزود، تشکیلات خودگردان فلسطین در تلاش برای تعیین مرجعی حقوقی بین‌المللی است که این پرونده‌ به آن ارجاع داده خواهد شد.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تصریح کرد، اگر مسئولان دو شرکت گوگل و اپل بر تخلف خود و نقض قوانین بین‌المللی اصرار بورزند، رجوع به نهادهای حقوقی برای محاکمه آنها کار آسانی خواهد بود.

ریاض المالکی اظهار داشت، این دو شرکت گوگل و اپل آن هنگام که با این اهانت سیاسی عمدی با فلسطین تعامل کردند، یقیناً دست به کار اشتباهی زدند.

در همین حال، اقدام این دو شرکت در حذف نام فلسطین، واکنش‌های شدید فلسطینی‌ها در شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است.

کاربران تاکید کردند که فلسطین باقی خواهد ماند و قدس پایتخت ابدی فلسطین خواهد بود. آنها این اقدام موتور جستجوگر آمریکایی را محکوم کردند.

بسیاری از شهروندان عرب در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک و توییتر با واکنش شدید به این اقدام، از گوگل خواستند تا نام فلسطین را به نقشه بازگرداند.

در همین رابطه، شرکت گوگل در توجیه عدم وجود نام فلسطین بر روی نقشه‌های خود اعلام کرد: ما تلاش ‌می‌کنیم تا مناطق مورد مناقشه را "بی‌طرفانه" و با بکارگیری خط مرزی خاکستری نمایش دهیم.

گوگل تاکید کرد: رویکرد ما در نمایش‌ مناطق مختلف بر روی نقشه تغییری پیدا نکرده است و گوگل اطلاعات خود را به هنگام ترسیم مرزهای مورد مناقشه از سازمان‌ها و منابع رسمی به دست می‌آورد و ما همچنان در رابطه با اختلافات ژئوپولوتیک "بی طرف" هستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در نمایش این مناطق، بی طرفانه عمل کنیم!

پایگاه خبری AS-Source News که تحولات مربوط به خاورمیانه، آمریکا و روسیه پوشش می‌کند، جمعه در توئیتر از حذف نام فلسطین از اپلیکیشن‌های «اپل مپ» و «گوگل مپ» خبر داد.

این پایگاه خبری به وجود نام فلسطین در «یاندکس مپ» اشاره کرده و مردم به استفاده از اپلیکیشن‌ دعوت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فلسطين گوگل مپ نام فلسطین گوگل و اپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۶۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان گفت: نظارت مستمر و تضمین سلامت، امنیت غذایی و رضایتمندی مردم در حوزه آرد و نان در اولویت کاری دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته است.

محمد ناظری امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به نقش آرد و نان در سفره مردم، اظهار کرد: از ابتدای شروع به‌کار در فرمانداری شاهد مراجعات مکرر مردمی در خصوص اعلام نارضایتی از فعالیت نانوایی سطح شهرستان بودیم که با توجه به اهمیت موضوع اقدام در این زمینه را در دستور کار قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ضمن برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی جهت بالا بردن دانش فنی خبازان در چندین مرحله با پیگیری انجام شده نسبت به پشتیبانی قانونی درخصوص آرد اقدام شد.

سرپرست فرمانداری معمولان ادامه داد: به کارگروه آرد و نان شهرستان تکلیف کردیم تیمی متشکل از دبیر کارگروه و نمایندگان صمت، تعزیرات، جهاد کشاورزی و بهداشت به منظور نظارت و بازرسی های مستمر تشکیل شود.

این مسئول اضافه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بشدت با متخلفان برخوردهای قانونی صورت پذیرد چراکه تضمین سلامت، امنیت غذایی و رضایت‌مندی مردم در اولویت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • واکنش موسویان به تجمع علیه خودش در دانشگاه امریکایی
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد