Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، سرور بختی رئیس موسسه فرهنگی اکو با حضور در بنیاد رودکی با مهدی افضلی، مدیرعامل بنیاد دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار، درباره همکاری های مشترک دو جانبه بحث و تبادل نظر شد.

رئیس موسسه فرهنگی اکو هم در این دیدار با تاکید بر اهمیت زبان فارسی، پاسداشت این زبان را از اولویت‌های فرهنگی حوزه اکو خواند و برای برگزاری رویدادهای مشترک در این خصوص اعلام آمادگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرور بختی ابراز امیدواری کرد تا اکو و بنیاد رودکی بتوانند گام های موثر و ارزشمندی در حوزه موسیقی، نمایش و هنرهای تجسمی با تاکید بر مشترکات فرهنگی و اسطوره‌های ادبی مشترک بردارند.
مدیرعامل بنیاد رودکی نیز با اشاره به قابلیت‌های ویژه این بنیاد به معرفی مجموعه‌ پرداخت و با اشاره به مأموریت بنیاد رودکی در حفظ و گسترش زبان فارسی، خواستار همکاری مجموعه اکو در تعریف رویدادهای مشترک در این حوزه شد.

افضلی با معرفی اپراهای عروسکی با کارگردانی بهروز غریب‌پور، آمادگی این بنیاد را برای برگزاری تورهای اجرای این اپراها در کشورهای اکو و همچنین مشارکت و میزبانی از جشنی بین‌المللی در هفته وحدت و میلاد پیامبر اعظم(ص) اعلام آمادگی کرد.
در این جلسه پیشنهاد عقد تفاهم نامه در گسترش زبان و ادبیات فارسی، میان بنیاد رودکی و آکادمی رودکی در تاجیکستان مطرح و مورد استقبال طرفین قرار گرفت.

 برگزاری هفته‌های فرهنگی مشترک ایران و کشورهای عضو اکو با محوریت بنیاد رودکی، برگزاری اجراهای مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ارکسترهای کشورهای اکو و  برگزاری مسترکلاس های آموزشی موسیقی از جمله پیشنهاداتی بود که در این جلسه مطرح شد.
در پایان این دیدار مقرر شد، بنیاد رودکی و موسسه فرهنگی اکو تفاهم نامه همکاری امضا کنند.‌
پس از مذاکرات انجام شده، رئیس موسسه فرهنگی اکو و هیات همراه از مجموعه بنیاد رودکی بازدید کردند.

برچسب‌ها كشورهای عضو اكو و آسيای ميانه بنیاد رودکی بهروز غریب پور سفارت تاجیکستان تالار وحدت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد رودکی بهروز غریب پور سفارت تاجیکستان تالار وحدت بنیاد رودکی بهروز غریب پور سفارت تاجیکستان تالار وحدت موسسه فرهنگی اکو بنیاد رودکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی هر دو حوزه انتخابیه خوزستان برای برگزاری انتخابات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، عبدالله افرازه شهاوند رئیس ستاد انتخابات خوزستان اظهارکرد: در هر دو حوزه انتخابیه آبادان و رامهرمز و رامشیر آمادگی خوبی برای برگزاری دور دوم انتخابات ایجاد شده است و تمهیدات لازم اتخاذ و تدارکات مورد نیاز فراهم شده است.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی در آبادان که یک حوزه تمام الکترونیکی است طی روز‌های اخیر زیرساخت‌ها را آماده کرده‌اند تا خللی در روند انتخابات ایجاد نشود.
معاون استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین با هدف تضمین سلامت انتخابات و صیانت از آرای عمومی استاندار محترم خوزستان در هر دو حوزه انتخابیه نماینده ویژه و معتمد خود جهت نظارت بر فرآیند انتخابات تعیین کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این افراد با تجربه از شعب مختلف استان به این دو حوزه اعزام خواهند شد تا فرایند برگزاری انتخابات به شکل مناسب و روانی اجرا شود. دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه جهت تعیین منتخبین دو کرسی از حوزه انتخابیه آبادان و منتخب حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • هدف از تکریم سرآمدان علمی و فرهنگی الگوسازی برای نسل جوان است
  • آمادگی برق تبریز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آمادگی هر دو حوزه انتخابیه خوزستان برای برگزاری انتخابات
  • ارکستر سمفونیک هنرستان موسیقی پسران به تالار رودکی می‌آید
  • تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار